Conversie van 2.25 naar 2.5
Geplaatst: ma 07 jun 2010, 22:10
Hoi Prikkers,
Aan de hand van een eerdere discussie heb ik wat foto's op het Internet gezet.
De foto's staan op:
Foto's
Ik heb geprobeerd om de steun (de originele rechter steun van de 2.5 ltr) vanaf zoveel mogelijk plekken te fotograferen. Hiermee heb ik gelijk jou probleem waarschijnlijk opgelost. Het is de originele steun van de 2.5 liter.
Aan de linker kant zit de rechter steun van de 2.25. Het enige wat gedaan moet worden is het punt waarop de steun zit aan de rechterkant op een andere plek op het chassis te lassen.
De steun is eerst afgeslepen, daarna het blok er in gehangen om vervolgens de nieuwe steun op de juiste plaats te lassen. Op die manier komt het direct op de juiste plek.
Verder heb ik nog even wat foto's gemaakt van de montage van de gaskabel van de 2.25. Deze is met wat aanpassingen gewoon te gebruiken.
De spruitstukken zijn die van de 2.25, zowel uitlaat als inaat. Hierdoor kan je gewoon de uitlaat blijven gebruiken.
Wel is de vlinderklep er af gehaald en de carterontluchter die normaal op de vlinderklep zit iets verplaast.
Als je verdere info of bepaalde maten wil, laat maar weten.
De conversie heb ik destijds samen met Aad Koene uitgevoerd, de meeste ideeen zijn dan ook van hem.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('520548c8724bd7e6a9ee4603efe48a17', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 12256376, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Aan de hand van een eerdere discussie heb ik wat foto's op het Internet gezet.
De foto's staan op:
Foto's
Ik heb geprobeerd om de steun (de originele rechter steun van de 2.5 ltr) vanaf zoveel mogelijk plekken te fotograferen. Hiermee heb ik gelijk jou probleem waarschijnlijk opgelost. Het is de originele steun van de 2.5 liter.
Aan de linker kant zit de rechter steun van de 2.25. Het enige wat gedaan moet worden is het punt waarop de steun zit aan de rechterkant op een andere plek op het chassis te lassen.
De steun is eerst afgeslepen, daarna het blok er in gehangen om vervolgens de nieuwe steun op de juiste plaats te lassen. Op die manier komt het direct op de juiste plek.
Verder heb ik nog even wat foto's gemaakt van de montage van de gaskabel van de 2.25. Deze is met wat aanpassingen gewoon te gebruiken.
De spruitstukken zijn die van de 2.25, zowel uitlaat als inaat. Hierdoor kan je gewoon de uitlaat blijven gebruiken.
Wel is de vlinderklep er af gehaald en de carterontluchter die normaal op de vlinderklep zit iets verplaast.
Als je verdere info of bepaalde maten wil, laat maar weten.
De conversie heb ik destijds samen met Aad Koene uitgevoerd, de meeste ideeen zijn dan ook van hem.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('520548c8724bd7e6a9ee4603efe48a17', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 12256376, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)