nokkenassen keuze 3,5 l v8 automaat
Geplaatst: ma 03 mei 2010, 22:00
Goedenavond,
Ik ben lekker bezig met mijn nieuwe range rover project:
Foto-RY8W7W6S.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b6e495ea26463076115dbb77aa60850a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-RY8W7W6S.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-RY8W7W6S.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-RY8W7W6S.jpg', '', 12053859, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Nou ligt het motorblok bij het revisie bedrijf, daar gaan ze de cilinderwanden honen en het onderblok chemisch reinigen, en ook de zuigers. Dus straks de boel weer opbouwen.
Ik wil iets meer uit het blok te halen met wat performance onderdelen.
Omgeving:
- er komt een ZF automaat achter
- in eerste instantie nog carburateurs, later evt EFI systeem
- in eerste instantie standaard uitlaat, later spagetti
- op LPG.
- Hoog compressie onderblok
- Vrij standaard banden maat
Wat wil ik aanpassen:
1. ARP studs voor de Krukas.
2. Koppen van een 4.6 liter zodat ik composiet koppakkingen kan gaan gebruiken, en geen compressieverlies heb.
3. andere nokkenas, zo veel keus; wat moet ik hebben?
Welke nokkenas-kit kan ik nou het beste hebben? Heb begrepen dat je onderin koppel moet hebben, en dus niet bovenin, en that’s it. Veel mooie verhalen over Piper, crower en kent nokkenassen.
Welk type adviseren jullie voor mijn blok voor net wat meer power? (ik wil verder niks ingewikkeld aanpassen aan het blok oid)
Groet!
Tom
PS: in elkaar zetten van het blok is te doen? Of zal ik dit door het revisie bedrijf laten doen?
Ik ben lekker bezig met mijn nieuwe range rover project:
Foto-RY8W7W6S.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b6e495ea26463076115dbb77aa60850a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-RY8W7W6S.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-RY8W7W6S.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-RY8W7W6S.jpg', '', 12053859, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Nou ligt het motorblok bij het revisie bedrijf, daar gaan ze de cilinderwanden honen en het onderblok chemisch reinigen, en ook de zuigers. Dus straks de boel weer opbouwen.
Ik wil iets meer uit het blok te halen met wat performance onderdelen.
Omgeving:
- er komt een ZF automaat achter
- in eerste instantie nog carburateurs, later evt EFI systeem
- in eerste instantie standaard uitlaat, later spagetti
- op LPG.
- Hoog compressie onderblok
- Vrij standaard banden maat
Wat wil ik aanpassen:
1. ARP studs voor de Krukas.
2. Koppen van een 4.6 liter zodat ik composiet koppakkingen kan gaan gebruiken, en geen compressieverlies heb.
3. andere nokkenas, zo veel keus; wat moet ik hebben?
Welke nokkenas-kit kan ik nou het beste hebben? Heb begrepen dat je onderin koppel moet hebben, en dus niet bovenin, en that’s it. Veel mooie verhalen over Piper, crower en kent nokkenassen.
Welk type adviseren jullie voor mijn blok voor net wat meer power? (ik wil verder niks ingewikkeld aanpassen aan het blok oid)
Groet!
Tom
PS: in elkaar zetten van het blok is te doen? Of zal ik dit door het revisie bedrijf laten doen?