Pagina 1 van 1

conversie in Engeland

Geplaatst: zo 02 mei 2010, 14:46
door Bob met Piet
Is er iemand bekend met dit bedrijf in Engeland?

chapellandrovers in Engeland

Ik heb contact gehad voor een conversie van 2.5D n/a naar 200TDI en zijn wel bereid om dit uit te voeren. Ze hebben alleen nog nooit een LHD gedaan.

Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr

--> mod_embed_images_loadimage('1dfce46d26cc4af35d6e2f8d774fe487', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 12043856, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: conversie in Engeland

Geplaatst: zo 02 mei 2010, 15:54
door bowy
Geen ervaring maar als ik zo vrij mag zijn wat vragen ze voor de ombouw?

Gr Bowy die denkt dat LHD en RHD best verschillende conversies zijn qua moeilijkheidsgraad.

Re: conversie in Engeland

Geplaatst: zo 02 mei 2010, 16:29
door a.wilbie
met lhd en rhd is inderdaad een wereld van verschil.
met name uitlaat pijp en stuurhuis moet er het een en ander aangepast of verbouwd worden.
cheers,
Arjan

Re: conversie in Engeland

Geplaatst: zo 02 mei 2010, 17:52
door Bob met Piet
Ze geven nu aan dat ze de conversie voor 1095 pond doen, maar omdat ze niet precies kunnen aangeven wat de moeilijkheden worden, zal het uiteindelijk iets duurder worden. Als de conversie dan goed wordt uitgevoerd lijkt me dat niet te veel. Ik heb ze al gezegd dat de uitlaat bocht een probleem is, dus dat weten ze al.

Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr

--> mod_embed_images_loadimage('033b4fce0521e04e58c3f52ca921b5cf', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 12045072, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: conversie in Engeland

Geplaatst: zo 02 mei 2010, 20:23
door paul stroink, One-Ten Land Rovers
Als dat bedrag exclusief materiaal is moet het voor die prijs hier ook wel lukken.
Als dit inclusief de motor is lijkt het me een erg scherpe prijs.

Re: conversie in Engeland

Geplaatst: zo 02 mei 2010, 20:30
door Bob met Piet
Inclusief alles. Vandaar dat ik er toch vraagtekens bij zet. Of ben ik nou te negatief?

Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr

--> mod_embed_images_loadimage('df2d658ea6550891e54026161e2a0a63', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 12046130, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: conversie in Engeland

Geplaatst: zo 02 mei 2010, 20:44
door jaapvdl
En is in welke staat is dan de motor die erin gaat? Het is inderdaad anders wel erg goedkoop.

Re: conversie in Engeland

Geplaatst: zo 02 mei 2010, 20:57
door Bob met Piet
Ja dat is dus een vraag die niet beantwoord gaat worden, denk ik.
In goede staat, maar ja wat zegt dat bij een landrover?

Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr

--> mod_embed_images_loadimage('624d68737f054c97cf63ac345f7b135d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 12046282, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: conversie in Engeland

Geplaatst: ma 03 mei 2010, 14:20
door Marijn & Simba
Mag aannemen dat je wel een soort van garantie krijgt dat de motor goed is...
Anders betaal je nog te veel....

Maar waarom helemaal in Engeland? Zijn wij met zijn allen niet slim genoeg?

Marijn & Simba & Serious

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3aee903605273e9361985e4d16cb61f3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 12050417, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: conversie in Engeland

Geplaatst: ma 03 mei 2010, 14:28
door Pamela
slim is natuurlijk niet perse nodig, dat bleek afgelopen weekend wel weer, een groep mensen die alleen maar KIJKT en hopsa probleem opgelost !!

Maaruh, ik heb geen aandelen, maar weet wel dat A&G Landrovers in Genderen (bij Ad Groeneberg als ik me niet vergis) dit ook doen voor niet al te veel geld, er hebben er tenminste bij hem al aardig wat de revue gepasseerd, dus zal hij niet " te duur" zijn.

Maar misschien zijn er idd nog wel prikkers die teveel tijd hebben.......

Ik ben helaas EN niet slim EN heb er te weinig verstand van EN ik ga m.i.v. vandaag weer eens voor een baasje werken, moet maar eens in overleg met hem (oeps het is nog een haar ook ai) er gaat mij namelijk wel iets te veel vrije tijd in dat werken zitten.....

Succes!

"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD

&

"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD



(Zuid Limburg)


"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]

Re: conversie in Engeland

Geplaatst: ma 03 mei 2010, 15:06
door Bob met Piet
Het verschil in bedrag tussen Nederland en Engeland is dusdanig hoog dat ik het de moeite vind om naar Engeland te gaan i.c.m. een vakantie (mits alles haalbaar blijkt te zijn). Het grootste probleem is dat ik er niet echt tijd voor heb om zo'n grote klus te doen. Moet nog een heel huis verbouwen/afwerken, tuin aanleggen en een kleintje bezighouden. Anders zou ik het graag zelf doen, want je leert er wel heel veel van
De vraag van een soort garantie is gesteld en daar hoop ik nog een duidelijk antwoord op te krijgen.
En hier zijn heel veel slimme mensen, maar als ik mijn geld niet onnodig aan derden hoef te geven dan graag!

Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr

--> mod_embed_images_loadimage('64b2bdf0f4a55196c19b8043dffa2f70', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 12050722, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: conversie in Engeland

Geplaatst: ma 03 mei 2010, 17:04
door Paul Kampeerrover
De lagere prijs zal te maken hebben met de prijs van de 200 Tdi blokken aldaar. Deze zijn in de UK wat voordeliger.

