ben ik nou mal of hoort dit..... ( RRC vraagje )
-
offroadanimal
ben ik nou mal of hoort dit..... ( RRC vraagje )
Beste Prikkers,
Ben ik afgelopen zaterdag mijn range aan het voorzien geweest van nieuwe heavy duty veren met nieuwe shocks en het resultaat ben ik eigenlijk niet helemaal over te spreken.
Het rijgedrag is geweldig, perfecte wegligging maar de looks zijn zwaar achteruit gegaan. foto's zijn hier te zien
De wagen stond vrij vlak zoals op de eerste twee foto's te zien is en na het monteren van de veren, een setje HD's besteld en gemonteerd volgens het range rover parts boek voor mijn auto lijkt het wel of de achterkant van de wagen niet omhoog is gegaan en de voorzijde wel.
Mijn vraag is hoort de auto zo vlak te staan als op de eerste twee foto's waar hij nog voor de stoep staat of hoort hij zo te staan als op de laatste foto's waar hij op de stoep staat.
Groet, Sjoerd
Ben ik afgelopen zaterdag mijn range aan het voorzien geweest van nieuwe heavy duty veren met nieuwe shocks en het resultaat ben ik eigenlijk niet helemaal over te spreken.
Het rijgedrag is geweldig, perfecte wegligging maar de looks zijn zwaar achteruit gegaan. foto's zijn hier te zien
De wagen stond vrij vlak zoals op de eerste twee foto's te zien is en na het monteren van de veren, een setje HD's besteld en gemonteerd volgens het range rover parts boek voor mijn auto lijkt het wel of de achterkant van de wagen niet omhoog is gegaan en de voorzijde wel.
Mijn vraag is hoort de auto zo vlak te staan als op de eerste twee foto's waar hij nog voor de stoep staat of hoort hij zo te staan als op de laatste foto's waar hij op de stoep staat.
Groet, Sjoerd
-
Frank 110V8
Re: ben ik nou mal of hoort dit..... ( RRC vraagje )
Hoi,
Ik denk dat je diesel veren oid hebt gekregen. Ik zou hem achter dmv blokken iets verhogen dat hij niet meer in de kont hangt. e.a. heeft misschien ook te maken met een gastank.
Groet Frank
Ik denk dat je diesel veren oid hebt gekregen. Ik zou hem achter dmv blokken iets verhogen dat hij niet meer in de kont hangt. e.a. heeft misschien ook te maken met een gastank.
Groet Frank
-
eduard
Re: ben ik nou mal of hoort dit..... ( RRC vraagje )
Ik heb onlangs ook zwaardere politieveren en nieuwe schokbrekers gemonteerd, heb hetzelfde probleem; staat nu voor (iets) hoger dan achter, daarbij komt ook nog eens dat de rechterkant lager is dan de linkerkant (scheelt 2 cm) net alsof ik een veel te zware schoonmoeder naast me heb zitten! (dat scheef hangen deed ie trouwens ook al voor ik de veren en schokbrekers verving en had eigenlijk verwacht dat dat over zou zijn)
Op de achteras ook alle rubbers vervangen door gele poly bushes en het rijdt veel en veel fijner dan voorheen, moet nu nog de vooras doen.
Alleen jammer dat de meegeleverde bushes voor de schokbrekers niet pasten en ik daar weer gewone zwarte rubbers heb gemonteerd.
Begon al aan mezelf te twijfelen en dacht dat ik misschien voor met achter verwisseld had.
Op de achteras ook alle rubbers vervangen door gele poly bushes en het rijdt veel en veel fijner dan voorheen, moet nu nog de vooras doen.
Alleen jammer dat de meegeleverde bushes voor de schokbrekers niet pasten en ik daar weer gewone zwarte rubbers heb gemonteerd.
Begon al aan mezelf te twijfelen en dacht dat ik misschien voor met achter verwisseld had.
-
johan
Re: ben ik nou mal of hoort dit..... ( RRC vraagje )
Als je tevreden bent over het nieuwe weggedrag is het eigenlijk zonde om iets te veranderen aan de veren. Achter kun je er makkelijk wat blokjes onder doen, of deze springspacers kopen op [www.llama4x4.com].
Als de auto in zijn geheel teveel omhoog komt kun je klapperende cardanassen verwachten en wordt het stuurgedrag anders omdat de vooras kantelt. Maar dit soort dingen speelt denk ik nog lang niet als ik jouw auto op de foto zie. Gewone HD veren van Land Rover laten de auto bij normale belasting ook niet omhoog komen, het verschil komt pas als je de auto vol laadt.
En welke schokbrekers ben je dan zo tevreden over?
Johan
Als de auto in zijn geheel teveel omhoog komt kun je klapperende cardanassen verwachten en wordt het stuurgedrag anders omdat de vooras kantelt. Maar dit soort dingen speelt denk ik nog lang niet als ik jouw auto op de foto zie. Gewone HD veren van Land Rover laten de auto bij normale belasting ook niet omhoog komen, het verschil komt pas als je de auto vol laadt.
