Pagina 1 van 1
Vooras P38
Geplaatst: zo 16 mei 2010, 11:08
door laro
Hallo, is een vooras van een Range Rover p38 sterke dan een as van een Disco, en heeft deze ook een grotere wieluitslag ?
Re: Vooras P38
Geplaatst: zo 16 mei 2010, 13:31
door ToyRoverlander
Als je Disco2 bedoeld, nee is dezelfde as.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Re: Vooras P38
Geplaatst: zo 16 mei 2010, 14:12
door laro
Wat is dan het wezenlijk verschil tussen een vooras van een Disco1/11 ? ,dacht deze te gebruiken onder een projectauto waarop ik 18 inch wielen wil zetten waardoor de steekassen het zwaarder te voorduren krijgen, de motor die er in komt heeft dik 200 pk.
Re: Vooras P38
Geplaatst: zo 16 mei 2010, 14:42
door ToyRoverlander
Het verschil? Veel!
Als eerste, het diff zit aan de verkeerde kant. Ze zitten allebei offset naar links ipv rechts, niet zo handig dus. Voor heb je 'open knuckles', geen swivelballen. Het wiellager systeem is ook totaal anders (iig voor). En ik meen dat de achteras een semi-float as is.
Ik zou die assen niet gebruiken.
Je kan adapters kopen om latere wielen (DII, P38 enz) op oudere naven te krijgen. De steek is namelijk anders. Ik weet niet wat je voor auto het dan is, dat project, maar als je bij LR assen wilt blijven zou ik een Salisbury achteras pakken. Dat is de sterkste LR as.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Re: Vooras P38
Geplaatst: zo 16 mei 2010, 15:23
door ToyRoverlander
Whoops. klein foutje. Bij een DII zitten de diffs WEL offset naar rechts. Alleen bij de P38 zitten ze offset naar links.
Achteras is nog steeds semi-float en dat is gewoon waardeloos, fullfloat is beter.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Re: Vooras P38
Geplaatst: zo 16 mei 2010, 16:07
door Bart van Dessel
laro Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat is dan het wezenlijk verschil tussen een
> vooras van een Disco1/11 ? ,dacht deze te
> gebruiken onder een projectauto waarop ik 18 inch
> wielen wil zetten waardoor de steekassen het
> zwaarder te voorduren krijgen, de motor die er in
> komt heeft dik 200 pk.
Wat voor motor komt er in je Disco? De 24 splines assen kunnen héél veel hebben, ik rij zelfs met een getunede 4.2 in een oude RRC met standaard 10 splines. Het is een hele klus om de Disco 2 assen te plaatsen, alles is een beetje anders, ik heb er zelf ook wel 's naar gekeken. Als ik nu veel vrije tijd heb........
gr, Bart