wie kan mij
-
serine
wie kan mij
advies geven...
waar kan je het beste met je D3 heen waneer er een probleem is de de garage niet op kan lossen...ok niet met de landrover nederland hulp...en andere garage's heeft gecontacteerd..
Ik ben waarschijnlijk op zoek naar een specialist die denkt dat hij het wel kan op lossen...
het is een klein beetje belachelijk...om een dure wagen bij de schroot te moeten gooien omdat hij niet te maken lijkt te zijn..
linken of namen op het prikbord mag natuurlijk niet...
dus via prive bericht graag..
wie weet iemand.
waar kan je het beste met je D3 heen waneer er een probleem is de de garage niet op kan lossen...ok niet met de landrover nederland hulp...en andere garage's heeft gecontacteerd..
Ik ben waarschijnlijk op zoek naar een specialist die denkt dat hij het wel kan op lossen...
het is een klein beetje belachelijk...om een dure wagen bij de schroot te moeten gooien omdat hij niet te maken lijkt te zijn..
linken of namen op het prikbord mag natuurlijk niet...
dus via prive bericht graag..
wie weet iemand.
-
Madcap
Re: wie kan mij
Ik heb wel een goed idee...
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
-
VeeTee
Re: wie kan mij
Waarom mag linken of namen niet? Als je iets of iemand aanbeveelt is dat toch positief?
Zou het ook niet handig zijn om je probleem of waar je naar opzoek bent wat beter te omschrijven?
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/05/2010 22:04 door VeeTee.
Zou het ook niet handig zijn om je probleem of waar je naar opzoek bent wat beter te omschrijven?
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/05/2010 22:04 door VeeTee.
-
Jurriaan
Re: wie kan mij
Britse dealer met goede reputatie wellicht? Of 1 van de specialisten op het eiland? In welke hoek liggen de problemen eigenlijk, heb het niet helemaal gevolgd en weet alleen dat er ellende is met je BillGates-LandRover.
Jurriaan.
Jurriaan.
-
serine
Re: wie kan mij
bil gates..
het begon met nieuwe fusee kochels plus draagarmen..die zijn vervangen..was ook echt wel nodig hoor..
bij de garage bleef mijn auto vreemd hoog staan en ging lastig terug naar beneden.,..
(dan moet je effe rijden en dan zakt hij wel..is het antwoord geweest.
bij hun bandenboer om de hoek..hadden ze een band terug gezet..die vanwegen een slijtage rand van mij omgekeerd en naar achteren moest...weer voor gezet.(ik had het vooraf gemeld..LET DAAR OP) niet dus..moest ik zelf maar even naar die uitlijner toe..onderweg naar huis om hem om te laten wisselen..
die zet hem op de krik..doet zijn werk zoals ik dat wil..hij laat m zakken...en weer staat drabber achterlijk hoog en zakt traag in..dat was volgens mij 11 mei.weer was het van...effe rijden dan zakt ie wel..dat is normaal...
ben naar huis gereden..supermarktje geen school ritje want het was vakantie..donderdag de 13e heb ik een ritje drenthe..een meeting met herder vriendinnen om daat te gaan wandelen en BBQen..onderweg naar huis gaat het storings lampje van de luchtvering branden..op het 4x4 scherm die je ook dat hij in standaard hoogte ook niet precies in het midden staat.
ik bel onderweg met de landrover service dienst..die vertellen mij dat ik rustig naar huis kan rijden en morgen de garage moet bellen..
maar vrijdag..geeft hij geen storing aan..zie dan ook geen reden om de garage te bellen..en drabber heeft wel vaker storing gehad die weer over raakte..dus maak mij dan ook geen zorgen.
zaterdag ochtend om 6 uur de 15e rijd ik naar duitsland..verdikke meteen is dat lampje er weer...
ik zet m uit trek de sleutel eruit..klik hem op slot..weer van het slot af..ik start hem...en het lampje is weer weg..
tja drabber zal drabber niet zijn en het verbaasd mij ook verder weinig en ik rij weg.
gaande weg word het steeds erger en steed moeilijker krijg ik het alarm lichtje uit
ik zet de landrover in hoge instap stand..laat m van daaruit naar standaard hoogte zakken en het storings lampje is weer weg(hij zakt dan weer traag..
