Russia / Kazakhstan / Kyrgistan by Landrover Ambulance & 2 U
Geplaatst: do 01 apr 2010, 17:06
Ik heb het eindelijk (na ca. 2 jaar tijd..) voor elkaar gekregen om om van onze Kazachstan reis de foto's online te zetten.
Het begon als een idee voor mijn afstudeer project. Ik wilde een landschaps-documentaire serie maken over het Aral meer.
Een selectie hiervan staat op mijn site, onder Portfolio: [www.finn-photography.com]
Ik heb ook een boek laten drukken, een tentoonstelling georganiseerd etc..
Maar goed, waar het eigenlijk om gaat zijn de foto's eromheen.
Het zijn er heel veel. Ik heb ze dus verdeeld in 7 galleries.
[overland.fotopic.net]
Nog een paar infos:
totale gereden afstand: 16000km
reistijd: 11 weken
grens passages: 10
wachttijden bij de grenzen: 4-8 uur
Landrover 109 Ambulance:
145 liter diesel
Unimog 416:
250 liter diesel
Unimog 416 Doka:
80 liter diesel + 25 x 20 liter in Jerrycans
7 x 30 liter water
Verkrijgbaarheid diesel:
was in noord Kasachstan een probleem, omdat je daar alleen met Talons kon betalen. Alle diesel gaat daar gedurende 2 maanden van het jaar naar de landbouw. Hier wordt heel streng op gecontroleerd.
Verder was het natuurlijk in de omgeving van het aral meer alleen in Aralsk mogenlijk om te tanken.. voor de rest is het daar uitgestorven. We moesten dus voor minimaal 1800km brandstof bij ons hebben.
Pannes/schade:
Landrover:
- 1 lekke band.
- de achterste stabilisatie stang verbogen, doordat ik een keer op 2 wielen stond.
Unimog 416:
- radiator is door de ventilator vernield.
- lekke diesel tank.
- Houder van de diesel tank tijdens het rijden afgebroken.
- kampeerinrichting binnen kapot. 1 Kast kwam van de muur, het bed/tafel brak doormidden.
- accubak inkl. accu tijdens het rijden eraf gevallen
- uitlaat eraf gevallen
Unimog 416 Doka:
- keering aan het uiteinde van de as is eruit geschoten (van het Rad vorgelege, geen idee wat dat vertaald betekend).
- een stuk uit de koppakking gebroken.
De voertuigen pasten redelijk goed bij elkaar. Het reis tempo op de wegen was max. 80km/h en op de pistes en daarbuiten 5 - 40km/h
Ik kan nog wel even doorgaan, maar houd het voorlopig hierbij...
Het begon als een idee voor mijn afstudeer project. Ik wilde een landschaps-documentaire serie maken over het Aral meer.
Een selectie hiervan staat op mijn site, onder Portfolio: [www.finn-photography.com]
Ik heb ook een boek laten drukken, een tentoonstelling georganiseerd etc..
Maar goed, waar het eigenlijk om gaat zijn de foto's eromheen.
Het zijn er heel veel. Ik heb ze dus verdeeld in 7 galleries.
[overland.fotopic.net]
Nog een paar infos:
totale gereden afstand: 16000km
reistijd: 11 weken
grens passages: 10
wachttijden bij de grenzen: 4-8 uur
Landrover 109 Ambulance:
145 liter diesel
Unimog 416:
250 liter diesel
Unimog 416 Doka:
80 liter diesel + 25 x 20 liter in Jerrycans
7 x 30 liter water
Verkrijgbaarheid diesel:
was in noord Kasachstan een probleem, omdat je daar alleen met Talons kon betalen. Alle diesel gaat daar gedurende 2 maanden van het jaar naar de landbouw. Hier wordt heel streng op gecontroleerd.
Verder was het natuurlijk in de omgeving van het aral meer alleen in Aralsk mogenlijk om te tanken.. voor de rest is het daar uitgestorven. We moesten dus voor minimaal 1800km brandstof bij ons hebben.
Pannes/schade:
Landrover:
- 1 lekke band.
- de achterste stabilisatie stang verbogen, doordat ik een keer op 2 wielen stond.
Unimog 416:
- radiator is door de ventilator vernield.
- lekke diesel tank.
- Houder van de diesel tank tijdens het rijden afgebroken.
- kampeerinrichting binnen kapot. 1 Kast kwam van de muur, het bed/tafel brak doormidden.
- accubak inkl. accu tijdens het rijden eraf gevallen
- uitlaat eraf gevallen
Unimog 416 Doka:
- keering aan het uiteinde van de as is eruit geschoten (van het Rad vorgelege, geen idee wat dat vertaald betekend).
- een stuk uit de koppakking gebroken.
De voertuigen pasten redelijk goed bij elkaar. Het reis tempo op de wegen was max. 80km/h en op de pistes en daarbuiten 5 - 40km/h
Ik kan nog wel even doorgaan, maar houd het voorlopig hierbij...