Pagina 1 van 1
koppeling defect
Geplaatst: zo 30 mei 2010, 11:57
door kamphuis
hallo, de koppeling van mijn 109 IIa is compleet weg, waarschijnlijk de koppelingscylinders. heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een schema hoe en waar dit allemaal gemonteerd zit?? heb al het advies gekregen om gelijk de hoofdcylinder en hulpcylinder te vervangen. maar kan er ook een andere oorzaak zijn, het pedaal is kompleet los te bewegen. graag advies (trouwens de auto heeft ruim twee jaar stil gestaan en is van 63)
groeten marcel
Re: koppeling defect
Geplaatst: zo 30 mei 2010, 12:01
door Joep
Hallo Marcel,
het is altijd god om bij vragen even te vermlden om welk type LR het gaat en met wat voor motor. Zit er nog vloeistof in het reservoir? Ik zou iknderdaad beginnen met het vervangen van de cylinders en nieuwe vloeistof.
succes.
Joep
Ninety 2.5D County 24-01-1985
Vlijmen
Foto-L4TPFTP7.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d16200713c4eb10c6ff4247cbc04ce42', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L4TPFTP7.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-L4TPFTP7.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L4TPFTP7.jpg', '', 12203428, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: koppeling defect
Geplaatst: zo 30 mei 2010, 12:06
door Bram109
Tip: Vervang ook het slangetje welke in de leiding zit.
Bram.
Re: koppeling defect
Geplaatst: zo 30 mei 2010, 15:51
door Marijn & Simba
Marcel,
t is heel simpel, je moet een master en een slave clutch cilinder hebben.
(en het slangetje ja) Te bestellen bij Landro.nl of Paddockspares.com.
En een fles DOT4 remvloeistof, 5 euro (Brezan)
T is allemaal hetzelfde, maar je moet deze bestelnummers hebben (paddock)
90569126G Master cilinder Lucas/ TRW, 23,95 GBP
266694G Slave cilinder Lucas/TRW, 42,50 GBP
266694R Slave cilinder Shitpart, 9,20 GBP
RTC3386 slang, 2,55 GBP
Koop voor de master gelijk de wat duurdere, anders mag je over 3 jaar weer vervangen en daar kun je niet zo makkelijk bij.... Oh ja, paddock is ex 17,5% BTW.
Slave is overwegen van de Britpart versie waard, je kan voor een Lucas 4x een slave vervangen...
T is 1-op-1 vervangen en vloeistof bijvullen en klaar. wel even ontluchten en let op de afstelling van het pedaal.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('dc194b827665bbaaea1a7bcc5e7dc78e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 12204882, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: koppeling defect
Geplaatst: zo 30 mei 2010, 16:00
door Marcel
Goede tip, maar ik zou het houden bij DOT3.
Ik heb eenmaal DOT4 bijgevuld in een systeem dat perfect werkte (Lightweight 1977), en na een paar maanden hingen er druppels remolie aan het pedaal.
Groet,
Marcel
Re: koppeling defect
Geplaatst: zo 30 mei 2010, 16:09
door Marijn & Simba
DOT3 of DOT4 maakt niet uit, nieuwe rubbers kunnen dat wel hebben, zou niet een oud systeem ermee vullen...
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('08d30e9bdfe47d1c01c3b5206b7913d2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 12204977, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: koppeling defect
Geplaatst: zo 30 mei 2010, 16:10
door roderiquez
klopt. dot 3, ivm het aantasten van de rubbers in beide cilinders of slang.
Re: koppeling defect
Geplaatst: zo 30 mei 2010, 16:22
door Peter T.
Haha, bekende discussie weer over DOT 3 of 4.
Ik gebruik al 10 jaar DOT 4 in koppeling en remsysteem zonder problemen. Hoewel.....mijn dure orginele Girling voorwielremcilinders begonnen al na 6 maanden te lekken. Noodvervanging door goedkope shit en rij nu al een jaar rond zonder lekkage. Vreemd genoeg zijn de originele Girling achterwielremcylinders al 8 jaar in gebruik met DOT 4 zonder problemen. Ik hou het dus op fabrikatiefout, wel een dure...
Peter T.
SIII 109 "Jeltsin"
24V 2.25 Diesel 1981
Foto-PUEEMFGS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('add909199b287aac33fe6e0bdecb80af', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-PUEEMFGS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', '', 12205041, 600, 600, 'Loading image ...', false);