Pagina 1 van 1

Conversie van 2.25 naar 2.5

Geplaatst: ma 07 jun 2010, 22:10
door Apke
Hoi Prikkers,

Aan de hand van een eerdere discussie heb ik wat foto's op het Internet gezet.

De foto's staan op:
Foto's

Ik heb geprobeerd om de steun (de originele rechter steun van de 2.5 ltr) vanaf zoveel mogelijk plekken te fotograferen. Hiermee heb ik gelijk jou probleem waarschijnlijk opgelost. Het is de originele steun van de 2.5 liter.
Aan de linker kant zit de rechter steun van de 2.25. Het enige wat gedaan moet worden is het punt waarop de steun zit aan de rechterkant op een andere plek op het chassis te lassen.

De steun is eerst afgeslepen, daarna het blok er in gehangen om vervolgens de nieuwe steun op de juiste plaats te lassen. Op die manier komt het direct op de juiste plek.

Verder heb ik nog even wat foto's gemaakt van de montage van de gaskabel van de 2.25. Deze is met wat aanpassingen gewoon te gebruiken.

De spruitstukken zijn die van de 2.25, zowel uitlaat als inaat. Hierdoor kan je gewoon de uitlaat blijven gebruiken.
Wel is de vlinderklep er af gehaald en de carterontluchter die normaal op de vlinderklep zit iets verplaast.

Als je verdere info of bepaalde maten wil, laat maar weten.

De conversie heb ik destijds samen met Aad Koene uitgevoerd, de meeste ideeen zijn dan ook van hem.

Apke
Beheerder PrikkersWinkel

larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('520548c8724bd7e6a9ee4603efe48a17', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 12256376, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)

Re: Conversie van 2.25 naar 2.5

Geplaatst: ma 07 jun 2010, 23:13
door Grumpy Old Sil
Mooi gedaan Apke,
vind het wel jammer van de hoek van de motorsteun t.o.v. de steun op het chassis.
Hier zie je hoe ik het heb opgelost.

zie onderste 4 foto's

Re: Conversie van 2.25 naar 2.5

Geplaatst: ma 07 jun 2010, 23:58
door Apke
Ik zie wat je bedoelt. Zoals jij het aanpakt heb je ook "iets" meer ruimte om alles netjes te monteren
Bij mij is het blok er ingegaan vanuit een rijdende situatie. Met een 2.25 de garage in en met een 2.5 er weer uit, alles in een paar dagen waarbij zelfs de wings niet gedemonteerd zijn.

Ziet er strak uit bij jou !!!

Apke
Beheerder PrikkersWinkel

larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('033d9eec5e5c6bc2cfaf034e3b11cc70', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 12257611, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)

Re: Conversie van 2.25 naar 2.5

Geplaatst: di 08 jun 2010, 01:26
door Grumpy Old Sil
Nou heb ik wel makkelijk lullen ja. Heb er inderdaad de ruimte voor met brug. Ben erg verwend

Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6c7d5bf3fe8d142bc1cfca55a1dd4877', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 12258503, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Restauratie Land Rover Serie III

Re: Conversie van 2.25 naar 2.5

Geplaatst: di 08 jun 2010, 09:05
door paulus-109
ben zelf nu deze conversie aan het doen,
heb de linker 2,25 steun op de 2,5 gemonteerd net als de dynamosteun van de 2,25.
de linker motorsteun die ik over heb gaat rechts op het chassis, en deze komt heel mooi uit.
ap heb jij ook een foto van hoe de kabel aan de pomp zit?

paul

Re: Conversie van 2.25 naar 2.5

Geplaatst: di 08 jun 2010, 11:36
door Apke-vanuit zijn werk
Ga ik voor je maken Paul.


apke

Re: Conversie van 2.25 naar 2.5

Geplaatst: di 08 jun 2010, 18:41
door WillemNoord
Ben je al bij be carburateur? Heb bij mijn ombouw een Weber gebruikt en dat is exact andersom.

Bij mij in de LW paste die motorsteunen gewoon.

Alleen het spruitstuk aangepast.

Re: Conversie van 2.25 naar 2.5

Geplaatst: di 08 jun 2010, 19:12
door marc lw
Hoi Willem,

bedoel je dat je zonder de motorsteunen aan te passen een 2.5 motorblok in een lw past?

als dat zo is, ga ik er serieus over nadenken.

groet marc lw

Re: Conversie van 2.25 naar 2.5

Geplaatst: di 08 jun 2010, 20:42
door Dennis101
Een 2.5 benzinemotor wel, maar een 2.5 dieselmotor niet.

Dennis B