wat was er nu mis met de 2,5 td motor?
Geplaatst: za 24 apr 2010, 13:06
Nu de motorconversie achter de rug is (200tdi) heb ik vanmorgen de td uit elkaar getrokken.
De oorzaak van de flinke carterdruk is in ieder geval direct zichtbaar.
De koppakking is op 3 v.d 4 cilinder kapot, en wel allemaal op de zelfde plek.
Vanuit de verbrandingskamer over de wervelkamer naar een stoterstang gat.
Even verder zoeken met een haarlineaal laat zien dat alle wervelkamers te diep in de kop liggen.
De 90 is toendertijd gekocht met een "gereviseerde" motor en ik moet zeggen de rest ziet er ook nog best netjes uit!
Dus oorzaak hoog olieverbruik was oude turbo teruggezet op revisiemotor.
Oorzaak carterdruk was koppakking op 3 plaatsen kapot vanwege te diep gelegen wervelkamers.
Oh ja, alle delen van de td zijn nog gewoon te koop.
Gr Cees
De oorzaak van de flinke carterdruk is in ieder geval direct zichtbaar.
De koppakking is op 3 v.d 4 cilinder kapot, en wel allemaal op de zelfde plek.
Vanuit de verbrandingskamer over de wervelkamer naar een stoterstang gat.
Even verder zoeken met een haarlineaal laat zien dat alle wervelkamers te diep in de kop liggen.
De 90 is toendertijd gekocht met een "gereviseerde" motor en ik moet zeggen de rest ziet er ook nog best netjes uit!
Dus oorzaak hoog olieverbruik was oude turbo teruggezet op revisiemotor.
Oorzaak carterdruk was koppakking op 3 plaatsen kapot vanwege te diep gelegen wervelkamers.
Oh ja, alle delen van de td zijn nog gewoon te koop.
Gr Cees