110 (daihatsjoe blok) geeft te hoge temperatuur aan...denk ik...
Geplaatst: ma 26 apr 2010, 23:20
Mijn 110 HCPU geeft een te hoge temperatuur aan denk ik. Bovendien heeft het wijzertje nog wel eens de neiging om ineens wat te verspringen. Raar, want de temp. lijkt me vrij constant. Nu ligt er een daihatsu blok in dus...
Waarom denk ik dat hij teveel aangeeft?
Nou ja, de radiator is nieuw (TDi model) er hangt een kenlow voor die nagenoeg de hele radiator afdekt en blaast als een dolle, dus daar kan het niet aan liggen.
Als ik de de thermostaat van de fan terug stel terwijl de temp meter achter in het rood staat, moet ik hem bijna voorbij cold draaien voor hij afslaat.
Als ik de slangen aan de radiator voel terwijl hij achter in het rood staat zijn die niet noemenswaardig heet, maar "normaal" warm.
Hij staat al achterin het rood, ook als ik zonder verdere belasting gedurende enige tijd 90 kmh rijdt.
Waar kan dit aan liggen. kan het zijn dat:
- De zender (vermoedelijk daihatsu) een andere weerstand heeft (wie weet dit zeker)
- zit er op een 110 ook zoiets als een spanningsregelaar voor de meters van tank en temp zoals bij de series?
- Of juist niet en geeft een te hoge boord spanning dan hetzelfde effect (mijn tank meter geeft nl. ook standaard te veel aan)
Kortom, waar moet ik beginnen met zoeken?
Groet, Wilberth
Waarom denk ik dat hij teveel aangeeft?
Nou ja, de radiator is nieuw (TDi model) er hangt een kenlow voor die nagenoeg de hele radiator afdekt en blaast als een dolle, dus daar kan het niet aan liggen.
Als ik de de thermostaat van de fan terug stel terwijl de temp meter achter in het rood staat, moet ik hem bijna voorbij cold draaien voor hij afslaat.
Als ik de slangen aan de radiator voel terwijl hij achter in het rood staat zijn die niet noemenswaardig heet, maar "normaal" warm.
Hij staat al achterin het rood, ook als ik zonder verdere belasting gedurende enige tijd 90 kmh rijdt.
Waar kan dit aan liggen. kan het zijn dat:
- De zender (vermoedelijk daihatsu) een andere weerstand heeft (wie weet dit zeker)
- zit er op een 110 ook zoiets als een spanningsregelaar voor de meters van tank en temp zoals bij de series?
- Of juist niet en geeft een te hoge boord spanning dan hetzelfde effect (mijn tank meter geeft nl. ook standaard te veel aan)
Kortom, waar moet ik beginnen met zoeken?
Groet, Wilberth