Pagina 1 van 1

defender td5 2001

Geplaatst: vr 30 apr 2010, 11:32
door bouwallrounder
Hoi,

bij warme motor zit er een lichte tik/klop in de versnellingsbak als ie stationair loopt. Bij het intrappen van de koppeling is het geluid weg.
Nu schakelt ie als een tiet, dus maak ik me niet zoveel zorgen. En misschien hoort het er wel bij.
Enig idee?

Grt Erik

Re: defender td5 2001

Geplaatst: vr 30 apr 2010, 16:56
door paulus-109
zal de drukgroep zijn.

Re: defender td5 2001

Geplaatst: vr 30 apr 2010, 20:46
door bouwallrounder
Wat ik hoor komt het uit de bak. Als ie in z'n vrij staat draait de hoofdas van de bak mee, en mijn idee hoor ik die.
Als ik het toerental verhoog is het weg. Olie onlangs ververst.

Re: defender td5 2001

Geplaatst: vr 30 apr 2010, 22:29
door paulus-109
aangezien ik sets voor de td5 koppeling tegen kom mét vliegwiel in hd kwaliteit (betaalbaar) en in originele kwaliteit tegen hoge prijs, vermoed ik dat er een dual mass vliegwiel op een td5 zit.
deze klopt en rammelt ook wel eens.
soms hoor je hem als je de motor afzet nog even kloppen.
voor de goede orde, dit hoort niet.

niet bij een td5 maar wel bij onze golf meegemaakt.

paul

Re: defender td5 2001

Geplaatst: vr 30 apr 2010, 23:45
door Aad Koene
In een Td5 zit inderdaad een dualmass vliegwiel.
Echter denk ik eerder dat het 't toplager is, waardoor de prise-as bij stationair toerental kan gaan liggen tikken.

Aad Koene

Serie 1 Pick Up, 1956 "Prikup"
Serie 2a Stawag, 1972 "Tinkerbell"
Forward Control 101 Ambu, 1977 "Knorretje"
Disco 1 Comm., 1990 "Chalky"

Leer van de fouten van een ander, je wordt nooit oud genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Meer vragen is meer weten, meer weten is meer vragen

Re: defender td5 2001

Geplaatst: za 01 mei 2010, 00:10
door bouwallrounder
Dat van dat van dat toplager klinkt heel aannemelijk.
Zijn er nog andere manieren om dat te checken zonder het uitelkaar te halen?

Bedankt voor de tips alvast

Erik