2.5N/A kaputt , ervaring gevraagd!
Geplaatst: ma 22 mar 2010, 20:26
Hallo,
Heb zaterdag het hart van mijn 110 verneukt.
Wagen gekocht met "kapot" blok.
Was niet kapot , verstuiver zeikte , de olie leek meer op vet , 3 kleppen stonden op 1,5mm , krukaskeeringvoorzijde lek en niet zo'n beetje.
Alle papieren er bij , engelse wagen(daarna/nu belgisch) , zeker 5 jaar geen onderhoud gehad , 3000 km gereden in 5 jaar(belgie)
Heb de verstuivers laten afstellen , olie vervangen , filter gewassen , kleppen gesteld en toen bleek dat de timing niet goed stond , blok liep redelijk rookte onverbrande diesel.
OK , pomp versteld en nog eens het blok laten lopen , om te zien of het beter of slechter werd.
Krijg een backfire? , en vervolgens staat de distributie stil.
De rest draait wel.
Wat is nu wijsheid?
Blok heeft maar 180000 gelopen.
Een blok revisie heb ik zelf nog nooit gedaan , kan het wel maar ben ook nog een huis aan het bouwen(zelf) , dus heb niet onbeperkte middelen(geld/tijd).
Enig inzicht gewenst omtrend de schade.
De bedoeling was om de auto zsm te laten lopen/rijden.
Nu weet ik nog steeds niet wat de staat van de bak is
Ik verwacht niet al te veel van het onderblok , compressie is goed en zo , maar denk dat de krukaslagering wel een knauw heeft gehad , bij de vorige eigenaar.
Aan de voorkant zeikt de olie er uit als ie loopt of net afgezet is.
Het is gewoon een rag-bak geweest ,liggen ook banden op die niet voor de weg zijn(apk verboden) , de beste man heeft de motor kapotgereden in frankrijk maar wel nog naar huis kunnen rijden.
De rest van de wagen is voor zijn leeftijd(1987) erg goed.
Paar punten op de achterbalk , voetbakken rot maar niet erg en het schutbord valt reuze mee.
Gelukkig is mijn 109 tip top.
Prikkers , alvast bedankt voor het meedenken.
Heb zaterdag het hart van mijn 110 verneukt.
Wagen gekocht met "kapot" blok.
Was niet kapot , verstuiver zeikte , de olie leek meer op vet , 3 kleppen stonden op 1,5mm , krukaskeeringvoorzijde lek en niet zo'n beetje.
Alle papieren er bij , engelse wagen(daarna/nu belgisch) , zeker 5 jaar geen onderhoud gehad , 3000 km gereden in 5 jaar(belgie)
Heb de verstuivers laten afstellen , olie vervangen , filter gewassen , kleppen gesteld en toen bleek dat de timing niet goed stond , blok liep redelijk rookte onverbrande diesel.
OK , pomp versteld en nog eens het blok laten lopen , om te zien of het beter of slechter werd.
Krijg een backfire? , en vervolgens staat de distributie stil.
De rest draait wel.
Wat is nu wijsheid?
Blok heeft maar 180000 gelopen.
Een blok revisie heb ik zelf nog nooit gedaan , kan het wel maar ben ook nog een huis aan het bouwen(zelf) , dus heb niet onbeperkte middelen(geld/tijd).
Enig inzicht gewenst omtrend de schade.
De bedoeling was om de auto zsm te laten lopen/rijden.
Nu weet ik nog steeds niet wat de staat van de bak is
Ik verwacht niet al te veel van het onderblok , compressie is goed en zo , maar denk dat de krukaslagering wel een knauw heeft gehad , bij de vorige eigenaar.
Aan de voorkant zeikt de olie er uit als ie loopt of net afgezet is.
Het is gewoon een rag-bak geweest ,liggen ook banden op die niet voor de weg zijn(apk verboden) , de beste man heeft de motor kapotgereden in frankrijk maar wel nog naar huis kunnen rijden.
De rest van de wagen is voor zijn leeftijd(1987) erg goed.
Paar punten op de achterbalk , voetbakken rot maar niet erg en het schutbord valt reuze mee.
Gelukkig is mijn 109 tip top.
Prikkers , alvast bedankt voor het meedenken.