Pagina 1 van 1

3,5 V8 benzine advies gevraagd

Geplaatst: do 29 apr 2010, 01:39
door Berk One Ten
Beste Prikkers,

In mijn One Ten ligt een 3,5ltr V8 op benzine met electronische ontsteking.

Het volgende is er aan de hand:
starten en lopen doet hij goed, optrekken ook, alleen met wat meer gas geven ( vooral bij opritten van snelwegen etc) begint de motor wat te sputteren. Als ik dan langzaam de snelheid verhoog gaat het wel.

Ik heb een nieuw brandstoffilter geplaatst, verdelerkap, bougies en kabels en de ontsteking is gecontroleerd en staat op tijd.

Wel hoor ik een tikje, waarschijnlijk een klep?, kan dit kwaad? ( is dit te verhelpen door de stoter te vervangen?) Zou dit een oorzaak kunnen wezen?
Wie kan mij iets verder helpen ik weet eigenlijk niet meer waar ik nu moet zoeken.

Alvast bedankt,

Groeten Maurice Sosef
"Berk" One Ten
PS als iemand een keer wil komen kijken, luisteren etc zijn jullie van harte welkom, Wel even bellen

06-11315334

Re: 3,5 V8 benzine advies gevraagd

Geplaatst: do 29 apr 2010, 08:48
door sjeroens
Scheurtje in membraam carburateur?
Stoter + nokkenas tegelijkertijd verwisselen. (maar ik denk dat het het membraam is)
sccs, jeroen

Re: 3,5 V8 benzine advies gevraagd

Geplaatst: do 29 apr 2010, 10:17
door macweekers
Zijn de vacuumslangen goed? en werkt het vacuum op de verdeler?

Succes ermee!

Re: 3,5 V8 benzine advies gevraagd

Geplaatst: do 29 apr 2010, 22:41
door Paul Rasch
Beste Maurice,

Nog een simpele: zit er olie in de dempers van de carburateurs en zoja van de juist soort (SAE20 of als je die niet hebt motorolie)?

Succes
Paul Rasch

Re: 3,5 V8 benzine advies gevraagd

Geplaatst: zo 02 mei 2010, 15:40
door Berk One Ten
Olie voldoende in dempers,

Het stotteren gebeurt vooral als de motor warm is, vacuum controleren hoe? wel nieuwe vacuumslangen gemonteerd.

groeten Maurice

Re: 3,5 V8 benzine advies gevraagd

Geplaatst: zo 02 mei 2010, 15:53
door Paul Rasch
Beste Maurice,

Het kan op een paar punten mis gaan:
- het membraam van de vacuumvervroeging controleer je door er aan te zuigen. Als je lucht aan kan zuigen is het fout, dan is het membraam lek. De beweeglijkheid kan je controleren door de vervroeging handmatig te bewegen. Moet soepel gaan.
- dan zit er op een V8 soms een vacuum vertrager, onderdeelnr. ERC6997. Zo ja zit die verstopt?

Dan als je met een stroboscooplamp de ontsteking volgt, verschilt de vervroeging met of zonder het vacuum aangesloten?
Je zou verschil moeten zien.

Succes.

Groeten Paul Rasch