Pagina 1 van 1

chassis

Geplaatst: di 09 mar 2010, 21:14
door engel
Hallo allemaal heb een vraagje is het chassis vanaf 1984 van een defender met schroefveren hetzelfde als van bouwjaren uit 2000.
Kan ik de cabine overzetten van bouwjaren 2000 naar oudere chassis.
Alvast bedankt
Groeten Engel

Re: chassis

Geplaatst: di 09 mar 2010, 21:22
door Jurriaan
Past wel, maar geloof niet dat de belastingdienst je dan nog een Engeltje vindt. En of de RDW daaraan wil meewerken is ook nog maar de vraag, misschien zetten ze je bouwjaar vrolijk op 2000...


Jurriaan.

Re: chassis

Geplaatst: di 09 mar 2010, 21:35
door engel
Moet de RDW het dan weten gewoon stuurhut overzetten klaar dacht ik.
Chassis blijft ja hetzelfde met assen en aandrijflijn.
Doen ze toch ook bij RRC dat is toch ook een ge-update auto waren er in 2 deurs en je ziet ze nu met 4 deuren dat bedrijf in Almere doet het toch ook alles uitelkaar poedercoaten nieuw stuurhok veel jonger erop klaar.
Groeten Engel

Re: chassis

Geplaatst: di 09 mar 2010, 21:48
door Jurriaan
Ja, dat het allemaal gedaan wordt weten de meesten hier ook wel inderdaad. Dat het chassis niet veel verschilt tussen de bouwjaren door ook. Naheffingen, inbeslagname van auto's, gebeuren ook allemaal als je de verhalen moet geloven.

Ik zou er zelf niet mee willen rijden namelijk, maar dat is ieder z'n eigen keuze.

Meestal worden namelijk ook assen, bakken en motor overgezet. En dan is er toch bijzonder weinig origineel. Maar een glimmend metallic doosje met bult op de motorkap en een 2.25L dieseltje onder de kap kan natuurlijk ook nog een bedoeling zijn...?


Jurriaan.
'84 110 LHD CSW



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/03/2010 20:50 door Jurriaan.

Re: chassis

Geplaatst: di 09 mar 2010, 21:51
door Gert
Uit jouw verhaal maak ik niet op waarom het forum iets moet bijdragen aan jouw illegale praktijken.

Je overtuigt jezelf van de voordelen, en dat zijn meestal ook de mensen die het hardst lopen te blairen als ze de nadelen moeten ondervinden, bijvoorbeeld bij dat aansprakelijkheidsverhaal van een paar dagen terug.

Re: chassis

Geplaatst: di 09 mar 2010, 22:39
door Marijn & Simba
Ehhm, zolang je 2/3 van de auto origineel houdt is het toegelaten.
Alleen.... WAAROM?/? Die nieuwe stuurhokken zijn ook een stuk zwaarder dus moet je je vering etc aanpassen... Of je 2.25 diesel/ benzine je dan nog aardig vindt is een ander verhaal, maar de remmen zeker niet. het scheelt bijna 500kg!!!!!!!!!
Koop gewoon een bultneus. Je bent de eerste die ze van de weg halen, een 1984 kenteken met een 2000 opbouw is niet geloofwaardig....

Marijn & Simba & Serious

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('75f582b64ef86c9e478bac97d47b1cb3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 10956735, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: chassis

Geplaatst: di 09 mar 2010, 22:50
door engel
Ik wil even reageren op Gert het is niet voormezelf heb een td5 bj 2004 kun je wel zien in de discussielijst ik betaal netjes 327€ elke 3 maanden.
IK loop niet te blairen het was een vraag van een kennis omdat ze het ook met de RCC deden zodoende dacht ik gooi het op de discussielijst.
Maar mijn advies is naar hem toe niet aan beginnen.
Ik wil niks beduvelen enz ik hoop dat ik daarin nu duidelijker ben geweest.
Groeten Engel

Re: chassis

Geplaatst: di 09 mar 2010, 23:05
door TVR
Hoi,

Je mag 1/3 deel van de auto veranderen van de rdw.
1 deel is chassis
1 deel is aandrijflijn (vrnl motor en assen)
1 deel is de koets

Als je het wilt veranderen hangen ze loodjes aan alles, en na het veranderen moet je terug komen, moet je het oude stuk body paneel inleveren en dan keuren ze het, en zou het goed moeten zijn. Je mag dan bijvoorbeeld niet meer een andere (nieuwere) motor erin leggen. Reparaties mogen wel.
Verder moet je kunnen aantonen hoe je aan die nieuwe body bent gekomen.