onderweg mijn garage gebeld..hele verhaal uitgelegd...ik bel je maandag of dinsdag terug zegt hij..ok...
zondag korte ritjes..enhuizen..honden moeten trainen..en weer terug..en een verjaardag vlakbij..
joepie vakantie om op maandag kids weer naar school..ik had vrees of ik nog wel thuis kwam...want de storing begon zich steeds driftiger te melden.
ik ga niet af zitten wachten en ik bel maandag naar hem...met de vermelding...dat dit niet goed gaat en hij eerdaags echt stuk is..
ik mag hem dinsdag..1 week later weer terug brengen...toen had hij er al 2 keer gestaan deze maand.
ik rijd daar op de ring..en het allarm lichtje gaat van oranje naar rood en geeft aan dat ik niet meer harder mag dan 30 km p/u..en hij geeft rem breaking system problemen aan...maar nog 6 km te gaan...
en ik redde het.
hij vreest de compressor.
maar het bleek een klep van de compressor te zijn...en vervangt die..de storings melding is wel weg..
maar..als hij hem in de lage stand wil zetten geeft hij aan...dat er wat onder de auto ligt en popt zichzelf direct weer op..
(daar word geen medling van gegeven..dus theoretisch gezien is die auto goed.)
de garage zegt dat het om 2 verschillende storingen gaat...
volgens mij niet..aangezien hij in drente ook niet naar beneden wilde..de instap stand..er is dus geen probleem verholpen volgens mij behalve dat de storings melding weg is ..is de storing er nog.
kijk ik nu op mijn 4 x 4 scherm die je nog dat hij niet stabiel op zn hoogte staat.
hij heeft er andere sensoren op gehad..een andere compressor onder gehad..alles door gemeten...de nieuwste software erop gezet..en een klep vervangen..en ze hebben hem bij een dealer in amsterdam laten kalibreren
wat kan het nog meer zijn?..landrover nederland is met hun een stappen procedure nagelopen...om te zien of ze niks gemist hebben en die weten het ook niet.
en wat ik graag wil weten is...wie weet het wel.
en wie kan dit maken...
ik weet het niet en ik verwacht ook niet dat een ander het zomaar vind want we hebben alles gedaan....en als je naar een dealer gaat vernieuwen ze je halve auto zonder de garantie dat ze het vinden en dat kost bakken met geld...maar je moet deze auto vooral niet verkopen want dat is zonde dan ga je erop achteruit...is het verhaal wat ik krijg..
nee met een auto rijden die niet goed is...is wel een optie ofzo? (hij geeft nu nog geen melding..maar wij weten allemaal dat als ie wat mankeerd en daar geen melding van geeft ..je eerdaags een keer stil staat langs de weg met een ernstig probleem..
ik moet straks weer naar duitsland..hoewel drabber wel rijd..ga ik met een gehuurde mercedes vito...want ik vertrouw de disco voor geen meter...
het is zo erg dat ik er licht in mijn hoofd uit kom stappen..draaierig en duizelig...na een ritje amsterdam gisteren...ronald heeft gisteravond tien mnuten in de disco gereden en die zegt hij is goed...maar ij hij rijd er ook eigenlijk nooit in..en van tien minuten word je ook niet draaierig..
(en gezien dat levens gevaarlijk is...ga ik dus met een vito..
heel verhaal..maar dan is de klacht een beetje duidelijk omschreven..
het begon met nieuwe fusee kochels plus draagarmen..die zijn vervangen..was ook echt wel nodig hoor..
bij de garage bleef mijn auto vreemd hoog staan en ging lastig terug naar beneden.,..
(dan moet je effe rijden en dan zakt hij wel..is het antwoord geweest.
bij hun bandenboer om de hoek..hadden ze een band terug gezet..die vanwegen een slijtage rand van mij omgekeerd en naar achteren moest...weer voor gezet.(ik had het vooraf gemeld..LET DAAR OP) niet dus..moest ik zelf maar even naar die uitlijner toe..onderweg naar huis om hem om te laten wisselen..
die zet hem op de krik..doet zijn werk zoals ik dat wil..hij laat m zakken...en weer staat drabber achterlijk hoog en zakt traag in..dat was volgens mij 11 mei.weer was het van...effe rijden dan zakt ie wel..dat is normaal...
