RR V8 3,9 EFI
-
snarf
RR V8 3,9 EFI
ik heb na backfire mijn nokkenas, kleppen, klepstoters laten vervangen
de rotor , verdelerkap en de bougies kabels zijn vernieuwd.
de downpipe in verband met losliggende cats
de airflowmeter is vervangen
de timing is ook nogmaals gecontroleerd
maar bij het rijden op GAS (Impco installatie) gisteren had ik wederom backfire in de luchtinlaat
wie weet waar dit aan kan liggen
de rotor , verdelerkap en de bougies kabels zijn vernieuwd.
de downpipe in verband met losliggende cats
de airflowmeter is vervangen
de timing is ook nogmaals gecontroleerd
maar bij het rijden op GAS (Impco installatie) gisteren had ik wederom backfire in de luchtinlaat
wie weet waar dit aan kan liggen
-
Bart van Dessel
Re: RR V8 3,9 EFI
Wat is je ontstekingstijdstip? Ik hoop niet dat je alles hebt vervangen ivm de backfire, dan moet je eerst met andere dingen beginnen. Is de verdelerkap origineel Lucas? Bougies juiste type en goed afgesteld?
gr, Bart
gr, Bart
-
Andrew Colville
Re: RR V8 3,9 EFI
Ik zie geen bobine er tussen staan. als je een zwakke vonk hebt dan zul je een backfire krijgen
Het kan ook zijn dat je LPG systeem te weinig opbrengt arm mengsel = backfire voor de impco systemen zijn revisie setjes te krijgen via LPG leveranciers
Om een goede vonk te krijgen ( zeer belangrijk bij LPG ) kun je het beste alles O.E. monteren kabels kap rotor bougies en een nieuwe bobine kan ook een hoop schelen Begin bij dergelijke problemen altijd met deze delen voor je verder gaat zoeken.
Groetjes Andrew
Het kan ook zijn dat je LPG systeem te weinig opbrengt arm mengsel = backfire voor de impco systemen zijn revisie setjes te krijgen via LPG leveranciers
Om een goede vonk te krijgen ( zeer belangrijk bij LPG ) kun je het beste alles O.E. monteren kabels kap rotor bougies en een nieuwe bobine kan ook een hoop schelen Begin bij dergelijke problemen altijd met deze delen voor je verder gaat zoeken.
Groetjes Andrew
-
snarf
Re: RR V8 3,9 EFI
Mijn RR is vorige week bij het gas installatie bedrijf geweest en daar is de mixer gereinigd en het membraam vervangen en het systeem gereset en opnieuw afgesteld.
zou het dus niet aan mogen liggen.
ik had nog een bobine liggen en heb deze vervangen, het leek goed te werken echter na ca 15 km een knal leek nu op backfire in de uitlaat.
het gas systeem viel compleet uit, ook bij starten op benzine en daarna overschakelen op gas viel de motor uit.
moest verder op benzine een half uurtje later nadat de auto een kwartiertje had stil gestaan werkte het gas systeem weer????
schiet mij maar lek
zou het dus niet aan mogen liggen.
ik had nog een bobine liggen en heb deze vervangen, het leek goed te werken echter na ca 15 km een knal leek nu op backfire in de uitlaat.
het gas systeem viel compleet uit, ook bij starten op benzine en daarna overschakelen op gas viel de motor uit.
moest verder op benzine een half uurtje later nadat de auto een kwartiertje had stil gestaan werkte het gas systeem weer????
schiet mij maar lek
-
snarf
Re: RR V8 3,9 EFI
het ontstekingstijdstip is afgelopen zaterdag afgesteld stond iets te vroeg.
daarna reed hij goed een km of 100 geen geknal
de rotorkap is geen lucas zal er een proberen die ik nog heb liggen, bougies zijn de juiste en zijn goed afgesteld.
mijn laatste bevindingen heb ik in mijn reactie aan andrew geschreven.
grtz snarf
daarna reed hij goed een km of 100 geen geknal
de rotorkap is geen lucas zal er een proberen die ik nog heb liggen, bougies zijn de juiste en zijn goed afgesteld.
mijn laatste bevindingen heb ik in mijn reactie aan andrew geschreven.
grtz snarf
-
Andrew Colville
Re: RR V8 3,9 EFI
dan zal er toch een component in de ontstekings traject niet in orde zijn, hoe is het met je massa's en behoud je voldoende spanning op je bobine? een nieuwe Bosh bobine (die zit erop O.E.) kost rond de 100 euro maar zeker het geld waard, vertrouwen op een oude/reserve zonder deze door te meten ( als je de waardes hebt ) Is geen goed idee.
Heeft je LPG specialist ook een mogelijke oplossing voor je?
Groetjes Andrew
Heeft je LPG specialist ook een mogelijke oplossing voor je?
Groetjes Andrew
-
Andrew Colville
Re: RR V8 3,9 EFI
een Vacuem lek zo ook nog kunnen , sluit alles goed af, trekt de motor misschien langs een van de injectoren valse lucht.
Vaak springt het slangetje van de brandstof druk regelaar los bij een backfire ( achter op de plenium/ het bovenste deel) tussen motor en schutbord.
Groetjes Andrew
Vaak springt het slangetje van de brandstof druk regelaar los bij een backfire ( achter op de plenium/ het bovenste deel) tussen motor en schutbord.
Groetjes Andrew
-
snarf
Re: RR V8 3,9 EFI
Heb mijn vacuum vervroeger gecheckt en de was kapot
na vervanging loopt hij weer prima
thanks
grtz snarf
na vervanging loopt hij weer prima
thanks
grtz snarf