Pagina 1 van 1
OElectronische ontsteking op v8
Geplaatst: zo 02 mei 2010, 23:23
door Larosaurus
Wie heeft ervaring met pertronix (Gargamel schijnt er een te hebben)?
Overweeg dit of 1-2-3 ignition of de megajolt set. Deze lijkt het eenvoudigst, en ik rijdt toch altijd maar op een brandstof (LPG)
Re: OElectronische ontsteking op v8
Geplaatst: ma 03 mei 2010, 00:35
door Paul
Hoi, Ik heb nog een originele electronische verdelerunit voor een V8 van een 3,5 ltr.
Als je hierin geinterresseerd ben hoor ik het wel.
Re: OElectronische ontsteking op v8
Geplaatst: ma 03 mei 2010, 17:55
door G-men (Gargamel)
Ik heb idd zo'n set in mijn 3.5.
Ignitor 1 met de flamethrower 1 bobine. (goedkoopste set dus). Direct aan te sluiten op 12v, dus ook geen ballast weerstand meer nodig.
Als je stroomverdeler 100% is, dan is het een zeer kostenefficiente oplossing.
Simpel te installeren en een prima vervanger voor de puntjes. Rijd er nu 3 jaar mee rond, en na inbouw en afstellen nooit meer iets aan versteld.Geen backfires op LPG..
Check wel vooraf even of je stroomverdeler (vervroeger e.d.) nog 100% zijn. Als die slecht is dan kun je beter een originele nieuwe electronische plaatsen.(goedkoper)
Het is echt een 1:1 vervanger van je contactpunten, en bied dus niet de "extra's" van de 123 of megajolt. (volledig instelbaar, automatische vervroeging bij LPG en aanpassing dwell etc.etc.)
Overigens komt deze week een pakketje voor me uit Engeland met een nieuwe 4.6. Daar komt een nieuwe electronische stroomverdeler met versterker van RPI in.. (die leveren ook de motor)
Megajolt of 123 zou ideaal zijn, maar het vermogen is zoals het nu is al meer als voldoende voor de rest van de wagen.. En one-stop-shopping heeft ook zijn voordelen qua garantie.
Misschien dat er later nog een megajolt of iets dergelijks op komt.