Het ombouwen van 2,5 N/A naar 200 TDI heeft me 2 dagen gekost, incl grote beurt van het blok. Wel met 2 man en de zaken goed voorbereid.

Ik denk dat een bedrijf die dat vaker doet de klus in 1 dag kan, maar dan nog is het niet veel geld.

Groet, Paul

Re: conversie in Engeland

Geplaatst: ma 03 mei 2010, 18:17
door pp!
ligt eraan; als je goedkoop een hele Disco op de kop kunt tikken, blok eruit, rest van de auto verkopen, en je oude blok ook verkopen hoeft het niet veel te kosten... ( mij zowat niets... behalve dat de hele 110 met 200tdi blok is verdwenen )

Re: conversie in Engeland

Geplaatst: ma 03 mei 2010, 18:43
door Bob met Piet
Dan is een rekening van 5x8 uur a 45euro excl. toch wel hoog. Dat was een aanbieding in Nederland.
Dus: 5 dagen werk voor een "echte" garage.
Plus alle extra's en een donor auto.
Dat is niet echt bijna gratis.

Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr

--> mod_embed_images_loadimage('ec9c1f99f2de0d5a923344bb110abf61', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 12052261, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: conversie in Engeland

Geplaatst: di 04 mei 2010, 00:19
door bowy
Volgens mij is afhankelijk van de netheid van de conversie het in 16 tot 24 uur makkelijk te doen in je eentje.

Blok kost in de UK nog geen 500 pond en de rest van de disco is ca 22 cent per kilo waard

Re: conversie in Engeland

Geplaatst: di 04 mei 2010, 01:10
door pp!
heb 450 pond voor een hele 200 TDi Disco betaald, 50.000mls! gelopen ( '94-er) verkocht in NL voor € 600,- zonder blok, € 350 voor het oude 2.5 TD blok gekregen...
en al met al kleine twee weken werk, als er tijd voor was en ook nog kleine € 200,- aan extra kosten ( olie, slangen ed.)
en zeker te doen!!
dus reken maar uit..... ( al had ik wel RHD< zowel Disco als 110, downpipe zelf gelast( anders Steve Parker voor € 80 oid)

Re: conversie in Engeland

Geplaatst: di 04 mei 2010, 14:37
door De Waldpiek
ik zoek ook nog een bedrijf/iemand die het wil doen.

tot nog toe 1 offerte gehad , een stuk hoger dan wat jij noemde hierboven.
en 1 bedrijf durfde het niet aan was niet bekend met landrover.

wie weet nog berdijven die dit willen/kunnen doen in het noorden?
ik heb zelf al een donor auto,de andere 110 '83 is geschorst moeten dus beide gehaald worden.
staan nu prachtig op ons terrein , we genieten elke dag van het mooie landrover uitzicht maar willen binnenkort ook wel weer eens rijden

groeten Nimrod,Leeuwarden

Re: conversie in Engeland

Geplaatst: di 04 mei 2010, 22:47
door Pamela
Leuk en aardig allemaal, maar als ik voor mezelf zou moeten kiezen zou ik (misschien) wat meer uitgeven en voor de garantie bij problemen niet weer die oceaan over willen gaan, kost een hoop extra tijd en geld en dat zal het bedrijf aan de andere kant van de sloot niet betalen denk ik, zeker niet voor dit inbouwbedrag !

Maar goed ieder zijn eigen keuze uiteraard.

Ik weet dat A&G unlimited in genderen het doet en goed doet en het ook echt oplost als er problemen zijn, goede ervaringen mee en nee geen aandelen ofzo

"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD

&

"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD



(Zuid Limburg)


"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]

Re: conversie in Engeland

Geplaatst: wo 05 mei 2010, 10:24
door Bob met Piet
Dat is net de crux. Wat meer uitgeven is inderdaad het probleem niet. Maar als ik dan lees dat hobby-sleutelaars deze klus in 2 dagen geregeld hebben en er netto bijna niks voor betalen (door verkopen van reserve onderdelen en oud ijzer), dan vind ik een offerte van enkele duizenden euro's toch iets aan de steile kant.
Dan ga ik verder zoeken en nadenken over een andere optie.

Na de reacties op de prik heb ik mijn ideeen alweer bijgesteld. Mocht het allemaal niet lukken ga ik het toch, in het najaar of zo, zelf doen. Dan maar hopen dat de motor nog even door pruttelt.

Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr

--> mod_embed_images_loadimage('437f6295287e4289708b6cd1e03d71a4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 12063213, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: conversie in Engeland

Geplaatst: wo 05 mei 2010, 11:02
door paul Stroink, one-ten.nl
Ik denk dat ik het voor je kan laten doen voor € 1000-1200 incl btw, excl. materiaal. In Nederland.

Re: conversie in Engeland

Geplaatst: wo 05 mei 2010, 15:18
door pp!
en als je een 200 TDi blok voor € 300-€400 ( de gangbare prijzen voor een goed lopend blok..) kunt kopen, en je oude blok ,
mocht dat nog goed lopen ook kwijt kunt voor zo'n bedrag, is dat niet heel verkeerd.
heb verleden jaar twee 300TDi blokken, compleet ( met dynamo, startmotor enz.) voor € 600,- verkocht, als je goed zoekt lukt het we, Belgie & Duitsland zijn ook nog opties....