Pagina 1 van 1
130 grijskenteken
Geplaatst: di 13 jul 2010, 01:11
door Ron
Voldoen alle 130's (HCPU) ook aan de grijskenteken regelementen of is dat lang niet altijd zo? Zo aan de eisen op de douanesite te zien, moet het toch wel goed komen, maar ik zie nog wel dat 130 eigenaren het een en ander hebben moeten veranderen.
De diepte van 150cm is in ieder geval haalbaar maar de rest..... (40% voor de achteras, 1/3,2/3.....etc)
Re: 130 grijskenteken
Geplaatst: di 13 jul 2010, 10:42
door Bart74
het kan op meerdere manieren.
1. De laadbak word als opzetbak gebruikt. En is dus afneembaar (wat verder de aanpassingen zijn weet ik zo niet)
2. De laadbak wordt ingekort d.m.v. een bak op de achterklep, de achterwand is uitneembaar en er zitten spacers tussen de achterste reactiestangen + het achterste schuifruitje is dichtgemaakt (niet meer te openen).
Er zit dus geen laswerk aan het chassis. De wielbasis wordt maximaal 30 mm (binnen de APK eisen) verlengd.
Re: 130 grijskenteken
Geplaatst: di 13 jul 2010, 12:13
door Madcap
De laadbak als opzetbak gebruiken vergt wel een nieuwe keuring. Je hebt dan een containerauto. En een paar duizend euro minder want het moet wel aan een aantal eisen voldoen. Een losse container als "lading" heeft mijn voorkeur. Mijn hobby is om alles binnen de mazen van de wet te houden en elk argument van oom agent te kunnen weerleggen
Re: 130 grijskenteken
Geplaatst: di 13 jul 2010, 12:39
door Bart74
Madcap Schreef:
-------------------------------------------------------
> De laadbak als opzetbak gebruiken vergt wel een
> nieuwe keuring. Je hebt dan een containerauto. En
> een paar duizend euro minder want het moet wel aan
> een aantal eisen voldoen. Een losse container als
> "lading" heeft mijn voorkeur. Mijn hobby is om
> alles binnen de mazen van de wet te houden en elk
> argument van oom agent te kunnen weerleggen
Ken je de eisen van deze containerauto/opbouw?
Bart
Re: 130 grijskenteken
Geplaatst: di 13 jul 2010, 19:09
door Madcap
Je haalt de bak eraf en monteert 4 containerkoppelingen op het chassis. Je plaatst de verlichting en de kentekenplaat op het chassis, je moet ook zonder container kunnen rijden. Je maakt een dichte container met 4 koppelingen en klaar is kees. Nog wel even naar de keuring natuurlijk.... Bij Daams4x4 kun je een paar modellen zien die zij gemaakt hebben.
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]