ben naar huis gereden..supermarktje geen school ritje want het was vakantie..donderdag de 13e heb ik een ritje drenthe..een meeting met herder vriendinnen om daat te gaan wandelen en BBQen..onderweg naar huis gaat het storings lampje van de luchtvering branden..op het 4x4 scherm die je ook dat hij in standaard hoogte ook niet precies in het midden staat.
ik bel onderweg met de landrover service dienst..die vertellen mij dat ik rustig naar huis kan rijden en morgen de garage moet bellen..
maar vrijdag..geeft hij geen storing aan..zie dan ook geen reden om de garage te bellen..en drabber heeft wel vaker storing gehad die weer over raakte..dus maak mij dan ook geen zorgen.
zaterdag ochtend om 6 uur de 15e rijd ik naar duitsland..verdikke meteen is dat lampje er weer...
ik zet m uit trek de sleutel eruit..klik hem op slot..weer van het slot af..ik start hem...en het lampje is weer weg..
tja drabber zal drabber niet zijn en het verbaasd mij ook verder weinig en ik rij weg.
gaande weg word het steeds erger en steed moeilijker krijg ik het alarm lichtje uit
ik zet de landrover in hoge instap stand..laat m van daaruit naar standaard hoogte zakken en het storings lampje is weer weg(hij zakt dan weer traag..
onderweg mijn garage gebeld..hele verhaal uitgelegd...ik bel je maandag of dinsdag terug zegt hij..ok...
zondag korte ritjes..enhuizen..honden moeten trainen..en weer terug..en een verjaardag vlakbij..
joepie vakantie om op maandag kids weer naar school..ik had vrees of ik nog wel thuis kwam...want de storing begon zich steeds driftiger te melden.
ik ga niet af zitten wachten en ik bel maandag naar hem...met de vermelding...dat dit niet goed gaat en hij eerdaags echt stuk is..
ik mag hem dinsdag..1 week later weer terug brengen...toen had hij er al 2 keer gestaan deze maand.
ik rijd daar op de ring..en het allarm lichtje gaat van oranje naar rood en geeft aan dat ik niet meer harder mag dan 30 km p/u..en hij geeft rem breaking system problemen aan...maar nog 6 km te gaan...
en ik redde het.
hij vreest de compressor.
maar het bleek een klep van de compressor te zijn...en vervangt die..de storings melding is wel weg..
maar..als hij hem in de lage stand wil zetten geeft hij aan...dat er wat onder de auto ligt en popt zichzelf direct weer op..
(daar word geen medling van gegeven..dus theoretisch gezien is die auto goed.)
de garage zegt dat het om 2 verschillende storingen gaat...
volgens mij niet..aangezien hij in drente ook niet naar beneden wilde..de instap stand..er is dus geen probleem verholpen volgens mij behalve dat de storings melding weg is ..is de storing er nog.
kijk ik nu op mijn 4 x 4 scherm die je nog dat hij niet stabiel op zn hoogte staat.
hij heeft er andere sensoren op gehad..een andere compressor onder gehad..alles door gemeten...de nieuwste software erop gezet..en een klep vervangen..en ze hebben hem bij een dealer in amsterdam laten kalibreren
wat kan het nog meer zijn?..landrover nederland is met hun een stappen procedure nagelopen...om te zien of ze niks gemist hebben en die weten het ook niet.
en wat ik graag wil weten is...wie weet het wel.
en wie kan dit maken...
ik weet het niet en ik verwacht ook niet dat een ander het zomaar vind want we hebben alles gedaan....en als je naar een dealer gaat vernieuwen ze je halve auto zonder de garantie dat ze het vinden en dat kost bakken met geld...maar je moet deze auto vooral niet verkopen want dat is zonde dan ga je erop achteruit...is het verhaal wat ik krijg..
nee met een auto rijden die niet goed is...is wel een optie ofzo? (hij geeft nu nog geen melding..maar wij weten allemaal dat als ie wat mankeerd en daar geen melding van geeft ..je eerdaags een keer stil staat langs de weg met een ernstig probleem..
ik moet straks weer naar duitsland..hoewel drabber wel rijd..ga ik met een gehuurde mercedes vito...want ik vertrouw de disco voor geen meter...
het is zo erg dat ik er licht in mijn hoofd uit kom stappen..draaierig en duizelig...na een ritje amsterdam gisteren...ronald heeft gisteravond tien mnuten in de disco gereden en die zegt hij is goed...maar ij hij rijd er ook eigenlijk nooit in..en van tien minuten word je ook niet draaierig..
