bulkhead outriggers vervangen
Geplaatst: wo 02 jun 2010, 21:14
Door roest ben ik genoodzaakt mijn beide bulkhead outriggers te vervangen een klus waar ik niet tegen op zie maar wel advies over wil/zoek.
Zoals ik het nu zie heb zijn er twee opties:
1- oude outrigger er afslijpen, chassisbalk behandelen en de nieuwe tegen het chassis lassen (over de oude aanhechtingspunten)
2- oude outrigger er afslijpen, chassisbalk open slijpen zodat de nieuwe outrigger in de balk valt en dicht lassen
Zelf denk ik dat het afslijpen en behandelen van de chassisbalk voldoende is mits de balk geen roest schade heeft.
Dit is de meeste eenvoudige oplossing, cosmetisch is het minder maar dat weegt ruimschoots op tegen het extra werk.
Dan DENK ik dat wanneer ik de outrigger er af heb dat het bulkhead voldoende geborgd is om niet te verplaatsen, klopt deze aanname.
Of wordt moet ik het bulhead borgen?
Groet,
Roony
Zoals ik het nu zie heb zijn er twee opties:
1- oude outrigger er afslijpen, chassisbalk behandelen en de nieuwe tegen het chassis lassen (over de oude aanhechtingspunten)
2- oude outrigger er afslijpen, chassisbalk open slijpen zodat de nieuwe outrigger in de balk valt en dicht lassen
Zelf denk ik dat het afslijpen en behandelen van de chassisbalk voldoende is mits de balk geen roest schade heeft.
Dit is de meeste eenvoudige oplossing, cosmetisch is het minder maar dat weegt ruimschoots op tegen het extra werk.
Dan DENK ik dat wanneer ik de outrigger er af heb dat het bulkhead voldoende geborgd is om niet te verplaatsen, klopt deze aanname.
Of wordt moet ik het bulhead borgen?
Groet,
Roony