Pagina 1 van 1
Remmen ellende
Geplaatst: vr 23 jul 2010, 22:33
door Michael
Mijn 88, series 3, remde prima. Totdat ik een wielremcilinder verving omdat deze lekte. Daarna 'uren' ontlucht met Eezibleed, de remschoenen zelfs vastgedraaid met de stelbouten en nog steeds onvoldoende druk. Geen lekkages op de andere wielremcilinders. uiteindelijk de hoofdremcilinder vervangen voor een nieuwe. En nog steeds onvoldoende druk. Het zit in de voorremcilinders want als ik beide afzonderlijk dichtknijp op de slang, is er wel voldoende druk. Een bijzonderheid is dat het een 88 is met een vooras van een 109 (dus dubbele remcilinders). Zou het kunnen dat de hoofdremcilnder te klein is? Voor de 109 zijn ze volgens mij iets langer dan de 88. Of is het toch lucht in het systeem? Michael
Re: Remmen ellende
Geplaatst: vr 23 jul 2010, 23:11
door Roy Bruurs
Ik volg niet helemaal waarom je de hoofdremcilinder hebt vervangen. Voorheen heeft alles het goed gedaan en dan begeeft een cilinder het en vervolgens geef je de hoofdremcilinder de schuld.
Was het reservoir al volledig leeg door die lek achter of nog niet?
Uit het verhaal begrijp ik dat je denkt dat het probleem voor zit. Heb je deze ook al ontlucht?
Heb je de andere kant achter ook al ontlucht?
Probeer is dit is allemaal voor je iets anders de schuld gaat geven.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ab181a8b8a99b86c61a9d3b4ad39241e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 12521621, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Re: Remmen ellende
Geplaatst: vr 23 jul 2010, 23:21
door Michael
Na montage van de wielremcilinder bleek tijdens het ontluchten dat ook de hoofdremcilinder lekte. Exact dezelfde gekocht en gemonteerd. Steeds alle wielremcilinders ontlucht (V+A). De auto staat geheel op bokken en om ook de remmen te stellen. Zoals genoemd, als ik links of rechtsvoor de remleiding dichtknijp is er wel vodoende druk. Daarom blijf ik zoeken bij de voorremmen. Michael
Re: Remmen ellende
Geplaatst: vr 23 jul 2010, 23:29
door buffeltje
controleer je remdruk controle unit eens of die tijdens het ontluchten mischien verschoven is
Re: Remmen ellende
Geplaatst: vr 23 jul 2010, 23:54
door JvD
Michael,
Heb je er al eens aan gedacht of er misschien een luchtbel zit in je mastercilinder?
Het kan zijn dat die er niet zo gemakkelijk uit wil gaan.
Misschien dat je eens aan "Bench Bleeding Mastercylinder" moet denken.
Greetz,
Jan
Re: Remmen ellende
Geplaatst: za 24 jul 2010, 01:15
door plaetje
welke remcylinder heb je vervangen, en is dat de goede maat.
2 cylinders heb ik ook voren zitten (een 88 uit 1977)
als je bij mij in de auto zit moet je de gordels omdoen ander ga je door de voorruit als ik op de rem sta.
zitten de veren (van de schoenen) wel goed
remmen altijd ontluchten als de schoenen helemaal in zijn (dus de meeste speling hebben) ze mogen niet vast staan.
dan zit het minste vloeistof er in. Ik gebruik een vacium pomp om de olie van onder uit er in te krijgen.
dit kan ook met een olie pompje (zoon knijpertje) gebruikt de WW ook
plaetje
Re: Remmen ellende
Geplaatst: za 24 jul 2010, 01:26
door paulus-109
1e: alle veren checken
2e: alle remschoenen terugstellen
3e: voldoende vloeistof verplaatsen
zet evt druk op je reservoir, maar wel goed checken of er steeds genoeg remolie in zit.
ik gebruik een binnenband van een mountainbike, knoop vlak bij het ventyl, andere uiteinde met slangklem op je reservoir en druk er op.
zo kan je alles alleen ontluchten, hoewel het handig kan zijn bij de eerste ronde even met de hoofdcylinder mee te trappen.
alles ontlucht, dan schoenen weer bijstellen, en reservoir bijvullen.
paul
edit: de voorste as is het lastigste ivm de plaats van de ontluchtingsnippels, daar moet echt flinke doorstroming zijn!
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2010 23:27 door paulus-109.
Re: Remmen ellende
Geplaatst: za 24 jul 2010, 01:39
door Michael
Iedereen alvast dank. Morgen ga ik weer proberen en neem de tips mee. Michael
Re: Remmen ellende
Geplaatst: za 24 jul 2010, 02:40
door Dennis101
De hoofdremcilinder die bij dit systeem hoort heeft een boring van 1".
Bij aanschaf van een hoofdremcilinder met unf aansluitingen is het zaak om hier op te letten, want van buitenaf zien ze er precies hetzelfde uit (gietstuk is gelijk).
Bij de latere metrische (althans de aansluitingen) hoofdremcilinders wordt het wat gemakkelijker, want die zijn voor zowel de 88" als de 109" hetzelfde omdat beide modellen de 11" duplex voorremmen gebruiken.
Dennis B
Re: Remmen ellende
Geplaatst: ma 26 jul 2010, 10:37
door paulus-109
nog gelukt nu?
Re: Remmen ellende
Geplaatst: di 27 jul 2010, 00:14
door Michael
Hij remt weer! Na eindeloos ontluchten, 3 reservebanden eezibleed en nog veel meer geduld, heb ik eindelijk weer pedaaldruk. Hij remt goed, kan mooier maar dat komt later wel. Mijn tip voor degene die ook aan de remmen willen beginnen (ook al is het maar een remwielcilnder van een paar tientjes): doe het niet zelf maar laat het een larogarage doen. Het kost wat meer euro's maar het scheelt je enorm veel tijd en ergenis. Ik begin er nooit meer aan! In ieder geval iedereen bedankt voor de tips, ik heb ze goed kunnen gebruiken. Michael