(en gezien dat levens gevaarlijk is...ga ik dus met een vito..
heel verhaal..maar dan is de klacht een beetje duidelijk omschreven..
-
Sylvester
Re: wie kan mij
Neem zoals Bart74 zegt eens contact op Met ET Coevorden,
Groet Sylvester
Groet Sylvester
-
Marijn & Simba
Re: wie kan mij
Even technisch vraagje: is die hoogteinstelling nodig voor de vering of is dat een luxeoptie die standaard in die auto zit?
Zou bijna gaan denken om die hele hoogteinstelling vast te laten zetten en alle elektronica te laten bypassen.
Dat kon bij een ander model LR ook geloof ik. (was dat de Disco2 of een RR?)
Als ik maar wat blaat moet iemand me dat maar zeggen, is dat ook weer de wereld uit
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f6a147c51ebc879fd331e61c19156311', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 12198421, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Zou bijna gaan denken om die hele hoogteinstelling vast te laten zetten en alle elektronica te laten bypassen.
Dat kon bij een ander model LR ook geloof ik. (was dat de Disco2 of een RR?)
Als ik maar wat blaat moet iemand me dat maar zeggen, is dat ook weer de wereld uit
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f6a147c51ebc879fd331e61c19156311', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 12198421, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
serine
Re: wie kan mij
ja maar ik geloof niet dat reclame maken mag op prikborden...vandaar eigenlijk
-
serine
Re: wie kan mij
er is hier wel een dealer in de buurt hoor..
maar daarvan weet ik dat als je je wagen voor onderhoud daar brengt...er ineens van alles gevonden word wat er niet is...
daar wil hem dus niet heen brengen
maar daarvan weet ik dat als je je wagen voor onderhoud daar brengt...er ineens van alles gevonden word wat er niet is...
daar wil hem dus niet heen brengen
-
Geert Oude Luttighuis
Re: wie kan mij
Volgens mij ben je hoe dan ook alle vertrouwen in deze auto kwijt, en is er dus eigenlijk maar één advies: afscheid nemen?!
-
serine
Re: wie kan mij
nee ik wil iemand vinden die hem WEL kan maken...
je kan mijn niet vertellen dan een auto niet te maken is.
je kan mijn niet vertellen dan een auto niet te maken is.
-
Madcap
Re: wie kan mij
Stuur alle land rover specialisten een email met je klacht en de vraag of ze die kunnen verhelpen. Waarschijnlijk krijg je geen of 1 antwoord (ben ervaringsdeskundige). Daarmee sluit je zwart-op-wit een overeenkomst. No cure-no pay.
-
paul be
Re: wie kan mij
daar heb je wel gelijk in, dat iedere auto gemaakt moet kunnen worden... nu nog wat geluk bij het gelijk
-
Paul Stroink (One-Ten)
Re: wie kan mij
Hoi Serine, ik weet niet wie hem voor je kan maken.
Ik heb wel iets voor je wat je kunt controleren.
Linksvoor loopt achter de plastic binnenbekleding van het spatbord een kabelboom. Deze kan langs de plastic kap schuren en daarbij beschadigen. Ook zit er een stekker die intern kan corroderen. Is een best vaak voorkomend probleem, alleen de nederlandse dealers kunnen kennelijk niet onthouden, want alle standaardproblemen waar ik het met ze over heb hebben ze nog nooit van gehoord zeggen ze.
Ik heb met mijn vorige Disco 3 tot 325000km doorgereden eigenlijk zonder één storinkje, mijn huidige Disco heeft af en toe wel een klein storinkje, maar ik repareer ze altijd zelf. Ik kom vaak bij de dealer om onderdelen voor mijn handelsauto's te kopen, en bespreek dan meteen even de disco probleempjes, maar niets komt hen bekend voor, terwijl het bijna altijd vrij eenvoudig is op te lossen. Nog geen trillende vernsellingsbak gehad bij stevig optrekken? De dealer wil hem dan vervangen terwijl het vrij eenvoudig met minimale kosten is te verhelpen.
Kijk eens op www.disco3.co.uk , is veel kennis aanwezig, stel eventueel je vraag daar eens.
