Beste allemaal,
De zoon van een vriend van mij (met een 110 TD5) stuurde mij het onderstaande berichtje:
Ik ben sinds dat papa weg is naar Bonaire al aan het zoeken naar een oplossing!
Het zit namelijk zo sinds dat Michael [ broertje] vroeger een keer de accu uit de 110 heeft gehaald en die in de 90 gedaan heeft toen de tijd om te testen of die nog zou draaien (samen met William[de vader]) en toen de accu verkeerd heeft terug geplaatst doet de brandstofmeter het niet meer.
Het lampje brand constant en de meter geeft aan dat de tank leeg is.
Ook al tank ik em helemaal vol alsnog geeft die aan dat de tank leeg is en brand het lampje!
Heb jij enig idee wat dit kan zijn en of ik dit kan oplossen?
Ik heb zelf niet/nauwelijks verstand van TD5 (wel van Series en steeds meer van 110V8), dus ik hoop dat iemand van jullie het antwoord heeft!
Alvast bedankt!
Groetjes,
Eric
110 V8 ('83) "Lucky"
Benzinemeterprobleempje met TD5
-
Jan Willem
Re: Benzinemeterprobleempje met TD5
Zekering al nagelopen?
Of misschien een keer benzine tanken voor de benzinemeter. (ja hij is flauw maar moets even ingekopt worden).
JW
Of misschien een keer benzine tanken voor de benzinemeter. (ja hij is flauw maar moets even ingekopt worden).
JW
-
Erwin 110TD5
Dat de meter niet werkt kan inderdaad een zekering zijn (is een aparte t.o.v. het lampje)... hierdoor kan het zijn dat het lampje gaat branden.
Zeker zit volgens scherma in de box onder bijrijdersstoel
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
Zeker zit volgens scherma in de box onder bijrijdersstoel
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
-
Bart van Dessel
Ik heb hetzelfde probleem met een Disco TD5, meter staat op 0 en lampje brandt. Ik vermoed de vlotter in de tank, helaas is dit 1 geheel met de hoge druk pomp, wordt dus kostbaar geintje,
gr, Bart
gr, Bart
-
Eric Verduyn
Hoi!
Dat heb ik ook geadviseerd. Het moet allemaal per mail en telefoon dus een beetje ingewikkeld.
Hij belt net en kan niet vinden welke zekering het is. Ik heb gezegd dat ie ze allemaal maar even moet langslopen. Zitten alle zekeringen op 1 plek?
Hij vertelt dat daar ook nog een paar (Siemens) relais zitten. Kunnen die ermee ophouden door een verkeerd om aangesloten accu???
Bedankt maar weer!
Groetjes,
Eric
110 V8 ('83) "Lucky"
Dat heb ik ook geadviseerd. Het moet allemaal per mail en telefoon dus een beetje ingewikkeld.
Hij belt net en kan niet vinden welke zekering het is. Ik heb gezegd dat ie ze allemaal maar even moet langslopen. Zitten alle zekeringen op 1 plek?
Hij vertelt dat daar ook nog een paar (Siemens) relais zitten. Kunnen die ermee ophouden door een verkeerd om aangesloten accu???
Bedankt maar weer!
Groetjes,
Eric
110 V8 ('83) "Lucky"