Pagina 1 van 1

Slecht lopen motorblok: Eindelijk opgelost.

Geplaatst: zo 21 mar 2010, 22:54
door D&G
Tijd terug is mijn hele blok doorgelicht op het gebied van ontsteking, benzinetoevoer en LPG systeem.

Na dit uitgebreide onderzoek kwamen behoorlijk wat kleine zaken naar boven die we opgelost hebben. Zo heb ik de juiste bougies gemonteerd met nieuwe kabels, nieuwe elektronische ontsteking, nieuwe carburateur, kleppen gesteld, nieuwe LPG afstelschroef, nieuwe benzineafsluiter en nog wat zaken.

Daarna de boel netjes gemaakt onder de motorkap.

Hierna kreeg ik gewoon geen goed vermogen meer uit het blok, liep op zich netjes maar kwam vermogen tekort.

Ondertussen alles uitgesloten in zowel het ontstekingsgedeelte en eigenlijk alles wat in en om het blok zit. Compressie gemeten (12,2-11,6-12,0-12,2) Nog steeds geen goed resultaat. Na alles wat ik deed was er wel ietsje verbetering of verandering, maar kon niets definitiefs vinden.

Gisteren middag nog even met Marco onder de kap gedoken en die zag dat de bougiekabels netjes aan elkaar gebonden waren zodat het er netjes uitzag. Dit was volgens hem dus een mogelijke oorzaak van het probleem. Toch nog even de kleppen gesteld en de elektrodeafstand van de bougiekabels nagekeken.

Daarna stukje gereden en ja hoor: Weg probleem, leek het.

Vandaag even een fors stuk gereden en inderdaad is het probleem weg en tuf ik weer lekker met 115+ als het nodig is!

Zijn er bougiekabels die exta afgeschermd zijn? Zeker met de extra sterke (flamethrower) bobine is dit toch een serieus probleem waarvan ik vermoed dat ik niet de enige ben die dit heeft.

Debbie & Gerard

90" 200tdi 1985 "Jeremy"
88" 2 liter Series 1 1958

BLRC Website

BLRC Facebook pagina


Zo langzaam als het kan, zo snel als het moet.

Re: Slecht lopen motorblok: Eindelijk opgelost.

Geplaatst: zo 21 mar 2010, 23:32
door 90TD5'03
Gerard,

Laten we van de week je bougiekabels nog even isoleren. Ik heb daarvoor nog wel het juiste spul liggen.

Groet van Marco!

Re: Slecht lopen motorblok: Eindelijk opgelost.

Geplaatst: zo 21 mar 2010, 23:58
door jouke ruardy
ik weet niet welk merk bougiekabel je hebt gebruikt
ik heb in mijn motorbloken tuning met de autocros en ovaal
van de kabels als ze bij elkaar zijn gebonden nog niet eerder
probleemen onder vonden een ook niet met veel zwaardere
bobine en ik heb veel kabels door de handen gehad
er is in kabel land ook wel slecht spul te krijgen wat
ook zelfs nog duur is
dus het zecht niet alles
ik heb op mij eigen stawag een set zelf gemaakt
met ngk doppen en een koperkern kabel met een siliconenmantel
er om heen wat ik al toepaste 22 jaar geleeden in de tunning en
het is nog steets nieuw te koop alle onderdelen wat je er voor
nodig hebt

mvgr jouke