Ik heb wel iets voor je wat je kunt controleren.
Linksvoor loopt achter de plastic binnenbekleding van het spatbord een kabelboom. Deze kan langs de plastic kap schuren en daarbij beschadigen. Ook zit er een stekker die intern kan corroderen. Is een best vaak voorkomend probleem, alleen de nederlandse dealers kunnen kennelijk niet onthouden, want alle standaardproblemen waar ik het met ze over heb hebben ze nog nooit van gehoord zeggen ze.
Ik heb met mijn vorige Disco 3 tot 325000km doorgereden eigenlijk zonder één storinkje, mijn huidige Disco heeft af en toe wel een klein storinkje, maar ik repareer ze altijd zelf. Ik kom vaak bij de dealer om onderdelen voor mijn handelsauto's te kopen, en bespreek dan meteen even de disco probleempjes, maar niets komt hen bekend voor, terwijl het bijna altijd vrij eenvoudig is op te lossen. Nog geen trillende vernsellingsbak gehad bij stevig optrekken? De dealer wil hem dan vervangen terwijl het vrij eenvoudig met minimale kosten is te verhelpen.
Kijk eens op www.disco3.co.uk , is veel kennis aanwezig, stel eventueel je vraag daar eens.
-
Berry van D
Re: wie kan mij
Mijn advies niet eigenwijs zijn en toch naar een echt Land Rover Dealer gaan. Zo te horen / zien kan een gewone garage dit probleem niet oplossen!
Groeten Berry van D
Groeten Berry van D
-
Marc-my-Words
Re: wie kan mij
Berry van D Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mijn advies niet eigenwijs zijn en toch naar een
> echt Land Rover Dealer gaan. Zo te horen / zien
> kan een gewone garage dit probleem niet oplossen!
>
> Groeten Berry van D
En er dan wel bijblijven en terplekke wel eigenwijs zijn, net zolang tot ze het probleem ook echt opgelost hebben.
-------------------------------------------------------
> Mijn advies niet eigenwijs zijn en toch naar een
> echt Land Rover Dealer gaan. Zo te horen / zien
> kan een gewone garage dit probleem niet oplossen!
>
> Groeten Berry van D
En er dan wel bijblijven en terplekke wel eigenwijs zijn, net zolang tot ze het probleem ook echt opgelost hebben.
-
Marijn & Simba
Re: wie kan mij
Zou jij moeten weten, toch?
Ben wel benieuwd hoe dit afloopt.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('04f1f4cf08ee583941ecc08d5bb71efe', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 12207194, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ben wel benieuwd hoe dit afloopt.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('04f1f4cf08ee583941ecc08d5bb71efe', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 12207194, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
rodietje
Re: wie kan mij
Land rover maasland delta motors in maasmechelen als je in het zuiden zit. Je weet niet wat je overkomt... super service en klantvriendelijkheid!
-
serine
Re: wie kan mij
ik heb in iedergeval iemand gevonden die zegt dat hij hem niet kan maken..en dat landrover nederland het ook niet weet...
dat klinkt mij als een onmogenlijke missie..en open einde...
dat klinkt mij als een onmogenlijke missie..en open einde...
-
Ruud Lemmens
Re: wie kan mij
Hallo,
Het zou misschien een optie zijn dat de auto opnieuw gekalibreerd moet worden.
Op de Range P38 was dit een bekend euvel als hij in een rare stand ging staan.
Het was dan meestal te danken aan ofwel een EAS sensor die kapot was (door kabelbreuk bijvoorbeeld)
Maar daarnaast wordt hij ook "af fabriek" gekalibreerd. Omdat niet alle sensoren exact 100 procent dezelfde waardes geven, worden er tussen carrosserie en ophanging zogenaamde calibration blocks gezet, dan worden de sensorwaarden uitgelezen en de "nulstand" van de sensoren en hun uitslag in eht systeem geladen.
Ik kan me goed voorstellen dat dit ook het geval is met deze Disco III en dat de luchtvering op een soortgelijke methode werkt als bij de P38 die ik heb gehad.
MAAR
Het is en blijft natuurlijk een Landrover...dus het kan ook ouderwets een slecht aardingsprobleem zijn van de stuurelectronica, of de dynamo...dan gaat de auto ook de gekste dingen doen.
