Slecht lopen motorblok: Eindelijk opgelost.
Geplaatst: zo 21 mar 2010, 22:54
Tijd terug is mijn hele blok doorgelicht op het gebied van ontsteking, benzinetoevoer en LPG systeem.
Na dit uitgebreide onderzoek kwamen behoorlijk wat kleine zaken naar boven die we opgelost hebben. Zo heb ik de juiste bougies gemonteerd met nieuwe kabels, nieuwe elektronische ontsteking, nieuwe carburateur, kleppen gesteld, nieuwe LPG afstelschroef, nieuwe benzineafsluiter en nog wat zaken.
Daarna de boel netjes gemaakt onder de motorkap.
Hierna kreeg ik gewoon geen goed vermogen meer uit het blok, liep op zich netjes maar kwam vermogen tekort.
Ondertussen alles uitgesloten in zowel het ontstekingsgedeelte en eigenlijk alles wat in en om het blok zit. Compressie gemeten (12,2-11,6-12,0-12,2) Nog steeds geen goed resultaat. Na alles wat ik deed was er wel ietsje verbetering of verandering, maar kon niets definitiefs vinden.
Gisteren middag nog even met Marco onder de kap gedoken en die zag dat de bougiekabels netjes aan elkaar gebonden waren zodat het er netjes uitzag. Dit was volgens hem dus een mogelijke oorzaak van het probleem. Toch nog even de kleppen gesteld en de elektrodeafstand van de bougiekabels nagekeken.
Daarna stukje gereden en ja hoor: Weg probleem, leek het.
Vandaag even een fors stuk gereden en inderdaad is het probleem weg en tuf ik weer lekker met 115+ als het nodig is!
Zijn er bougiekabels die exta afgeschermd zijn? Zeker met de extra sterke (flamethrower) bobine is dit toch een serieus probleem waarvan ik vermoed dat ik niet de enige ben die dit heeft.
Debbie & Gerard
90" 200tdi 1985 "Jeremy"
88" 2 liter Series 1 1958
BLRC Website
BLRC Facebook pagina
Zo langzaam als het kan, zo snel als het moet.
Na dit uitgebreide onderzoek kwamen behoorlijk wat kleine zaken naar boven die we opgelost hebben. Zo heb ik de juiste bougies gemonteerd met nieuwe kabels, nieuwe elektronische ontsteking, nieuwe carburateur, kleppen gesteld, nieuwe LPG afstelschroef, nieuwe benzineafsluiter en nog wat zaken.
Daarna de boel netjes gemaakt onder de motorkap.
Hierna kreeg ik gewoon geen goed vermogen meer uit het blok, liep op zich netjes maar kwam vermogen tekort.
Ondertussen alles uitgesloten in zowel het ontstekingsgedeelte en eigenlijk alles wat in en om het blok zit. Compressie gemeten (12,2-11,6-12,0-12,2) Nog steeds geen goed resultaat. Na alles wat ik deed was er wel ietsje verbetering of verandering, maar kon niets definitiefs vinden.
Gisteren middag nog even met Marco onder de kap gedoken en die zag dat de bougiekabels netjes aan elkaar gebonden waren zodat het er netjes uitzag. Dit was volgens hem dus een mogelijke oorzaak van het probleem. Toch nog even de kleppen gesteld en de elektrodeafstand van de bougiekabels nagekeken.
Daarna stukje gereden en ja hoor: Weg probleem, leek het.
Vandaag even een fors stuk gereden en inderdaad is het probleem weg en tuf ik weer lekker met 115+ als het nodig is!
Zijn er bougiekabels die exta afgeschermd zijn? Zeker met de extra sterke (flamethrower) bobine is dit toch een serieus probleem waarvan ik vermoed dat ik niet de enige ben die dit heeft.
Debbie & Gerard
90" 200tdi 1985 "Jeremy"
88" 2 liter Series 1 1958
BLRC Website
BLRC Facebook pagina
Zo langzaam als het kan, zo snel als het moet.