niet aanslaan 3,5 V8 heeeluup

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Berk One Ten

niet aanslaan 3,5 V8 heeeluup

Bericht door Berk One Ten »

Vandaag accu weer in de auto gezet, brandstofpomp doet goed z'n werk, leidingen zijn ook weer gevuld met brandstof na gedemonteerd te zijn geweest.

Alleen wil de motor niet aanslaan.
Wie weet raad???

Ik hoop a.s. zaterdag de nachtrit van de LRCH te kunnen rijden na bijna 3 maanden stilstand.

Ik hoor het graag van jullie.

Groeten Maurice Sosef
"Berk" One Ten
Frans Bonnes

Re: niet aanslaan 3,5 V8 heeeluup

Bericht door Frans Bonnes »

vonk?
carbs of inj?
sjeroens

Bericht door sjeroens »

Maurice,
Misschien kun je iets meer info geven wat je allemaal hebt geprobeert.
misschien staat in dit draadje oplossingen [landrover.startpagina.nl]
sccs,
j.
maurice sosef

Bericht door maurice sosef »

Sorry, ik ben er bij vergeten te zeggen dat ik een electronische ontsteking heb,

Vrij recent geleden nieuwe bougies, verdelerkap en kabels. alles genuine.
afgelopen september nieuwe brandstofpomp gemonteerd.

Ik heb nog niet naar de bougies gekeken qua kleur etc.

Na een tijdje doorstarten ruik je wel een enorme brandstoflucht. Dit krijgt hij dus wel voldoende denk ik.

Luchtfilterhuis is ook los geweest.

ik hoor graag van jullie

groeten Maurice Sosef
"Berk" one ten
Rob Storsbergen

Bericht door Rob Storsbergen »

Maurice,
Ik heb hetzelfde gehad, ondanks voldoende stroom om de startmotor te laten draaien, toch te weinig voor de ontsteking.
Probeer toch eens met een bomvolle accu, of extra accu.
vrgrrb
sjeroens

Bericht door sjeroens »

krijgt een electronische ontsteking ook een 12v startstroom via de solenoid?
anders kun je daar naar kijken.
sccs,
j.
Rickske

Bericht door Rickske »

ik neem aan dat de bougiekabels in de goede volgorde aangesloten zijn? Heb je gekeken of ie wel vonkt?

Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('535449cc74ffe3b80f2554e1271229a7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 11000135, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
maurice Sosef

Bericht door maurice Sosef »

Nou het beetsje loopt weer hoor!,

De bobine kreeg te weing stroom.

Van de plusdraad 12V gaat deze in een soort "witte sigaar" en dan door naar de bobine aleen deze geeft dan nog maar een krappe 6V. Te weinig dus een te kleine vonk.
Nu heb ik de sigaar er tussenuitgelaten en nu start en loopt hij als een trein.

De volgende hamvraag waar dient deze sigaar voor ?

[www.mijnalbum.nl]

Ook zit er een soort verdeelblok tussen mijn oliefilter en de olie koeler. zie andere foto's.
Waar dient dit ding voor en kan ik eventueel ook zonder? Nu lekt deze een beetje, en als het niet belangrijk is ben ik alles wat lekkages kan geven en overbodig is graag kwijt.
TonV8

Bericht door TonV8 »

Hoi, eerst een waarschuwing, experimenteer niet te veel met electronica in een auto, dit kan brandgevaar opleveren.
En wat betreft die"witte sigaar" denk ik dat dit een overspanningsweerstand is die te hoge stroompieken blokkeert. deze is waarschijnlijk defect. Dus vernieuwen en niet weglaten (brandgevaar). Ik hoop dat ik het bij het juiste eind heb, ik ben ook maar een LARO fan en niet alwetend.
mvrgr, TonV8
Henk de Witte

Bericht door Henk de Witte »

Deze sigaar is een voorschakelweerstand. Die kun je er beter niet simpelweg tussenweg laten. Het systeem is zodanig opgebouwd dat tijdens het starten de weerstand overbrugd wordt en dat tijdens het lopen van de motor de weerstand weer voorgeschakeld wordt. Hierdoor krijg je krachtiger vonk tijdens het starten. Als je de weerstand permanent weglaat zal de auto beter starten maar je hebt kans dat je bobine te heet wordt en doorbrandt. Met contactpunten (maar die heb je niet) krijg je bij het weglaten last van ernstig kleven en inbranden van de contactpunten al na een paar kilometer rijden. In jouw geval gaat het wellicht wat langer goed. Wat je wel kunt doen (denk ik) is een passende bobine zoeken die gemaakt is om op 12 V te werken. Of je maakt het voorschakelsysteem weer in orde of je maakt het zelf met een universeel relais (Hella of zo).

Succes,

Henk de Witte.
Berk One Ten

Bericht door Berk One Ten »

op mijn bobine staat gewoon 12v. moet hier dan toch zo'n voorschakel weerstand voor?

grt.Maurice Sosef
Plaats reactie