RRC V8 1983 3500kg trekgewicht
-
Jurriaan
RRC V8 1983 3500kg trekgewicht
Zou iemand mij misschien kunnen helpen aan een kentekencombinatie van een RRC 4deurs uit 1983 waarbij 3500kg trekgewicht op het kenteken staat vermeld? De RDW wilde er maar 3000kg van maken, maar moet toch nog een keer terug voor herinslag. Wellicht dat ik ze dan kan overtuigen voor de laatste 500kg, je zal ze maar net een keer nodig hebben...
Jurriaan.
Jurriaan.
-
Dennis101
Re: RRC V8 1983 3500kg trekgewicht
Als de auto een personenwagen kenteken heeft maakt het niet uit, want dan mag er toch nooit meer als 2400 kg achter ongeacht wat er op het kenteken staat.
Dennis B
Dennis B
-
Jan Willem
Dennis,
Wil je dit eens nader toelichten?
Ik heb een DII TD5 met dit gewicht op het kenteken.
Er kunnen 7 man in en er kan wat achter.
Behoudens het feit dat je met 7 man in de auto 3,5 ton aan je staart zou willen kan het volgens mij wel gewoon legaal (met het juiste roze papier)
Hoe kom jij aan die 2400?/
Ik hoor/lees het graag
JW
Wil je dit eens nader toelichten?
Ik heb een DII TD5 met dit gewicht op het kenteken.
Er kunnen 7 man in en er kan wat achter.
Behoudens het feit dat je met 7 man in de auto 3,5 ton aan je staart zou willen kan het volgens mij wel gewoon legaal (met het juiste roze papier)
Hoe kom jij aan die 2400?/
Ik hoor/lees het graag
JW
-
Bram109
Of je gebruikt zelf even de zoekfunctie:
[landrover.startpagina.nl]
Is een link die je dan tegenkomt.
Bram.
[landrover.startpagina.nl]
Is een link die je dan tegenkomt.
Bram.
-
Jurriaan
Ligt je chassis al bij de straler, JW? Op de Hoofdweg bij jou zit er ook nog eentje, heb daar eens een keer een ashuis laten stralen en schoperen.
Is ook Den Brinker, Hoofdweg 101. Telefoon 010-4200543 volgens Google.
Jurriaan.
Is ook Den Brinker, Hoofdweg 101. Telefoon 010-4200543 volgens Google.
Jurriaan.
-
Tom
Op het kenteken van mijn RR staat volgens mij 4000kg haha maar ik wil geen slapende honden wakker maken....
GRoet, Tom
GRoet, Tom
-
Jurriaan
Ex Belg, Tom? Bij m'n vaders Ninety staat er ook 4000kg op.
Jurriaan.
Jurriaan.
-
Ron
Staat bij mij ook 4000kg op. Toevallig een bedrijfswagen?
Ik dacht eigenlijk dat rr's voor '80 2500kg mochten trekken en na '80 3500kg
Ik dacht eigenlijk dat rr's voor '80 2500kg mochten trekken en na '80 3500kg
-
Aluhok
Raar verhaal met die trekgewichten, mijn 110 stwg stond op kenteken voor 6000 kg en is geen bedrijfswagen.
Bij de RDW zei ik dat ik de aansluitingen voor de luchtremmen en de compressor ging verwijderen dus toen werd het gewoon 3500 kg.
De vangmuilkoppeling heb ik gewoon laten zitten voor de Sankey.
Bij de RDW zei ik dat ik de aansluitingen voor de luchtremmen en de compressor ging verwijderen dus toen werd het gewoon 3500 kg.
De vangmuilkoppeling heb ik gewoon laten zitten voor de Sankey.
-
Dennis101
Dat is geen raar verhaal, want door het verwijderen van de rem installatie is maximaal toegestane trekgewicht op basis van de constructie lager geworden en dat is wat op het kenteken vermeld wordt.
Logisch dat dit dan wordt aangepast op het kenteken.
Feit blijft dat de aanhangwagen nooit meer mag wegen dan de maximum massa van het trekkende voertuig.
Dennis B
Logisch dat dit dan wordt aangepast op het kenteken.
Feit blijft dat de aanhangwagen nooit meer mag wegen dan de maximum massa van het trekkende voertuig.
