Hallo prikkers,
Weet iemand wat het ordernummer is voor de wiellager van een LW mil. uitvoering van 1979?? Maar volgens mij is dit gewoon gelijk aan een 88?
via Paddock heb ik de volgende onderdelen gekregen RTC3416R en RTC3426R volgens mij staat die R voor rechts? Maar volgens mij is rechts en links gelijk.
Zelf had ik terug gevonden :
Hub bearing (aka wheel bearing) - Timken (OE) STC4382G
Kortom wie weet welke wiellagernummer ik moet hebben?
wiellager
-
Dennis101
Re: wiellager
De RTC3426 is het buitenste lager en de RTC3416 is het binnenste lager van de vroegere series 3 wielnaaf.
De wielnaaf met ongelijke binnenste en buitenste lager zijn toegepast tot ergens midden 1980, maar op een oudere auto zouden ze ook gemonteerd kunnen zijn als ooit de as vervangen is.
De latere naven hebben twee gelijke lagers (STC4382) per naaf.
Ook de naafkeerringen van beide uitvoeringen zijn verschillend.
De R staat er waarschijnlijk voor dat het een imitatie onderdeel is.
Zorg ervoor dat je een goede kwaliteit lagers koopt, ik heb imitatie lagers gezien die er nieuw net zo beroerd uitzagen als een set versleten lagers.
Dennis B
De wielnaaf met ongelijke binnenste en buitenste lager zijn toegepast tot ergens midden 1980, maar op een oudere auto zouden ze ook gemonteerd kunnen zijn als ooit de as vervangen is.
De latere naven hebben twee gelijke lagers (STC4382) per naaf.
Ook de naafkeerringen van beide uitvoeringen zijn verschillend.
De R staat er waarschijnlijk voor dat het een imitatie onderdeel is.
Zorg ervoor dat je een goede kwaliteit lagers koopt, ik heb imitatie lagers gezien die er nieuw net zo beroerd uitzagen als een set versleten lagers.
Dennis B
-
WillemNoord
Re: wiellager
Hoi Dennis,
Klopt de assen zijn vervangen.
De rechter as komt van een 88 en heb ik passend gemaakt. De linker is origineel voor een LW mil. maar ik weet niet uit welk jaar.
Ik heb dus twee verschillende lagers van paddock gekregen met de nummers 3416 en 3426 dus de nummers zouden moeten kloppen.
Echter de binnenste lager paste net niet. Zou inderdaad kunnen dat dit imitatie is prijs lag rond de 7 pond. Jij zegt dat de latere versie twee gelijke lagers (STC4382) per naaf zijn omdat van de twee lagegs 1 wel paste denk ik dat ik de juiste ordernummers heb.
Klopt de assen zijn vervangen.
De rechter as komt van een 88 en heb ik passend gemaakt. De linker is origineel voor een LW mil. maar ik weet niet uit welk jaar.
Ik heb dus twee verschillende lagers van paddock gekregen met de nummers 3416 en 3426 dus de nummers zouden moeten kloppen.
Echter de binnenste lager paste net niet. Zou inderdaad kunnen dat dit imitatie is prijs lag rond de 7 pond. Jij zegt dat de latere versie twee gelijke lagers (STC4382) per naaf zijn omdat van de twee lagegs 1 wel paste denk ik dat ik de juiste ordernummers heb.