En welke schokbrekers ben je dan zo tevreden over?
Johan
-
Ian RookRover
Re: ben ik nou mal of hoort dit..... ( RRC vraagje )
linksgestuurde, schroefgeveerde (i.t.t. luchtgeveerde) RRCs staan, in elk geval vanaf een bepaald jaartal, altijd scheef. De rechterveren zijn korter dan de linkerveren. Kijk maar in het werkplaatshandboek.
Ian.
Ian.
-
offroadanimal
Re: ben ik nou mal of hoort dit..... ( RRC vraagje )
Johan,
Monroe reflex, van die gele, ze doen het prima. De procomps hoorde ik zo hier en daar wat negatieve berichten wat betreft de levensduur. Met mijn luxe wagens heb ik altijd monroe gereden en beviel prima zo ook nu weer. Je begrijpt dat ik over de levensduur onder de rrc nog geen mening kan vormen
Groet, Sjoerd
Monroe reflex, van die gele, ze doen het prima. De procomps hoorde ik zo hier en daar wat negatieve berichten wat betreft de levensduur. Met mijn luxe wagens heb ik altijd monroe gereden en beviel prima zo ook nu weer. Je begrijpt dat ik over de levensduur onder de rrc nog geen mening kan vormen
Groet, Sjoerd
-
offroadanimal
Re: ben ik nou mal of hoort dit..... ( RRC vraagje )
Hoi Eduard,
Die van mij staat l-r wel recht maar voor achter is een beetje suf. Heb ook geen gastank want ik heb de wagen geswapt met een 2.8 tdi motor die het overigens perfect doet, rij zonder problemen 1:11.
Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat die van jou ook achter over hangt, bedankt voor de info. Ik zit nu te denken aan of achter verhogingsveren of voor terug naar normale veren.
Groet, Sjoerd
Die van mij staat l-r wel recht maar voor achter is een beetje suf. Heb ook geen gastank want ik heb de wagen geswapt met een 2.8 tdi motor die het overigens perfect doet, rij zonder problemen 1:11.
Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat die van jou ook achter over hangt, bedankt voor de info. Ik zit nu te denken aan of achter verhogingsveren of voor terug naar normale veren.
Groet, Sjoerd
-
Sylvester
Re: ben ik nou mal of hoort dit..... ( RRC vraagje )
Hoi,
Volgens mij ben ik vanmiddag voor je gestopt met een Disco in Diessen, er was zelfs een zwaaimoment al was die wat aarzelend.
Ik moet eerlijk zeggen dat het er inderdaad wat suf uitziet, op de foto's is het wat minder goed te zien dan in het echt.
We hebben ook nog een RRC, die is ook voorzien van andere veren en schokbrekers en heeft z'n kontje wat omhoog.
Mocht je in de buurt van Diessen wonen en eens willen kijken of meten, hoor ik dat wel.
Gr. Sylvester
Volgens mij ben ik vanmiddag voor je gestopt met een Disco in Diessen, er was zelfs een zwaaimoment al was die wat aarzelend.
Ik moet eerlijk zeggen dat het er inderdaad wat suf uitziet, op de foto's is het wat minder goed te zien dan in het echt.
We hebben ook nog een RRC, die is ook voorzien van andere veren en schokbrekers en heeft z'n kontje wat omhoog.
Mocht je in de buurt van Diessen wonen en eens willen kijken of meten, hoor ik dat wel.
Gr. Sylvester
-
bram-rrc
Re: ben ik nou mal of hoort dit..... ( RRC vraagje )
Hee,
Heb toevallig net op de paginamarkt gevraagd hoe de HD set bevalt.
Ziet er idd niet mooi uit zo.
Nadeel van achter blokken eronder is dat je auto achter nog hoger komt, niet optimaal voor
het trekken van een zware aanhanger. Zou dan eerder voor de orginele veren terugzetten.
Dat heb ik nu ook, HD, disco, veren achter en origineel voor. Dan staat de auto achter een tikki hoger dan
voor. Ziet er mooi uit.
Maar probeer de auto optimaal te laten sturen etc, dus zat te denken aan een complete HD set van ome ofzo.
Welk spul heb jij gemonteerd, die moet ik dus niet hebben
Heb toevallig net op de paginamarkt gevraagd hoe de HD set bevalt.
Ziet er idd niet mooi uit zo.
Nadeel van achter blokken eronder is dat je auto achter nog hoger komt, niet optimaal voor
het trekken van een zware aanhanger. Zou dan eerder voor de orginele veren terugzetten.
Dat heb ik nu ook, HD, disco, veren achter en origineel voor. Dan staat de auto achter een tikki hoger dan
voor. Ziet er mooi uit.
Maar probeer de auto optimaal te laten sturen etc, dus zat te denken aan een complete HD set van ome ofzo.
Welk spul heb jij gemonteerd, die moet ik dus niet hebben