Pagina 1 van 1
Isuzu 2.8td blok in RR Classic
Geplaatst: do 08 apr 2010, 22:23
door Frits de Bruin
Hoi,
zijn er hier mensen die zo'n 2.8td blok in hun Range Rover (or Land Rover) hebben liggen?
Diesel, en dan zon oude, is behoorlijk nieuw voor mij. Ik heb het ding wel aan de praat gekregen, hier en daar wat ontlucht en dieselleiding en filter vervangen, maar hij blijft uiterst marginaal kracht leveren. Gezien de sliert achtervolgers op de B-weg hier kom ik zo niet erg mee met het verkeer. Toch zou zon blok 95pK moeten produceren, in de orde van een 200Tdi en dat zou genoeg moeten zijn. Kortom: is er iemand die in de buurt van Pijnacker woont waar ik eens wat meer info van zou kunnen krijgen, of die eens zou willen 'voelen' of dit normaal is?
Alvast bedankt,
Frits
Re: Isuzu 2.8td blok in RR Classic
Geplaatst: do 08 apr 2010, 23:07
door Bart van Dessel
Hoi Frits,
een andere prikker heeft dezelfde problemen gehad, is je turbo wel in orde? Compressie in orde? Je kunt er voor een paar tientjes een turbodruk meter tussen plaatsen. Een 200 tdi levert toch een stukkie meer kracht dan het Isuzu blok maar als je geen zware kar hoeft te trekken dan lijkt me dat niet zo'n probleem. Ik heb er een paar gehad uit de UK en die liepen op zich goed, in de UK is dit een populaire conversie.
gr, Bart
Re: Isuzu 2.8td blok in RR Classic
Geplaatst: vr 09 apr 2010, 00:41
door Michel
Hier loopt zo'n isuzu blok (4J) prima, alleen ik heb hem uit de UK, incl motor conversie gekocht, dus over de conversie zelf kan ik je niet zo veel vertellen....
Op internet heb ik wel het werkplaats handboek gevonden voor de motor, als je die zelf niet kan vinden moet je maar even een gil geven, dan mail ik je wat ik heb.
____
Landrover 90 uit 1985 & een Freelander Td4 uit 2000
beide-landrovers.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1a2ce4db72c3c0e82675b9e24bfb2668', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ffotos.dotmol.nl%2Fbeide-landrovers.jpg', 'http://fotos.dotmol.nl/beide-landrovers.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ffotos.dotmol.nl%2Fbeide-landrovers.jpg', '', 11908199, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Isuzu 2.8td blok in RR Classic
Geplaatst: vr 09 apr 2010, 11:11
door Puffino
Hoi Frits, ik hoorde al van iemand met een aankoop van RRC met dat blok, dat zal jij dan wel zijn! Leuk man!
Zit inderdaad iets onder de krachten van een 200TDI, maar zou zat moeten zijn om lekker mee te rijden. Er is dus iets loos. Dat wordt analyseren, van luchtinlaatzijde, uitlaat (volgeroest?) en brandstof. Daarna maar eens zien of (heb je al gedaan?) de olie wel OK is, hoe is de temperatuur van het blok als je rijdt, etc. En het geluid? Hoor je rare dingen?
Allemaal indicatoren voor de binnenzijde.
Gelukkig zijn dieselblokken doorgaans (van vroegere jaren) lekker eenvoudig, en met wat simpele basiskennis snel te doorgronden.
Kun je iets vertellen over de auto, hoe lang heeft die gestaan, wat voor banden, aandrijving, etc? Ik neem aan dat de boel wel "soepel" ronddraait daar beneden?
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Re: Isuzu 2.8td blok in RR Classic
Geplaatst: vr 09 apr 2010, 17:14
door Frits de Bruin
Bedankt voor het hartelijk welkom!
Ik begrijp dat de tamtam snel is in landroverland. ja dat ben ik dus
Ik weet niet precies hoe lang hij heeft gestaan, bij het kijken liep het blok wel (even) maar dat bleek dus brandstof toevoer te zijn geweest. nu verholpen met nieuwe leiding en filter. Ik heb volgends mij de enige handleiding van het web ook te pakken en ook maar een haynes over de Frontera waar het blok ook in lag.
Ik heb nog geen compressie gemeten of injectoren laten testen. helaas heeft de afdeling op school alleen die spullen voor benzine. Eerst de 'gewone' dingen waar ik bij kon gedaan.
Turbo draait, en je moet niet je hand voor de inlaat houden. Dat deed een vriend en die schrokt zich lam lijkt erop dat die behoorlijk aanzuigt. Maar meten is weten inderdaad.
Ik hoor geen gekke dingen, blok lijkt geen slag te missen. Gisteren de injectoren ontlucht, uit alle gaten komt diesel. De olie is zwart, geen vla of mayo dus. Ga nog wel de olie en het filter vervangen voor de zekerheid. Net als de diff olie ed. Gelukkig is het mooi weer dit weekend. automaat geeft een kleine zet bij het inschakelen, maar geen luide 'kloinks' oid. ik voel heel lichtjes dat ie opschakelt. Dat lijkt normaal.
Op je andere vragen weet ik zo geen antwoord uit het hoofd Sander, zal eens kijken als ik weer thuis ben.
Hopelijk is het de moeite om hem op te knappen...
(@Sander:Ik zie net dat jij de Sander bent waar Johan zijn Defender heeft opgeknapt.)
Frits