wat is de oplossing bij olie in kabelboom defender TD5 1998
-
klatter
wat is de oplossing bij olie in kabelboom defender TD5 1998
Al wetend prikbord wat is de oplossing indien er olie tot bij de cpu is gekomen maar er niet in.
Ik heb het kabelboompje onder het kleppendeksel vervangen maar hij start nog steeds niet het motormngt lampje komt steeds weer op na een seconde.
ook is de cpu uitgelezen en gereset door de dealer. met als resultaat;
* Ambient pressure too high
* possible causes: connector ecu C158 red
* open circuit C188/1 -> C158/30
* short circuit C188/2 WY
* 5V supply incorrect
* Corrupt injector data fault
Engine management ECU int. fault
wat kan ik nu het beste doen?
Bvd Erwin
Ik heb het kabelboompje onder het kleppendeksel vervangen maar hij start nog steeds niet het motormngt lampje komt steeds weer op na een seconde.
ook is de cpu uitgelezen en gereset door de dealer. met als resultaat;
* Ambient pressure too high
* possible causes: connector ecu C158 red
* open circuit C188/1 -> C158/30
* short circuit C188/2 WY
* 5V supply incorrect
* Corrupt injector data fault
Engine management ECU int. fault
wat kan ik nu het beste doen?
Bvd Erwin
-
Grumpy Old Sil
Re: wat is de oplossing bij olie in kabelboom defender TD5 1998
Ik vrees dat je toch aan een andere computer moet. Wist de dealer niks te vertellen?
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2f3f2b331dcaadc8490e3319eb1455a0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 12072574, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2f3f2b331dcaadc8490e3319eb1455a0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 12072574, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
-
klatter
Re: wat is de oplossing bij olie in kabelboom defender TD5 1998
Wim,
bedankt voor je reactie.
De dealer zei dat de pcu nog helemaal droog was en deze het dus nog deed. Maar dat ik voor 1700 euri een volledig nieuwe kabelboom moest laten steken.
Ik denk er zit slechts in 7 kabeltjes olie, als ik die nu alleen vervang door 7 nieuwe er in te solderen?
of is dit te simpel geredeneerd?
bedankt voor je reactie.
De dealer zei dat de pcu nog helemaal droog was en deze het dus nog deed. Maar dat ik voor 1700 euri een volledig nieuwe kabelboom moest laten steken.
Ik denk er zit slechts in 7 kabeltjes olie, als ik die nu alleen vervang door 7 nieuwe er in te solderen?
of is dit te simpel geredeneerd?
-
Grumpy Old Sil
Re: wat is de oplossing bij olie in kabelboom defender TD5 1998
Als je al een kabelboom moet vervangen dan volgens mij alleen van de motor naar de computer. Da's de enige waar olie in kan komen. Kan me niet voorstellen dat die 1700 Euro kost, tenzij hij de volledige kabelboom bedoelt. Dan moet die er ook nog in en dat redt je niet met 1700 Euro. 7 kabeltjes vervangen is volgens is volgens mij veel meer werk dan de kabelboom op zich en lijkt me ook niet echt verstandig. Een aantal van de meldingen baren me toch echt zorgen over de computer, vooral de laatste. En bijvoorbeeld een "open circuit" opsporen kan een ramp zijn. Je kunt tientallen keren meten en zien dat er niks mis en toch blijft die melding. TD5 is wat deze dingen betreft een heel lastige auto.
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('807efa66f258ae42893f440e073af058', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 12078331, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('807efa66f258ae42893f440e073af058', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 12078331, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
-
Andrew Colville
Re: wat is de oplossing bij olie in kabelboom defender TD5 1998
naast het boompje onder de kleppen deksel zul je warschijnlijk ook een hoop olie in de Motor kabelboom heben.
deze kabelboom kun je in de UK voor een 150- 200 euro kopen, deze boom bevat alles behalve het gaspendaal deel.
maar als de stekker (Rood) vol oile zat bij de ecu dan verwacht ik dat de ECU ook vol olie zit.
je kunt proberen met prinplaat reiniger de ECU schoon te maken het word vaaker gedaan in de UK en geregeld met succes.
als je ECU toch dood is dan kun je het beste via Ebay een ander op de kop tikken vaak rond de 150 euro voor een gebruikte NNN ( laatere type)
Groetjes Andrew
deze kabelboom kun je in de UK voor een 150- 200 euro kopen, deze boom bevat alles behalve het gaspendaal deel.
maar als de stekker (Rood) vol oile zat bij de ecu dan verwacht ik dat de ECU ook vol olie zit.
je kunt proberen met prinplaat reiniger de ECU schoon te maken het word vaaker gedaan in de UK en geregeld met succes.
als je ECU toch dood is dan kun je het beste via Ebay een ander op de kop tikken vaak rond de 150 euro voor een gebruikte NNN ( laatere type)
Groetjes Andrew
-
bareld
Re: wat is de oplossing bij olie in kabelboom defender TD5 1998
lijkt me een goed plan.
Ik heb inmiddels een 7 polige connector (male en female) liggen die ik ga gebruiken om een extra 7 aderige kabel te leggen tussen de verstuivers en de ecu. Dan blijft de rest van de kabelboom buiten schot en heb ik een fysieke scheiding in de 7 aderige kabel dmv de connectoren. Er kan dan nooit meer olie bij de ecu komen.
