Heeft u een momentje?
Geplaatst: di 29 jun 2010, 11:38
Hallo allemaal,
Sinds eind vorig jaar ben ik de trotse eigenaar van een hele mooie RRC, 2-deurs, 200TDI met 5 versnellingen (long-shift-stick) en een airco
De motor en versnellingsbak zijn gereviseerd voordat ze in het gegalvaniseerde chassis geplaatst werden. Ik heb er nu zo'n kleine 3000 km mee gereden (yep, veel te weinig). Nu vraag ik me het volgende af:
Moet ik de diverse bouten niet nog een keertje na kijken en zo ja, welk moment kan ik daarbij het beste hanteren. Mijn WPHB (Haynes) is wat dat betreft niet echt duidelijk: grote bouten 120 lbf ft en kleine bouten 70 lbf ft (hoofdstuk over de transmissie).
Daarnaast lekt de pakking van de versnellingsbak (onderkant-deksel, niet de zijkant-deksel. Ik heb geen flauw idee met wat voor moment ik die bouten aan mag draaien. Ik hoop nl daarmee deze lekkage op te kunnen vangen.
Iemand enig idee of tips waar ik deze info kan vinden?
Groeten,
Tom
Sinds eind vorig jaar ben ik de trotse eigenaar van een hele mooie RRC, 2-deurs, 200TDI met 5 versnellingen (long-shift-stick) en een airco
De motor en versnellingsbak zijn gereviseerd voordat ze in het gegalvaniseerde chassis geplaatst werden. Ik heb er nu zo'n kleine 3000 km mee gereden (yep, veel te weinig). Nu vraag ik me het volgende af:
Moet ik de diverse bouten niet nog een keertje na kijken en zo ja, welk moment kan ik daarbij het beste hanteren. Mijn WPHB (Haynes) is wat dat betreft niet echt duidelijk: grote bouten 120 lbf ft en kleine bouten 70 lbf ft (hoofdstuk over de transmissie).
Daarnaast lekt de pakking van de versnellingsbak (onderkant-deksel, niet de zijkant-deksel. Ik heb geen flauw idee met wat voor moment ik die bouten aan mag draaien. Ik hoop nl daarmee deze lekkage op te kunnen vangen.
Iemand enig idee of tips waar ik deze info kan vinden?
Groeten,
Tom