Pagina 1 van 1
Land Rover = Het ene na het andere..
Geplaatst: di 27 apr 2010, 20:47
door Pamela
Ja dat is toch de definitie van Land Rover?
Gister avond de slave vervangen waardoor hij na een dikke 5 maanden eindelijk weer schakelt zonder te pompen, hoor ik vandaag vanalles rammelen.
Dacht eerst dat het van de motor kwam, maar het komt dus van achteren, ff rondje kijken/luisteren....... uitlaat finaal doorgebroken, en zelfs een heel stuk er tussenuit, vlak voor de pot.....
Wat zal ik doen een gewone bestellen of een RVS? Prijs, duurzaamheid? En de rest ook meteen vervangen of laten zitten en vervangen als het zover is, dat ziet er namelijk nog erg goed uit.
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
Re: Land Rover = Het ene na het andere..
Geplaatst: di 27 apr 2010, 20:53
door G-men (Gargamel)
Als je een deel vervangt zou ik gewoon PBS (pisbakkenstaal) nemen.
Bij gehele vervanging is RVS wel erg lekker.Ben je er namelijk vanaf voor de rest van zijn leven.
Het is wel iets duurder, maar als je de ellende van vastgerotte bouten e.d. meeneemt, dan valt het wel mee....
Gerrit
Re: Land Rover = Het ene na het andere..
Geplaatst: di 27 apr 2010, 20:54
door Pamela
geloof dat ik een gedeelte van mijn antwoord al wel gevonden heb, wat een prijs man voor die RVS pijpenset pffff.
Maar even het volgende, er zit een 200TDI in, maar is er later in gelegd, kan ik er dan wel vanuit gaan dat er een 200TDI eindstuk aan moet (Part No. ESR359) of bestaat de kans dat er een eindstuk aan moet van een ander type ?? en hoe kan ik dat makkelijk ontdekken wat DAT dan zou moeten zijn?
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
Re: Land Rover = Het ene na het andere..
Geplaatst: di 27 apr 2010, 21:09
door Joost Nouwen
Hallo Pamela,
Ik zou eens kijken of je het deel wat je moet hebben nergens op een site tegenkomt , Janssen rr parts bv.
Dwz, als je nog uit kunt komen met de sloopstukken en daar voor jezelf een beeld bij kunt krijgen.
Sorry , niet meer tijd , duik ff de maas in , tot straks
Re: Land Rover = Het ene na het andere..
Geplaatst: di 27 apr 2010, 21:33
door Bart van Dessel
Je kunt inloggen op de site van Bosal, daar staan afbeeldingen, bouwjaren en type motoren genoemd. Duik er effe onder en geef je ogen de kost. Een afgebroken uitlaat kan al bij auto's van 2 jaar oud dus vreemd is dit niet....
gr bart
Re: Land Rover = Het ene na het andere..
