Ladesysteem inspiratie gezocht

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Erwin 110TD5

Ladesysteem inspiratie gezocht

Bericht door Erwin 110TD5 »

Ik wil achterin de Defender een ladesysteem maken voor op de vakanties.... En ook voor alleen dan, omdat we tijdens andere momenten regelmatig de bankjes in gebruik hebben. Het systeem moet dus relatief eenvoudig uit de auto te halen zijn, en ik wil de bankjes laten zitten. Daarnaast moet hij het gewicht kunnen dragen van 2 honden (formaat Golden Retreiver) .

Ik ben al een tijdje aan het google'en en snuffelen op internet en kom vooral uit bij systemen van Ex-tec, Mobile storage etc. maar ik zoek meer de zelfbouw voorbeelden. op LRCH forum wel een prachtig voorbeeld gevonden maar net precies niet wat ik wil :-)

Voorbeelden, beschrijvingen en foto's zijn welkom. !

Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
Jurriaan

Re: Ladesysteem inspiratie gezocht

Bericht door Jurriaan »

Kijk hier eens:

[forums.lr4x4.com]

Jurriaan.
Puffino

Bericht door Puffino »

Als je me een 19" rack systeem aan de slag gaat kun je de rails er zo uitklikken als je ze niet nodig hebt....

Zit alleen de bevestigingsstrip er nog, en dat stelt niet veel voor.

Ik heb een tijdje laderails kunnen leveren daarvoor, zou leuk zijn als iemand er ooit iets mee gedaan had en er eens iets over zou posten.

Sander Lelieveld

Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Erwin 110TD5

Bericht door Erwin 110TD5 »

Mmm, rails van een 19" rack is wel een goed idee... Ik zal eens gaan snuffelen of die ergens in een verloren hoekje nog liggen

Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
Erik One-ten+LW

Bericht door Erik One-ten+LW »

De lade die wij achter in de 110 hebben is ook zelfbouw. Niet door mij overigens, maar hij voldoet dusdanig goed dat ik er niets aan veranderd heb. Hij 'hangt' in een soort tafeltje dat van koker is gelast. Het geheel staat met 4 bouten in de achterbak. Geen rails aan de banken dus.
Is een beetje lastig uit te leggen.

De lade zelf is van rvs plaat gezet, daardoor mooi dun. Het geheel is heel sterk gebleken, heeft al het nodige meegemaakt.

Erik
Roland 88

Bericht door Roland 88 »

Prima link Jurriaan, heb er wat verder gezocht en kwam dit draatje tegen. Super mooi gemaakt.
Zelbouwlades.

Verder heb ik deze geleiders gevonden. Niet al te duur en 80% uitschuifbaar.
En als je een verfspuit hebt of kan regelen dan is Warnex structuurverf prima om e.e.a. mee af te werken.

Zit er sterk aan te denken om binnenkort zelf ook eens een dergelijk project voor m'n 88 te beginnen.

Thx all for inspiring

Cheers,
Roland
Plaats reactie