Als ik het klaar heb laat ik wel eens foto's zien
Ik heb inmiddels een 7 polige connector (male en female) liggen die ik ga gebruiken om een extra 7 aderige kabel te leggen tussen de verstuivers en de ecu. Dan blijft de rest van de kabelboom buiten schot en heb ik een fysieke scheiding in de 7 aderige kabel dmv de connectoren. Er kan dan nooit meer olie bij de ecu komen.
Als ik het klaar heb laat ik wel eens foto's zien
-
klatter
Re: wat is de oplossing bij olie in kabelboom defender TD5 1998
Andrew,
aller eerst bedankt voor je reactie. Gelukkig zit er inderdaad alleen olie in de rode stekker en niet in de cpu. Mijn vraag is kun je me aangeven hoe de kabel boom in engeland genoemd wordt en eventueel een bedrijf waar ik deze kan bestellen. want 150 a 200 euro klinkt beter dan de 800 die de dealer vraagt.
bvd Erwin
aller eerst bedankt voor je reactie. Gelukkig zit er inderdaad alleen olie in de rode stekker en niet in de cpu. Mijn vraag is kun je me aangeven hoe de kabel boom in engeland genoemd wordt en eventueel een bedrijf waar ik deze kan bestellen. want 150 a 200 euro klinkt beter dan de 800 die de dealer vraagt.
bvd Erwin
-
klatter
Re: wat is de oplossing bij olie in kabelboom defender TD5 1998
Bareld, bedankt voor je reactie en je oplossing lijkt inderdaad een goed plan, alleen hoe ga je die nieuwe kabels dan aansluiten aan de cpu?
met vriendelijke groet,
Erwin
met vriendelijke groet,
Erwin
-
bareld
Re: wat is de oplossing bij olie in kabelboom defender TD5 1998
Ik ga die 7 betreffende aders vanaf de multistekker in de ecu een cm of 20 uit de kabelboom pellen en vervolgens daar met een stuk krimpkous een aftakking van maken die ik op een connector aansluit. Deze schroef ik vast in de bak waar de ecu in zit zodat hij er een stukje uitsteekt. Daar kan ik dan de andere helft van de connector in pluggen met een 7 aderige kabelboom naar de verstuivers.
Dat is dus het idee. Ik zal er binnenkort eens mee aan de slag.
Dat is dus het idee. Ik zal er binnenkort eens mee aan de slag.
-
Andrew Colville
Re: wat is de oplossing bij olie in kabelboom defender TD5 1998
[www.brit-car.co.uk]
Zij hebben ze ik denk dat je wel even moet mailen of bellen voor die van de defender maar de prijs voor de Discovery Engine harness zit op 260 pond.
Je zoekt een "Engine wiring Harness" voor de td55 motor , houd je VIN (chassisnummer) bij de hand als je gaat bellen.
je kunt ook even googelen op "Td5 engine harness" mogelijk vindt je een nog interesantere prijs.
Met een beetje auto kennis is de kabelboom prima zelf te vervangen.
Groetjes Andrew
Zij hebben ze ik denk dat je wel even moet mailen of bellen voor die van de defender maar de prijs voor de Discovery Engine harness zit op 260 pond.
Je zoekt een "Engine wiring Harness" voor de td55 motor , houd je VIN (chassisnummer) bij de hand als je gaat bellen.
je kunt ook even googelen op "Td5 engine harness" mogelijk vindt je een nog interesantere prijs.
Met een beetje auto kennis is de kabelboom prima zelf te vervangen.
Groetjes Andrew
-
Andrew Colville
Re: wat is de oplossing bij olie in kabelboom defender TD5 1998
Ik heb ook ooit een foto uit de UK gezien waarbij men de draaden ook verlengd had, deze waren vervolgens bloot gemaakt en in hars gegoten.
Groetjes Andrew
Groetjes Andrew
-
klatter
Re: wat is de oplossing bij olie in kabelboom defender TD5 1998
Yes na 6 weken nu eindelijk mijn eigen uitleesapparaat. gebruikt maar help wat en waar moet ik beginnen.
de fout codes heb ik gewist maar staan er meteen weer opnieuw in.
fault 3005 ambient air temperature low
fault 3023 ambient presure high fault logged
fault 3037 ambient air temp fault active
fault 3039 ambient presure fault active
3076 turbo wastegate open load logged
3077 EGR ILT open load logged
3165 driver demand has been faulty
3166 inconsistensisfound in driver demand
3167 injector trim data corrupt
security signal gaat wisselend van LOW naar High
al wetend prikbord waar moet ik nu gaan zoeken?
de fout codes heb ik gewist maar staan er meteen weer opnieuw in.
fault 3005 ambient air temperature low
fault 3023 ambient presure high fault logged
fault 3037 ambient air temp fault active
fault 3039 ambient presure fault active
3076 turbo wastegate open load logged
3077 EGR ILT open load logged
3165 driver demand has been faulty
3166 inconsistensisfound in driver demand
3167 injector trim data corrupt
security signal gaat wisselend van LOW naar High
al wetend prikbord waar moet ik nu gaan zoeken?