Geplaatst: di 27 apr 2010, 21:40
door Pamela
Tja,
Hij lijkt zowel op deze:
200tdi
110_ex200TDI.jpg --> mod_embed_images_loadimage('55ace2058f87a2a7f6bcde698bc75840', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.landroverspecialist.nl%2Fassets%2Fimages%2F110_ex200TDI.jpg', 'http://www.landroverspecialist.nl/assets/images/110_ex200TDI.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.landroverspecialist.nl%2Fassets%2Fimages%2F110_ex200TDI.jpg', '', 12021701, 600, 600, 'Loading image ...', false); http:// Als op deze: 2.5 diesel turbo vanaf 1986 http:// def_exhaust1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1a5fc04bc2aec7c85c7546a0425b2203', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.landroverspecialist.nl%2Fassets%2Fimages%2Fdef_exhaust1.jpg', 'http://www.landroverspecialist.nl/assets/images/def_exhaust1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.landroverspecialist.nl%2Fassets%2Fimages%2Fdef_exhaust1.jpg', '', 12021701, 600, 600, 'Loading image ...', false); http:// Als deze: 2.25 diesel maart 1983-1986 http:// def_exhaust1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('76c244f75e49fc241c37e70f1405472b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.landroverspecialist.nl%2Fassets%2Fimages%2Fdef_exhaust1.jpg', 'http://www.landroverspecialist.nl/assets/images/def_exhaust1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.landroverspecialist.nl%2Fassets%2Fimages%2Fdef_exhaust1.jpg', '', 12021701, 600, 600, 'Loading image ...', false); http:// Als op deze: http:// def11011.gif --> mod_embed_images_loadimage('a82ca41ef30e684a1002f61cb50009f1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.paddockspares.com%2Fpp%2FDEFENDER%2FExhausts%2Fimages%2Fdef11011.gif', 'http://www.paddockspares.com/pp/DEFENDER/Exhausts/images/def11011.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.paddockspares.com%2Fpp%2FDEFENDER%2FExhausts%2Fimages%2Fdef11011.gif', '', 12021701, 600, 600, 'Loading image ...', false); http:// en zo kan ik volgens mij nog wel ff door gaan....... "Pamela" Series III '88 - 1980 -LHD & "Crocky" Defender 110 200TDI - 1983 - RHD (Zuid Limburg) "Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... " []" class="bbcode" border="0" />
Re: Land Rover = Het ene na het andere..
Geplaatst: di 27 apr 2010, 21:56
door luc.b
Hai Patrick,
Je kunt het zien aan de einddemper, kijk even naar de einddemper, als er achter de demper een beugel gelast zit kun je al wat weg strepen.
Ik heb gister alleen het eerste deel gezien aan de hand daarvan gok ik erop dat je het complete systeem hebt van een def 200tdi.
Vorige week had ik hetzelfde probleem, bij mij was het een 2.5turbo uitlaat,
Als het de originele einddemper van de eerste motor zou het een 2.25 diesel zijn denk ik.
Anders kom je maar eens langs, kijken we er wel ff na.
Vriendelijke groet
Luc
def 90 TD5
Laro 110 200TDI
Laro 88 2.25b
[www.finaldrive.nl]
Re: Land Rover = Het ene na het andere..
Geplaatst: di 27 apr 2010, 21:58
door Pamela
jij hebt werkelijk overal verstand van volgens mij Luc??
Wanneer heb je tijd ?
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
Re: Land Rover = Het ene na het andere..
Geplaatst: di 27 apr 2010, 22:41
door luc.b
gelukkig niet
morgen avond of donderdag avond.
Vriendelijke groet
Luc
def 90 TD5
Laro 110 200TDI
Laro 88 2.25b
[www.finaldrive.nl]
Re: Land Rover = Het ene na het andere..
Geplaatst: wo 28 apr 2010, 01:24
door Marijn & Simba
En het hoeft niet eens een Laro te zijn, onze 206 van 2005 heeft inmiddels ook al een nieuwe einddemper.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4ffa3feaca38908fb2a465630d7b5966', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 12023534, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Land Rover = Het ene na het andere..
Geplaatst: wo 28 apr 2010, 01:45
door bowy
Even diamtere meten. Als de middenpijp ook ca 60mm of groter is dan heb je 200tdi systeem. Zit hij meer bij de 50mm in de buurt dan heb je 2,5 NA systeem.
Re: Land Rover = Het ene na het andere..
Geplaatst: wo 28 apr 2010, 14:10
door Puffino
Wat een onzin dat je van het een naar het ander zou gaan omdat het Land Rover is....
Elke auto die wat ouder is, gaat troubles krijgen. Ook een Mercedes van 15 jaar oud wil wel eens een nieuwe uitlaat hebben, en zo niet, dan komt dat op zijn 20ste wel.
Dit had je kunnen zien aankomen door inspectie van de utilaat, gewoon als je je kruisjes vet (dan lig je er tenslotte ook onder) eens kijken hoe alles er onder er uitziet. Zo zag ik laatst bijvoorbeeld dat dit van mij ook aardig richting de hemelpoort aan het wandelen is, wat misschien wel wat snel is na een jaar of 5, maar ok, dan moet ik maar wat vaker rijden met dat ding

Stilstaan (buiten!) is de pest voor uitlaten, korte ritjes ook. Dat is merk-onafhankelijk hoor...