Dennis B
-
Bram90
Bij mijn weten mag je maximaal trekken wat er op het kentekenbewijs staat. Ik heb nog even op internet gezocht maar bij cbr staat dat alleen het gewicht wat op het kentekenbewijs staat er toe doet. Ook op deze site kan ik er niks over terug vinden. Er staat alleen iets over het totaal treingewicht maar dit schijnt in NL niet gebruikt te worden.
-
Dennis101
Lees eens de tekst uit de regeling voertuigen in de link die Bram 109 gegeven heeft, dat is de letterlijke tekst uit de huidige regelgeving dus daar heeft iedereen zich aan te houden. In het voertuig reglement (de voorganger van de regeling voertuigen) stond dit overigens ook al.
Alleen al het feit dat de maximum massa van de aanhanger ook al afhankelijk is van het type trekhaak geeft al aan dat de massa die op het kenteken is vermeld niet kan betekenen dat dit ook de maximum massa is van de aanhanger die getrokken mag worden.
Als je bijvoorbeeld een trekhaak hebt waar maximaal 1500 kg getrokken mag worden dan zie je al dat een vermelding van bv. 3500 kg op het kenteken niets zegt.
Dennis B
Alleen al het feit dat de maximum massa van de aanhanger ook al afhankelijk is van het type trekhaak geeft al aan dat de massa die op het kenteken is vermeld niet kan betekenen dat dit ook de maximum massa is van de aanhanger die getrokken mag worden.
Als je bijvoorbeeld een trekhaak hebt waar maximaal 1500 kg getrokken mag worden dan zie je al dat een vermelding van bv. 3500 kg op het kenteken niets zegt.
Dennis B
-
Mud Machine
Hadden ze bij mij eerst ook gedaan maar een telefoontje en de papieren opsturen en het was opgelost. De wagen heb ik aan Bart v Dessel verkocht dus die weet het kenteken misschien nog wel.
-
CrazymudHans
@ Dennis B
"Feit blijft dat de aanhangwagen nooit meer mag wegen dan de maximum massa van het trekkende voertuig."
Hoe verklaar je de BE combinaties van zoals bijvoorbeeld Veldhuizen dan?
Die hebben combinaties waarbij de aanhanger 6500 kilo mag wegen.
zie:
[www.veldhuizen.eu]
Groet,
Hans
"Feit blijft dat de aanhangwagen nooit meer mag wegen dan de maximum massa van het trekkende voertuig."
Hoe verklaar je de BE combinaties van zoals bijvoorbeeld Veldhuizen dan?
Die hebben combinaties waarbij de aanhanger 6500 kilo mag wegen.
zie:
[www.veldhuizen.eu]
Groet,
Hans
-
Dennis101
Wij hebben het hier over auto's met personenwagen kenteken, want alleen daar geldt deze beperking voor zoals je in de eerdere postings had kunnen lezen.
Bij bedrijfswagens (bestelwagens en vrachtwagens) vindt je deze beperking niet terug in de regeling voertuigen, wat ook al eerder geschreven is.
Het is overigens geen toeval dat achter de personenwagen in jouw voorbeeld een aanhanger wordt getrokken die lichter is als de auto zelf, de eigenaar van deze website is blijkbaar goed op de hoogte van de regelgeving.
Dennis B
Bij bedrijfswagens (bestelwagens en vrachtwagens) vindt je deze beperking niet terug in de regeling voertuigen, wat ook al eerder geschreven is.
Het is overigens geen toeval dat achter de personenwagen in jouw voorbeeld een aanhanger wordt getrokken die lichter is als de auto zelf, de eigenaar van deze website is blijkbaar goed op de hoogte van de regelgeving.
Dennis B
-
offroadanimal
Mijn 4 drs rrc '84 mag max 2550kg trekken terwijl er 3500kg op het kenteken staat. Een personenwagen mag maximaal trekken wat hij zelf maximaal mag wegen, ledig gewicht vermeerderd met het laadvermogen. Uiteraard kan de trekhaak je ook beperken zoals Dennis schrijft.
Sjoerd
Sjoerd
-
Jurriaan
Dank, zal het de nieuwe eigenaar vertellen Kan die er achteraan en ik weer lekker verder met de wederopbouw.
Jurriaan.
Jurriaan.