Oliekoeler leidingen
Geplaatst: zo 28 mar 2010, 14:36
Zoals de meesten weten ben ik een andere motor aan t inbouwen.
Die zit er nu in, en nu begint het plaatsen van andere onderdelen en kom ik de kleine dingen tegen.
Uitlaat heb ik gisteren er in geprutst, gebakken en gebraden, die gaat nu mooi onder de V-bak door en sluit aan de linkerzijde aan op de originele pijp.
Er zit op de Indénor een kleine oliekoeler die ik voor de radiateur moet plaatsen. Dat ding is zo klein dat ik me afvraag of die wel genoeg koelwind kan vangen. Ik wil dus eigenlijk de grotere originele Land Rover oliekoeler die ik er op had (zo'n militair ding) gebruiken, en daar nieuw leidingwerk opmaken dat ik koppel op de motor.
Weet iemand of die genoeg koelcapaciteit heeft in vergelijking met die kleine van Peugeot?
Kun je voor dergelijke olieleidingen gewoon koperleidingen gebruiken? Het makkelijkste is nl. om met pijpefitterspul een nette dunne leiding te buigen en solderen die netjes tegen t chassis gemonteerd kan worden.
De olie wordt volgens mij niet gauw warmer dan 150C en soldeer smelt dan nog lang niet.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e60f69207753ab830b3536a0942e3bd6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 11069335, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Die zit er nu in, en nu begint het plaatsen van andere onderdelen en kom ik de kleine dingen tegen.
Uitlaat heb ik gisteren er in geprutst, gebakken en gebraden, die gaat nu mooi onder de V-bak door en sluit aan de linkerzijde aan op de originele pijp.
Er zit op de Indénor een kleine oliekoeler die ik voor de radiateur moet plaatsen. Dat ding is zo klein dat ik me afvraag of die wel genoeg koelwind kan vangen. Ik wil dus eigenlijk de grotere originele Land Rover oliekoeler die ik er op had (zo'n militair ding) gebruiken, en daar nieuw leidingwerk opmaken dat ik koppel op de motor.
Weet iemand of die genoeg koelcapaciteit heeft in vergelijking met die kleine van Peugeot?
Kun je voor dergelijke olieleidingen gewoon koperleidingen gebruiken? Het makkelijkste is nl. om met pijpefitterspul een nette dunne leiding te buigen en solderen die netjes tegen t chassis gemonteerd kan worden.
De olie wordt volgens mij niet gauw warmer dan 150C en soldeer smelt dan nog lang niet.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e60f69207753ab830b3536a0942e3bd6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 11069335, 600, 600, 'Loading image ...', false);