Pagina 1 van 1

distributieriem 2,5 N/A brandstofpomp locken

Geplaatst: di 01 jun 2010, 18:22
door klaaskoets
Paniek,

Ik heb dus de hele boel open liggen, en nu weet ik dat je op een gegeven moment als alle 3 de merktekens op hun plek staan, dat je de speciale lockingtool in de brandstof pomp doet, als je die niet hebt schijnt een boortje ook te werken, maar ik weet niet meer welke maat, en hoe kun je checken of dat goed staat???
Je moet dan ook de 3 bevestigings boutjes van de brandstofpomp even los halen zodat je de pomp en beetje kunt draaien, heb ik ook gedaan, maar ik durf even niet verder, boortje 8 past wel, maar voel ik niet locken, boortje 6 lijkt wel op meerdere plaatsen te locken, dus ik weet het even niet meer.
Wie owie kan mij het antwoord geven??

Gr. Klaas

Re: distributieriem 2,5 N/A brandstofpomp locken

Geplaatst: di 01 jun 2010, 18:46
door Joep
ik heb al verschiilende keren mijn riem vervangen en nog nooit de pomp gelockt. Kwestie van de riem er voorzichtig omleggen.

succes.

Joep
Ninety 2.5D County 24-01-1985
Vlijmen
Foto-L4TPFTP7.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d2043d59e919aad745c46a6e133ab199', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L4TPFTP7.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-L4TPFTP7.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L4TPFTP7.jpg', '', 12219977, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: distributieriem 2,5 N/A brandstofpomp locken

Geplaatst: di 01 jun 2010, 19:00
door 110
Lees het handboek !

De pomp van de N/A zet je op tijd dmv. een "veergespannen pennetje".



Succes

Oh ja:
[users.skynet.be]

Re: distributieriem 2,5 N/A brandstofpomp locken

Geplaatst: wo 02 jun 2010, 11:24
door klaaskoets
Dank voor de reacties.

Gr. klaas

Re: distributieriem 2,5 N/A brandstofpomp locken

Geplaatst: wo 02 jun 2010, 12:39
door ToyRoverlander
je moet een 9.5mm boortje hebben, past precies

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..

Re: distributieriem 2,5 N/A brandstofpomp locken

Geplaatst: wo 02 jun 2010, 19:21
door Grumpy Old Sil
'Tis een 2,5 NA dus daar geloof ik niks van: veerpennetje is echt geen 9,5 mm.

Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('227cdb64dcd6857a9ce6c07986a69c65', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 12226896, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Restauratie Land Rover Serie III

Re: distributieriem 2,5 N/A brandstofpomp locken

Geplaatst: wo 02 jun 2010, 21:08
door klaaskoets
Dat van dat boortje had ik ook gehoord, maar die 9,5mm past nooit in de brandstofpomp, dat plugje wat je eruit moet draaien is nl. sleutel 13, dus dat is M????
vandaar mijn verwarring.
zie ook dit linkje [www.blubberweb.nl] de oorzaak van mijn verwarring.

Gr. Klaas

Re: distributieriem 2,5 N/A brandstofpomp locken

Geplaatst: wo 02 jun 2010, 21:19
door ToyRoverlander
Oh, is dat zo anders dan bij een 300tdi dan? Bij de 300 was het een 9.5mm boortje.

Sleutel 13 is M8 (over het algemeen).

Re: distributieriem 2,5 N/A brandstofpomp locken

Geplaatst: wo 02 jun 2010, 22:23
door Eric&Betty Boop
Volgens de Haynes heb je voor de 2,5NA en 2,5TD tool 18G1458 nodig.
Maar die kan je ook zelf maken door in de blindplug die in het timinggat op de pomp zit precies in het midden een gat te boren met een 5/32 inch boortje en dan kan je datzelfde boortje als locking tool gebruiken.
Je hebt daarnaast dan nog wel een nieuwe blindplug nodig zonder gat er in.

Edit: Maar ik heb al vaak een distributieriem/ketting vervangen bij verschillende merken voertuigen en nog nooit wat gelocked.
Gewoon seccuur en voorzichtig te werk gaan en dan lukt het wel.

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d6186b2ed4d5611a58c83b460b617274', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 12228059, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('584b41520bb550e9562d9f258b513dab', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 12228059, 600, 600, 'Loading image ...', false);



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2010 20:29 door Pepé le Pew&Betty Boop.

Re: distributieriem 2,5 N/A brandstofpomp locken

Geplaatst: do 03 jun 2010, 01:07
door Joost88
om de distributieriem te vervangen hoeft de pomp niet gelockt te worden. Als je de bouten van de pomp maar vast laat zitten.

Dat locken is nodig om de dieselpomp op tijd te zetten, en dat kan pas als de distributie (en dus ook het tandwiel van de pomp) op tijd staat.

Re: distributieriem 2,5 N/A brandstofpomp locken

Geplaatst: do 03 jun 2010, 01:20
door dirk
ik doe het altijd zo als de riem nog heel is natuurlijk

deksel van het distributie er af bout van de krukas terug draaien en net zo lang draaien tot alle merken op de goede plek staan riem er af nieuwe erop aanspannen en even goed kijken wat er dan verdraait (kan wezen dat je net met een tandje niet lekker uitkomt door de spanning op de nokkenas met de krukas even iets terug draaien ( ja ik weet dat je nooit terug moet draaien ) maar meestal is het maar een klein stukje als het dan klopt klaar
alles weer in elkaar als de riem geen rek heeft moet het kloppen


groet dirk
ps bij twijfel altijd even iemand mee laten kijken anders is het wel heel zonde van het werk