toerenteller defender td5

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Mark HJ

toerenteller defender td5

Bericht door Mark HJ »

Hallo!

Wie heeft er ervaring met inbouwen van een td5 toerenteller in een defender?Die van mij is bj 2004 en begreep dat bij sommige de draden al aanwezig zijn?

Groet,

Mark

Mark
hugo

Re: toerenteller defender td5

Bericht door hugo »

Mark,

Klopt, bij de oudere modellen ligt de bekabeling er al. Is relatief eenvoudig te controleren, op pin 19 van de zwarte ECU stekker moet een draadje aangesloten zijn. Als er een draadje op zit kun je dezelfde kleur achter je dashboard terug vinden.
Mvrgr, Hugo
110

Bericht door 110 »

zoek eens op;
drehzahlmesser Td5

o.a.:
[www.viermalvier.de]

succes
Mark HJ

Bericht door Mark HJ »

Oke bedankt,ik denk dat die van mij te jong is(2004)maar duik vandaag maar even onder de stoel;-)).
Er wordt nogal zwaarwichtig over gedaan door de heren dealers maar ik denk dat het niet zo'n lastige klus is hoor.

Groet,

Mark

Mark
hugo

Bericht door hugo »

Mark,

Klusje stelt niks voor. Enige waar je voorzichtig mee moet zijn is het aansluiten van de kabel (als die er niet zit) op de ECU-stekker. Daar wil je geen losse contactjes krijgen.

Verder is het plain sailing om het kabeltje te routeren naar de achterkant van je dashboard.

H.
Mark HJ

Bericht door Mark HJ »

Hallo,

Ik ben door drukke werkzaamheden nu pas aan de toerenteller toe gekomen,maar klem 19 welke is dat op de ecu?
In de middelste rij moet het de zesde zijn,maar tel je van links of rechts?In het ene geval zit er geen draad in,het andere een roze.
De roze vind ik ook terug in de obd stekker.
Mijn defender is van 2004 trouwens.
Wie weet antwoord?

Groet,
Mark

Mark
Erwin 110TD5

Bericht door Erwin 110TD5 »

Mark,

in het linkje hierover (viemalvier.de ofzo) staat het uitgelegd, ook waar jij je pen 19 kunt vinden ...
suc6
Plaats reactie