Vervangen motorsteunrubber, de meest handige manier ?
Geplaatst: di 30 mar 2010, 14:52
Hallo,
Ik wil graag met motorsteunrubbers vervangen voor nieuwe verse exemplaren in mijn Defender 90 met 200 TDI motor (ex-Disco motor)
Om zo min mogelijk werk hieraan te hebben, vraag ik me af wat de meest handige wijze is;
Optie 1:
Motor in de takels, moeren van de steunrubbers loshalen en motor vervolgens iets liften, daarna rubbers er tussenuit peuteren.
Hierbij moet ik misschien de radiateurslangen en uitlaat eerst loshalen om de motor voldoende ruimte te geven.
Optie 2:
Krik onder het motorblok, vervolgens de motorsteun OP HET BLOK loshalen, vervolgens de steun aan chassis-zijde loshalen en daarna de rubbers compleet met steun uit de motorruimte lichten.
In dit geval blijft het blok precies op zijn plek en voorkom ik gesleutel aan slangen, kabels etc.
Heeft iemand ervaring met optie 2 ?
Hoor het graag !
Ik wil graag met motorsteunrubbers vervangen voor nieuwe verse exemplaren in mijn Defender 90 met 200 TDI motor (ex-Disco motor)
Om zo min mogelijk werk hieraan te hebben, vraag ik me af wat de meest handige wijze is;
Optie 1:
Motor in de takels, moeren van de steunrubbers loshalen en motor vervolgens iets liften, daarna rubbers er tussenuit peuteren.
Hierbij moet ik misschien de radiateurslangen en uitlaat eerst loshalen om de motor voldoende ruimte te geven.
Optie 2:
Krik onder het motorblok, vervolgens de motorsteun OP HET BLOK loshalen, vervolgens de steun aan chassis-zijde loshalen en daarna de rubbers compleet met steun uit de motorruimte lichten.
In dit geval blijft het blok precies op zijn plek en voorkom ik gesleutel aan slangen, kabels etc.
Heeft iemand ervaring met optie 2 ?
Hoor het graag !