En oja, heb je nu een uitlaat met ophanghaken en verbindingsrubbers, dan is het een 200tdi-systeem. Heb je de uitlaat met bouten vast in oogjes, met een rubber er tussen, dan is het het oudere systeem.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/04/2010 12:11 door Puffino.
Re: Land Rover = Het ene na het andere..
Geplaatst: zo 09 mei 2010, 13:52
door Marc-my-Words
Puffino Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat een onzin dat je van het een naar het ander
> zou gaan omdat het Land Rover is....
>
> Elke auto die wat ouder is, gaat troubles krijgen.
> Ook een Mercedes van 15 jaar oud wil wel eens een
> nieuwe uitlaat hebben, en zo niet, dan komt dat op
> zijn 20ste wel.
>
> Dit had je kunnen zien aankomen door inspectie van
> de utilaat, gewoon als je je kruisjes vet (dan lig
> je er tenslotte ook onder) eens kijken hoe alles
> er onder er uitziet. Zo zag ik laatst bijvoorbeeld
> dat dit van mij ook aardig richting de hemelpoort
> aan het wandelen is, wat misschien wel wat snel is
> na een jaar of 5, maar ok, dan moet ik maar wat
> vaker rijden met dat ding

Stilstaan (buiten!)
> is de pest voor uitlaten, korte ritjes ook. Dat is
> merk-onafhankelijk hoor...
>
> En oja, heb je nu een uitlaat met ophanghaken en
> verbindingsrubbers, dan is het een 200tdi-systeem.
> Heb je de uitlaat met bouten vast in oogjes, met
> een rubber er tussen, dan is het het oudere
> systeem.
Onzin dat ouderdom met gebreken komt ... nu ja, er een enkel kleinigheidje ... maar mijn vaders 25 jarige R25GTD (ja, ja, zo'n vermaledijde Renault) rijdt nog steeds zonder hobbels (ja dat laatste zelfs prima: verkeersdrempels zijn ineens als sneeuw voor de zon verdwenen).
Minpuntjes: een lek opendak - aftermarket, dus eigen schuld -, een wat wisselvallige brandstofmeter, en een onjuiste melding van geen ruitensproeiervloeistof, en natuurlijk de T in GTD, de T van traag (want geen turbo) -- verder is het uitzicht over de neus aanmerkelijk beroerder als uit de LandRover, maar bij gebrek aan LandRover is het bepaald beter als niks.
Re: Land Rover = Het ene na het andere..
Geplaatst: zo 09 mei 2010, 15:35
door Roel
aanvulling op het hele verhaal mijn inziens is of alles in 1 keer aanpakken waar je van weet of kunt weten dat het versleten is of niet meer functioneert of wat onderhoud behoeft of alles vervangen en repareren en onderhouden wanneer het kapot gaat
uiteindelijk rijdt je een oude landrover die in het verleden waarschijnlijk niet zo gekoesterd en onderhouden is als dat je zelf wel doet/wil doen.
je koopt niet alleen een oude landrover maar ook een heel verleden erbij
uiteindelijk kom je op een punt waarvan je weet dat je redelijkwijs alles hebt vervangen wat slecht is en je onderhoud een beetje op schema is dan zal je landrover ook een stuk betrouwbaarder worden.
wat mij ervaring is als een bijvoorbeeld een deel van de uitlaat ,bedrading , brandstofleiding of remleiding slecht of rot is er waarschijnlijk meer ellende aan komt dus is het beter om dan het betreffende deel goed aan te pakken want oplappen heeft allemaal geen zin en voor de kosten hoef je het meestal niet te laten
ik heb mijn laatste 110 uit schotland en die verkoper moest wel lachen dat wij als gekke hollanders al die ouwe gare landrovers opkopen
maar tevens vindt hij het wel stoer dat de meeste landrovers wel een 2e leven krijgen en weer in nette staat en technisch goed
gemaakt worden
groet roel