Invoerkeuring: wat moet nu wel en niet!?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Pamela

Invoerkeuring: wat moet nu wel en niet!?

Bericht door Pamela »

Hallo,

Als ik een auto invoer moet ik naar de RDW, daar doe ik de zogenaamde invoerkeuring, ik ben zelf iets meer dan een jaar geleden zelf nog geweest, maar weet niet meer wat ik allemaal wel en niet mee moet nemen en waar de auto (al) aan moet voldoen (ik heb het dus niet over de APK keuring, maar over de INVOERkeuring volgens mij eigenlijk " schouwing" genoemd)

Moet ik bijvoorbeeld de engelse koplampen al vervangen hebben door NL en moet de rest (zittingen) enzo ook al in orde zijn met gordels etc?
Er staat op het UK kenteken " private/light goods (PLG) " betekend dat dat ik hem gewoon op geel kenteken kan invoeren?

Iemand nog meer tips en opmerkingen, liefst alleen als je het (bijna) zeker weet, ik lees in de oude postings nogal wat tegenstrijdige berichten vandaar (weer) deze vraag.
Scratch

Re: Invoerkeuring: wat moet nu wel en niet!?

Bericht door Scratch »

Koplampen wisselen voor Europese en even kijken of de mist lamp links zit. Als hij er op zit, dan moet hij het doen. Anders eraf halen.
Privat/light goods kan beide kanten op, ligt aan de uitvoering van de auto, bv 110ht wordt grijs, 110cws geel.

Nu nog even je vin nummer te voorschijn toveren en je bent klaar !!
Roel

Bericht door Roel »

pas op met je vinnummer te voorschijn toveren , ik had dit ook gedaan om de rdw te helpen en kreeg het commentaar dat als het niet of slecht leesbaar is hun dat gewoon moeten doen , schijnbaar zijn zeer goed leesbare , schone nummers voor hun een punt van aandacht en verscherpte controle maar aangezien het in dit geval om een disco van 92 ging ( dus geen belastingvrij voordeel te behalen ) kreeg ik het voordeel van de twijfel

suc6 met de invoer
arend

Bericht door arend »

ben net geweest met een engelse 88, nog helemaal origineel.
vin papieren meenemen. legitimatie en geld,
koplampen zie ik geen reden toe, waarom? de wagen ga je toch nog opknappen of apk laten keuren.later, dan pas moet het goed zijn, een bijna wrak mag ook voor een identiteitskeuring, als hij maar als opknapbaar beschouwd wordt.
ze hebben bij mijn niet eens naar de koplampen gekeken, wel stond hij bij mij op het dvla blad als wit en hij was ooit ook groen en nu blauw. werd wel extra naar keken, onder de motorkap en op verschillende plekken was nog wit zichtbaar, en ik had veel oude info van de engelse eigenaar mee gekregen, en daar stond dezlefde auto op advertenties als wit. hielp wel de twijfel helemaal weg te nemen, maar een goede keurmeester weet heel goed dat een auto uit 1960 niet alle originele onderdelen meer heeft, zeker een land rover niet! een probleem gaat het worden als zoveel procent vervangen is door onderdelen van een later type. zeg een defender of zo. dat vinden ze echt niet leuk.
Mud Machine

Bericht door Mud Machine »

Koplampen en mist/achteruitrijlamp moeten wel "vaste land" zijn.
pp!

Bericht door pp! »

heb net een BMW uit Frankrijk ingevoerd, en ze keken alleen naar de vin, verder niet eens om/rond /onder de auto geweest, ikke wel
en ik moest ze het type & inhoud motor vertellen, zo weinig interesse/know how, maar het schijnt dat ze per 1 maart weer nieuwe regels en computersoftware hebben,waar de keurmeesters niet veel van maken.....
volgende week maar eens met m'n 110 proberen....

Farther up the road
img19.imageshack.us --> mod_embed_images_loadimage('9426c5309575aa1eab9c8f6db512fc93', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg19.imageshack.us%2Fimg19%2F5973%2Ffotobf.th.jpg', 'http://img19.imageshack.us/img19/5973/fotobf.th.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg19.imageshack.us%2Fimg19%2F5973%2Ffotobf.th.jpg', 'http://img19.imageshack.us/i/fotobf.jpg/', 11035327, 600, 600, 'Loading image ...', false);
arend

Bericht door arend »

wat is de reden hiervan? je moet hem toch nog opknappen. dan pak je toch alles aan? je mag er toch nog niet mee de weg op, waarom alleen de lampen dan wel?? vreemd kan er geen verklaring voor vinden. zal wel een plaatselijke aangelegenheid zijn ..

wat je zeker kan doen is het rdw hulplijntje bellen dan kom je bij het keuringsstaion uit waar jij heen moet,
krijg je een van de keurmeesters aldaar aan de lijn en die kan je alles vertellen wat wel en niet hoeft,
opgelost...
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Moet helaas wel. Vind 't ook krom net zoals jij zegt, maar ach. Had koplampen los op de achterbank liggen, laten zien dat ze LHD waren door het verschil te laten zien met de RHD exemplaren die erin zaten maar ze moesten er toch echt in. Ter plekke gewisseld dus. En branden moesten ze ook, want ze hebben ook nog het lichtbeeld gemeten.

Mistachterlicht kun je tot bepaalde bouwjaren afdekken of verwijderen, is tot een bepaalde datum niet verplicht.

Jurriaan.
Roel

Bericht door Roel »

ik zou gewoon je verlichting in orde maken , want in venlo bij de rdw keuren ze de auto gewoon en bij het naar buiten rijden controleren ze je lampen , is dit niet goed ( dus nog rhd ) dan krijg je gewoon geen kenteken en kun je opnieuw terugkomen.

heb het zelf helaas ervaren en mijn argument dat het voor de apk geregeld zou zijn omdat m,n lampen nog in bestelling waren
maakte ze niets uit en ik kon dus een weekje later weer een 1/2 dag gaan zitten wachten bij de rdw om even het lichtbeeld te laten checken
persoonlijk zou ik de gok niet wagen en mijn ervaring is dat als je je spullen een beetje redelijk in orde hebt dat ze dan ook niet moeilijk doen
de regeling van de koplampen ( rhd naar lhd ) is ook nog niet zo heel oud , mij is verteld ca midden vorig jaar ingevoerd en ik stond daar in oktober

suc6

groet
arend

Bericht door arend »

had ik geluk dan zeker. heb zaterdag jl. het keneteken binnen dus verser kan het niet.
maar zoals ik al zei had ik eerst de keurmeester gebeld, zou ik zeker doen, kan hij ook nog andere tips geven.om er in 1 keer door te rollen, en natuurlijk kan het geen kwaad de lampen vast te verwisselen, kosten geen drol, sorry, en ben je zeker. succes in ieder geval,
Plaats reactie