Niet om je met een kluitje in het riet te willen sturen trouwens....
Groeten, Ruud
Het zou misschien een optie zijn dat de auto opnieuw gekalibreerd moet worden.
Op de Range P38 was dit een bekend euvel als hij in een rare stand ging staan.
Het was dan meestal te danken aan ofwel een EAS sensor die kapot was (door kabelbreuk bijvoorbeeld)
Maar daarnaast wordt hij ook "af fabriek" gekalibreerd. Omdat niet alle sensoren exact 100 procent dezelfde waardes geven, worden er tussen carrosserie en ophanging zogenaamde calibration blocks gezet, dan worden de sensorwaarden uitgelezen en de "nulstand" van de sensoren en hun uitslag in eht systeem geladen.
Ik kan me goed voorstellen dat dit ook het geval is met deze Disco III en dat de luchtvering op een soortgelijke methode werkt als bij de P38 die ik heb gehad.
MAAR
Het is en blijft natuurlijk een Landrover...dus het kan ook ouderwets een slecht aardingsprobleem zijn van de stuurelectronica, of de dynamo...dan gaat de auto ook de gekste dingen doen.
Niet om je met een kluitje in het riet te willen sturen trouwens....
Groeten, Ruud
-
serine
Re: wie kan mij
haha ja bedankt..
hij is gekalibreerd inderdaad..het speelde door de gedachte..
helaas mocht dat niet baten
hij is gekalibreerd inderdaad..het speelde door de gedachte..
helaas mocht dat niet baten
-
paul be
Re: wie kan mij
is overal naar gekeken blijkbaar qua onderdelen, maar ook naar de bedrading? Ik had wat gegoolged, natuurlijk heb ik niet de oplossing maar ik kwam wel iets tegen over bedrading, schijnbaar vooral in het linkervoorspatbord zit mss een stekker of connector?
defender 110 300TDi
defender 110 300TDi
-
serine
Re: wie kan mij
had ik inderdaad gelezen in dit draadje..
van paul en dat vond ik een heel goed punt..ik ga daar zeker even om vragen,...ik betwijfel dat namelijk omdat er meteen gebruld werd...na kabelboom is duur..(nu vraag ik mij af of er wel achter dat linker bord is gekeken...
hoe duur is zon kabelboom van een D3 weet iemand dat ongeveer?
ik heb wel gegoogeld..maar kwam het niet erg tegen..
van paul en dat vond ik een heel goed punt..ik ga daar zeker even om vragen,...ik betwijfel dat namelijk omdat er meteen gebruld werd...na kabelboom is duur..(nu vraag ik mij af of er wel achter dat linker bord is gekeken...
hoe duur is zon kabelboom van een D3 weet iemand dat ongeveer?
ik heb wel gegoogeld..maar kwam het niet erg tegen..
-
Exfietser
Re: wie kan mij
Hmm, ik weet niet wat het kost maar waarom in vredesnaam een kabelboom vervangen? Als je die van de TD5 vol olie hebt ja dan is het logisch. Een op diverse plekken doorgesleten en opgelapte 30 jaar oude met verharde isolatie kabelboom van een 109. Ja, dat kan ik me voorstellen. Maar bij een auto van een paar jaar oud waar geen rare electrische extra's zijn opgeprutst, daar begrijp ik geen barst van. Dat is in mijn ogen gewoon een wanhoopsdaad van een monteur die de fout niet kan vinden. Laten ze nu eens beginnen alle stekers los te maken en goed schoon te maken. De spanningen van sensoren zijn meestal klein en raken zo verloren in slechte verbindingen.
Arnold.
Arnold.
-
serine
Re: wie kan mij
weet ik t...ze riepen dat...als een eventuele mogenlijkheid..
je weet toch de auto handelaren van nu zijn de paarden handelaren van toen !
je weet toch de auto handelaren van nu zijn de paarden handelaren van toen !
