Krukas kering vervangen
Geplaatst: ma 22 mar 2010, 23:42
148063000848.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c6efbcd9626e0b31387d03f523ec3b40', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fthumbs.fotopic.net%2F148063000848.jpg', 'http://thumbs.fotopic.net/148063000848.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fthumbs.fotopic.net%2F148063000848.jpg', '', 11039481, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Afgelopen weekend zeer nuttig besteed. In veertien dagen tijd veranderde de olielekkage van een drupje naar een onacceptabele hoeveelheid. Ik durfde de 109 met de 2,5 N/A eigenlijk niet meer ergens te parkeren. Dus er zat niets anders op dan de kering te vervangen. Ik zag er als een berg tegenop want uit ervaring weet ik dat je onderweg altijd wel wat tegen gaat komen. Nu had ik gelukkig wat hulp (zie foto) dus dat scheelt een hoop. Het uitbouwen van het blok ging zeer voorspoedig. Ook het demonteren van de drukgroep en het vliegwiel ging goed. Na inspectie van de drukgoep en de koppelingsplaat besloten deze ook te vervangen. Het verliep allemaal vrij voorspoedig.
Het inbouwen van het blok ging wel erg lastig. Naar mijn zin ben ik te lang aan het pielen geweest. Het blok hing niet lekker voor de bak dus hij schoof er niet fijn op. Na een uur klooien besloten de motorsteunen te verwijderen. Dat hielp. Nadeel is dan wel weer dat je erg lastig de steunen weer terug kunt krijgen maar dat ging toch wel vrij vlot.
Zondagmorgen draaide hij weer en natuurlijk zijn we zondagmiddag een eind wezen toeren. De koppeling voelde veel beter aan. Elk half uur even uit de auto om te checken op olie maar niks hoor alles bleef even schoon.
Op zich is het geen lastige klus. Het is wel veel werk.Ik gebruik de 109 dagelijks voor woon-werkverkeer dus het moet gewoon goed zijn.
Voor meer foto's kijk op [zeelandautosgallery.fotopic.net]
Bedankt Wim voor de uitleg van het plaatsen van een foto.
Corjan
Afgelopen weekend zeer nuttig besteed. In veertien dagen tijd veranderde de olielekkage van een drupje naar een onacceptabele hoeveelheid. Ik durfde de 109 met de 2,5 N/A eigenlijk niet meer ergens te parkeren. Dus er zat niets anders op dan de kering te vervangen. Ik zag er als een berg tegenop want uit ervaring weet ik dat je onderweg altijd wel wat tegen gaat komen. Nu had ik gelukkig wat hulp (zie foto) dus dat scheelt een hoop. Het uitbouwen van het blok ging zeer voorspoedig. Ook het demonteren van de drukgroep en het vliegwiel ging goed. Na inspectie van de drukgoep en de koppelingsplaat besloten deze ook te vervangen. Het verliep allemaal vrij voorspoedig.
Het inbouwen van het blok ging wel erg lastig. Naar mijn zin ben ik te lang aan het pielen geweest. Het blok hing niet lekker voor de bak dus hij schoof er niet fijn op. Na een uur klooien besloten de motorsteunen te verwijderen. Dat hielp. Nadeel is dan wel weer dat je erg lastig de steunen weer terug kunt krijgen maar dat ging toch wel vrij vlot.
Zondagmorgen draaide hij weer en natuurlijk zijn we zondagmiddag een eind wezen toeren. De koppeling voelde veel beter aan. Elk half uur even uit de auto om te checken op olie maar niks hoor alles bleef even schoon.
Op zich is het geen lastige klus. Het is wel veel werk.Ik gebruik de 109 dagelijks voor woon-werkverkeer dus het moet gewoon goed zijn.
Voor meer foto's kijk op [zeelandautosgallery.fotopic.net]
Bedankt Wim voor de uitleg van het plaatsen van een foto.
Corjan