Pagina 1 van 1
electrische onsteking 123
Geplaatst: zo 28 mar 2010, 21:56
door Dirk109
Weet iemand welke curve ik het best kan instellen voor mijn 2.25 4cyl lpg?
Ik ben begonnen zoals de beschrijving voorschrijft nr 4.De motor loopt
mooi maar heeft minder trekkracht dan met de gewone onsteking.
Wat is de maximale vervroeging voor deze motor? 30 of 36 graden?
Ik hoop dat iemand heet weet anders moet ik alle curves gaan proberen met het risico
op pingelen.
Groet Dirk 109
Re: electrische onsteking 123
Geplaatst: ma 29 mar 2010, 23:12
door Dirk109
Weet nou niemand hier iets over te vertellen?
Re: electrische onsteking 123
Geplaatst: di 30 mar 2010, 00:42
door megamannen
Ik kan me iets herinneren dat ik 'm op G had ingesteld.
Met dat "soort" potmetertje aan de onderzijde achter die inbus.
Heb er verder geen experimenten mee gedaan.
Rij er al een jaar mee rond en hij doet het goed.
Het is een 2,25 B op gas.
Groet Laurens
Re: electrische onsteking 123
Geplaatst: di 30 mar 2010, 01:36
door Dirk109
bedankt voor je reaktie zou het ook c kunnen zijn? het loopt van 0 tot 9 en van A tot F
Dirk
Re: electrische onsteking 123
Geplaatst: di 30 mar 2010, 02:59
door RoLandrover
9 OF g ?
Re: electrische onsteking 123
Geplaatst: di 30 mar 2010, 21:44
door megamannen
Sorry Dirk,
Het moest E zijn.
G kan natuurlijk helemaal niet omdat het een hexadecimale waarde moest zijn.
Groet Laurens
Re: electrische onsteking 123
Geplaatst: di 30 mar 2010, 23:37
door Dirk109
Ok, bedankt dat ga ik ook eens proberen is wel max 36graden vervroeging maar ga toch proberen.
Bedankt Dirk
Re: electrische onsteking 123
Geplaatst: di 30 mar 2010, 23:46
door megamannen
Laat me even weten als je een betere instelling hebt gevonden.
Ben zelf ook wel benieuwd.
Heb 'm toen op E gezet omdat ik dat gelezen had op internet.
Vervolgens ingebouwd en met de hand een beetje afgesteld op gehoor.
Natuurlijk niet echt geweldig maar hij loopt prima.
Groet Laurens
Re: electrische onsteking 123
Geplaatst: wo 31 mar 2010, 00:55
door Dirk109
Ik heb net 3 gebrobeerd omdat deze een max vervroeging heeft van 27 graden bij max toeren.
Ik heb dan ook gelezen dat juist bij max toeren op lpg de vervroeging juist veel minder moest zijn dus daarom.
Hij loopt prima het vermogen lijkt aan het eind van de hogere versnellingen wat minder te zijn op lpg maar benzine gaat dat beter.Toch blijft het natuurlijk een middenweg om de curve te gebruiken die zowel op benz. en lpg goed werkt.De curve E met max 36graden lijkt mij erg veel maar zal het ook eens proberen.
Ben dan ook benieuwd of de TAP van Iwema ook tussen de 123 kan om dan het beste resultaat te krijgen.
Ik zal wel informeren of dat ook mogelijk is.
Hou je op de hoogte
Dirk