-
Gerben tB
Re: wie kan mij
Sinds 28/5 loop ik al rond met dit in mijn hoofd door het onderwerp, sorry heb me al heel lang ingehouden
kunt u mij
kunt u mij
-
serine
gevonden (update)
mijn garage houder gaf te kennen toch verder te willen zoeken..
compressor was het niet bedrading was het niet...niks werd gevonden
na onze stevige communicatie over en weer is de monteur nog eens gaan zoeken...
ik heb hem een stencil onder zijn neus geschoven...over eventuele mankementen ...die een disco 3 kunnen hebben die daar mee te maken hadden
draad problemen..
na dat kon niet en dat had hij al bekeken...
hij is er stiekum toch nog eens voor gaan zitten..en wat bleek..hij vond toch in de kabelboom iets wat er niet fris meer uitzag..hij is opnieuw gekalibreerd..de nieuwe compressor is er onder vandaan gehaald en dit moest het wezen..
de monteur had liever de nieuwe compressor er onder gehouden..maar de garage houder die mee denkt met mijn portomonai..wilde dat liever niet en is een dag in mijn auto gaan rijden
150 kilometer...en tot een bijzarre snelheid...deze auto was goed dus vol tros en heel enthausiast kwam hij hem terug brengen..hij rijd super zei hij wat een gave bak is dit toch..
dus ik stap in met hem naast mij...3 straten verder...al special program's af en het zelfde storings lichtje ging weer branden..
nou moet je nou kijken...
hij baalde natuurlijk als een stekker
dan heeft mijn monteur gelijk en moet toch die nieuwe compressor eronder...vertelde hij
dus drabber ging weer met hem mee..
de volgende dag heb ik drabber zelf maar opgehaald..
hij ligt weer stabiel op de weg..de compressor is weer stil..
ik heb geen getril meer in mijn stuur..en het alarm lichtje blijft vooralsnog uit..
dan de rekening...omdat er veel leer uren voor hun inzitten zijn veel uren niet eens geschreven..(ik hield mijn hart al vast)
maar een laro groene pluim voor deze garage houden...die leek mij te laten zitten...heeft zich vast gebeten..het evengoed opgelost...en neemt zijn deel van de verantwoordelijkheid voor eigen rekening..
waar ik op zoek was naar een andere garage...omdat ik naar aanleiding van zijn zeggen dat ie niets meer wist of kon...heeft hij toch doorgezet.
dat verdiend respect..
de klantvriendelijkheid heeft het nooit aan gelegen daar...nu dus ook niet...dat blijkt maar weer.
dus toch wat ik...(oftewel wij hier al dachten..) problemen in de kabels en de compressor.
en problemen in de kabels zijn natuurlijk lastig..en het ging dus om twee problemen.
ik ben blij dat dit drama achter de rug is..jammer dat ronald er nu weer eens vandoor is met mijn auto..(ik snap niet dat hij een dodge en een bmw heeft...gezien hij mijn beide laro's steeds jat..
de 90 (murphy) zal eerdaags ook weer terug komen...met een nieuw stuurhuis om te beginnen...datgeen wat ik van het begin af aan al zei..en de reden waarom ik er niet in reed..dat ding was levens gevaarlijk...er zijn nog wat dingetjes aan vervangen..dus ik kijk er naar uit dat ik die ook eindelijk na jaren eens zal kunnen gaan rijden...wie weet pak ik die straks wel vaker dan de disco...(en als dat het geval is...gaat de disco de deur uit hoor...
dus voor nu
goed nieuws en een tevreden klant...(die toch maar geen fiatje gaat rijden...
compressor was het niet bedrading was het niet...niks werd gevonden
na onze stevige communicatie over en weer is de monteur nog eens gaan zoeken...
ik heb hem een stencil onder zijn neus geschoven...over eventuele mankementen ...die een disco 3 kunnen hebben die daar mee te maken hadden
draad problemen..
na dat kon niet en dat had hij al bekeken...
hij is er stiekum toch nog eens voor gaan zitten..en wat bleek..hij vond toch in de kabelboom iets wat er niet fris meer uitzag..hij is opnieuw gekalibreerd..de nieuwe compressor is er onder vandaan gehaald en dit moest het wezen..
de monteur had liever de nieuwe compressor er onder gehouden..maar de garage houder die mee denkt met mijn portomonai..wilde dat liever niet en is een dag in mijn auto gaan rijden
150 kilometer...en tot een bijzarre snelheid...deze auto was goed dus vol tros en heel enthausiast kwam hij hem terug brengen..hij rijd super zei hij wat een gave bak is dit toch..
dus ik stap in met hem naast mij...3 straten verder...al special program's af en het zelfde storings lichtje ging weer branden..
nou moet je nou kijken...
