Luchtbalgen vervangen, in nog geen kwartier
Geplaatst: zo 04 apr 2010, 22:36
Sta ik afgelopen vrijdag middag bij Jan de buurman in zijn garage om de bakolie te verversen, (ik mocht even een brug lenen).
Zegt hij 'heb je die lucht vering nou al vervangen. Nee Jan dat doe ik maandag, dan is het lekker weer en kan ik op mijn gemakkie voor de deur sleutelen.
Joh hier op de brug is het nog geen 15 minuten werk.
En dat klopt. Guido en Manuel kwamen me even assisteren.
Steun onder de trekhaak, brug laten zaken dat je goed bij de balgen kunt en de wielen gewoon op de brug staan. alles ff schoonblazen met een luctpistool.
Oude clips losmaken met een platte schroevendraaien. Stanleymes in de oude balgen, zodat die leeg lopen.
Inknijpen, naar beneden trekken en de bout van de luchtslang losdraaien. Slangetje verwijderen en de balg een kwartslag draaien, wegnemen en in de bak keilen.
Nieuwe erin, kwartslag draaien. Slangetje aanpassen op de Paddock insteek nippel. (de wartel terugschuiven en de slang net na de koperen snijring afsnijden, wartel wegnemen).
Slangetje in de insteeknippel steken en een klein beetje terugtrekken.
Balg op zijn plek, clips erop en de motor starten.
De balgen gaan nu gevuld worden. de brug een beetje omhoog zodat er druk in de balgen komt en je kunt zien of ze goed zitten en niet getordeerd.
(deur open en de compressor stopt).
Alles goed deur dicht en het duurde even voordat hij weer omhoog kwam. alles nagelopen op lekkage. Geen lekken geconstarteerd en binnen het kwartier reed ik achteruit de brug weer af.
Top die mannen van Stout
Blij dat ik weer hoog rij
JW
Zegt hij 'heb je die lucht vering nou al vervangen. Nee Jan dat doe ik maandag, dan is het lekker weer en kan ik op mijn gemakkie voor de deur sleutelen.
Joh hier op de brug is het nog geen 15 minuten werk.
En dat klopt. Guido en Manuel kwamen me even assisteren.
Steun onder de trekhaak, brug laten zaken dat je goed bij de balgen kunt en de wielen gewoon op de brug staan. alles ff schoonblazen met een luctpistool.
Oude clips losmaken met een platte schroevendraaien. Stanleymes in de oude balgen, zodat die leeg lopen.
Inknijpen, naar beneden trekken en de bout van de luchtslang losdraaien. Slangetje verwijderen en de balg een kwartslag draaien, wegnemen en in de bak keilen.
Nieuwe erin, kwartslag draaien. Slangetje aanpassen op de Paddock insteek nippel. (de wartel terugschuiven en de slang net na de koperen snijring afsnijden, wartel wegnemen).
Slangetje in de insteeknippel steken en een klein beetje terugtrekken.
Balg op zijn plek, clips erop en de motor starten.
De balgen gaan nu gevuld worden. de brug een beetje omhoog zodat er druk in de balgen komt en je kunt zien of ze goed zitten en niet getordeerd.
(deur open en de compressor stopt).
Alles goed deur dicht en het duurde even voordat hij weer omhoog kwam. alles nagelopen op lekkage. Geen lekken geconstarteerd en binnen het kwartier reed ik achteruit de brug weer af.
Top die mannen van Stout
Blij dat ik weer hoog rij
JW