Was wat aan het prutsen aan wat olie lekkage, gewoon de hele dag gereden stoppen starten alles pikobello..
Ben aan eind van de dag wat aan het poetsen aan motor, wil nog een keer starten,wat geratel van mijn relais, nog een keer geprobeerd alleen maar tik en verder niets meer,oja Rook uit de accubak.
Massa schakelaar uit gezet,klaar.
Even later massaschakelaar weer aan,is het net of ik de startmotor heel zwaar en langzaam hoor rondgaan, en weer rook uit de accubak.
Alles uitgezet en accu's verwijdert,tot hier en niet verder.
Maar nu, wat is hier kapot, mijn contactslot deed al eerder vreemd moest soms een beetje met mijn sleutel rommelen om te gloeien.
Zit er nog meer relais tussen de startmotor en het contact, dan het relais op de startmotor.
Ik denk zelf dat mijn starmotor de geest heeft gegeven.
Wie wil hier even op schieten misschien hebben jullie wat bruikbare tips uit jullie ervaringen.
Het betreft hier een serie lll ex defensie 24 volt
Net geen brand
-
Roel
Re: Net geen brand
check je massakabels even en de kabel van je startsolenoid en startmotor , mijn 110 wou ook niet goed starten en tijdens het starten begon het ook te roken onder de kap
massakabels vervangen en nieuwe kabel tussen sstartmotor en solenoid en ik hoef de sleutel maar aan te raken en hij springt aan
misschien iets losgetrild of versleten
suc6
massakabels vervangen en nieuwe kabel tussen sstartmotor en solenoid en ik hoef de sleutel maar aan te raken en hij springt aan
misschien iets losgetrild of versleten
suc6
-
Marijn & Simba
Re: Net geen brand
Rook uit de accubak?!?! Check je accupolen eens? Heb er zelf ook een opgerookt, smolt weg tijdens starten, en ook kleine steekvlammen ervanaf en zo dus levensgevaarlijk...
Het beste alles goed controleren, meestal ergens een massaprobleem of sluiting (dus accu overbelast en startmotor krijgt bijna niks).
Sluiting zit dan ergens na solenoid en voor startmotor. of in de startmotor zelf.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('95d12f4edde1f1490e91d0aa3cdf0b90', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 12126194, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Het beste alles goed controleren, meestal ergens een massaprobleem of sluiting (dus accu overbelast en startmotor krijgt bijna niks).
Sluiting zit dan ergens na solenoid en voor startmotor. of in de startmotor zelf.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('95d12f4edde1f1490e91d0aa3cdf0b90', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 12126194, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
G-men (Gargamel)
Re: Net geen brand
Als de rook uit je accubak komt, is dat de plek om tebeginnen.
Een slechte verbinding komt er altijd als eerste tijdens het starten uit, simpelweg omdat je dan ook de grootste stroom vraagt.
Zwakke punten in het circuit komen dan boven drijven.
En waar rook is is warmte en dus overgangsweerstand....
Zal ook niet de eerste massaschakelaar zijn die het opgeeft overigens....
Gerrit
Een slechte verbinding komt er altijd als eerste tijdens het starten uit, simpelweg omdat je dan ook de grootste stroom vraagt.
Zwakke punten in het circuit komen dan boven drijven.
En waar rook is is warmte en dus overgangsweerstand....
Zal ook niet de eerste massaschakelaar zijn die het opgeeft overigens....
Gerrit