hij baalde natuurlijk als een stekker
dan heeft mijn monteur gelijk en moet toch die nieuwe compressor eronder...vertelde hij
dus drabber ging weer met hem mee..
de volgende dag heb ik drabber zelf maar opgehaald..
hij ligt weer stabiel op de weg..de compressor is weer stil..
ik heb geen getril meer in mijn stuur..en het alarm lichtje blijft vooralsnog uit..
dan de rekening...omdat er veel leer uren voor hun inzitten zijn veel uren niet eens geschreven..(ik hield mijn hart al vast)
maar een laro groene pluim voor deze garage houden...die leek mij te laten zitten...heeft zich vast gebeten..het evengoed opgelost...en neemt zijn deel van de verantwoordelijkheid voor eigen rekening..
waar ik op zoek was naar een andere garage...omdat ik naar aanleiding van zijn zeggen dat ie niets meer wist of kon...heeft hij toch doorgezet.
dat verdiend respect..
de klantvriendelijkheid heeft het nooit aan gelegen daar...nu dus ook niet...dat blijkt maar weer.
dus toch wat ik...(oftewel wij hier al dachten..) problemen in de kabels en de compressor.
en problemen in de kabels zijn natuurlijk lastig..en het ging dus om twee problemen.
ik ben blij dat dit drama achter de rug is..jammer dat ronald er nu weer eens vandoor is met mijn auto..(ik snap niet dat hij een dodge en een bmw heeft...gezien hij mijn beide laro's steeds jat..
de 90 (murphy) zal eerdaags ook weer terug komen...met een nieuw stuurhuis om te beginnen...datgeen wat ik van het begin af aan al zei..en de reden waarom ik er niet in reed..dat ding was levens gevaarlijk...er zijn nog wat dingetjes aan vervangen..dus ik kijk er naar uit dat ik die ook eindelijk na jaren eens zal kunnen gaan rijden...wie weet pak ik die straks wel vaker dan de disco...(en als dat het geval is...gaat de disco de deur uit hoor...
dus voor nu
goed nieuws en een tevreden klant...(die toch maar geen fiatje gaat rijden...
-
paul be
Re: gevonden (update)
hopelijk blijf je nu van problemen verlost! Gelukkig dat ze hebben doorgezet (en geluisterd).
-
serine
Re: gevonden (update)
p.s zie marktplaats onder dodge...
helup hij heeft het voorzien om mijn 90...
helup hij heeft het voorzien om mijn 90...
-
Exfietser
Re: gevonden (update)
Wat moet ik daar zien bij dodge?
QuoteMarktplaats 536 resultaten voor "dodge" in Auto's
Arnold. ( die blij voor je is dat de disco het weer doet.)
QuoteMarktplaats 536 resultaten voor "dodge" in Auto's
Arnold. ( die blij voor je is dat de disco het weer doet.)
-
Rickske
Re: wie kan mij
Ah, een gecombineerd probleem is ook altijd net wat moeilijker te vinden natuurlijk. Hoop dat hij nu lang probleemloos rijd!!
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0ad27603b73d296823aad24034654784', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 12292390, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0ad27603b73d296823aad24034654784', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 12292390, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
-
Lucas van Lierop
Re: wie kan mij
Goed om te lezen, voorlopig blijf je dus nog onder ons
Groet
Lucas
Groet
Lucas
-
serine
Re: wie kan mij
ja kennelijk helpt zelfs een disco 3 je niet van het virus af..
ik heb er nu een paar dagen in gereden..en jeetje is dat een tijd geleden dat hij zo glad reed..zo vast als een huis en smood..wouw
volgend mij was hij dus al voor de storings melding niet goed meer...maar ik gaf de bandjes en de uitlijner de schuld.hij is afgelopen jaar 3 x uitgelijnt geweest. (vanaf vorig jaar zomer dus..)
maar hij rijd weer SUPER..
ik heb er nu een paar dagen in gereden..en jeetje is dat een tijd geleden dat hij zo glad reed..zo vast als een huis en smood..wouw
volgend mij was hij dus al voor de storings melding niet goed meer...maar ik gaf de bandjes en de uitlijner de schuld.hij is afgelopen jaar 3 x uitgelijnt geweest. (vanaf vorig jaar zomer dus..)
maar hij rijd weer SUPER..