Groet, Tom
PS; Je kan natuurlijk je vraag gewoon specifiek aan de rdw vragen via de website.

Re: chassis

Geplaatst: wo 10 mar 2010, 18:14
door De Waldpiek
geldt dit ook voor andere (lees) comfortabele stoelen in de wagen.
denk erover bij exmoor trim wat betere stoelen te kopen dan de oude die er nu inzitten

groet Nimrod

Re: chassis

Geplaatst: wo 10 mar 2010, 18:31
door bowy
Nee dat is niet aan eisen gebonden. Raar grijs gebied dus

Re: chassis

Geplaatst: wo 10 mar 2010, 18:45
door paulus-109
maar wel een fijn grijs gebied.....................

Re: chassis

Geplaatst: wo 10 mar 2010, 19:12
door Jurriaan
In de instructies wordt wel vermeld ook wel naar het interieur te kijken...

Achja, bij mij komen er gewoon twee ASS/Scheels in die net zo oud zijn als de auto Misschien even langs de bekleder en dan zijn ze weer prima


Jurriaan.

Re: chassis/maar dan andersom

Geplaatst: wo 10 mar 2010, 19:18
door Joost Nouwen
Hallo, interressant allemaal , maar ff wat anders dan omkatten.
Stel je belastingvrije defender heeft een rot chassis en je hebt een goed chassis uit de jaren 80/90/00 , maakt niet uit, moderner dus.
Past dat , ja?(behalve motorsteunen) tot wanneer , en natuurlijk , kun je je oude nr er in krijgen?
Ik heb wel eens een chassis nr omgeslagen gehad bij de rdw, dus chassis met een 2de nr , oude = xxxxxxxenz. ingeslagen.
Of ben je aangewezen om een nieuw/blanco chassis hiervoor te gebruiken?
1 derde mag ander zijn , o.a. het chassis , 2de hands body..no problem , 2de hands chassis staan al nr's in.
Ik denk dat er nog veel gesloopt gaat worden.
Je kunt ook een bestaand chassis weer blanco maken (creatief denken), is dat dan weer omkatten=oplichten?
Heb zelf net een 87'er engels gekocht , in principe voor NL geen drol waard.
Gelukkig waar ik woon maakt dat net die drol niet uit maar ben wel benieuwd of after '86 chassis nog kunnen worden gebruikt om oldtimers op de weg te houden.
Gelukkig is mijn 110 veeeel te goed om te slopen voor dit soort dingen , enuh , het kost me nog geen 200 euro aan wegenbelasting.......per jaar.
C u sunday 21-03 (niet met 110 , maar met een inch minder)

Re: chassis/maar dan andersom

Geplaatst: wo 10 mar 2010, 19:30
door Jurriaan
Heb ik al eens nagevraagd bij de RDW. Had een nieuwer chassis van een rolschade auto met papieren van herkomst erbij. Waar ik dan mijn oldtimer 110 op wilde bouwen, de rest bleef 1983. Bijzonder behulpzame keurmeester van RDW heeft het voor mij nagezocht. Maar helaas, ik kreeg dan een bouwjaar van het nieuwere chassis op het kenteken.


Jurriaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/03/2010 18:31 door Jurriaan.

Re: chassis

Geplaatst: wo 10 mar 2010, 19:44
door Bart van Dessel
Ik denk dat je de cabine gewoon om kunt zetten, misschien kleine aanpassingen. Ik snap het moeilijke gedoe en gezanik hier niet, als je je chassis en aandrijflijn behoudt en je zet er een wat jongere koets op, nou en??

gr, Bart

Re: chassis/maar dan andersom

Geplaatst: wo 10 mar 2010, 19:58
door Joost Nouwen
Hee Juriaan,
Dat is dus volgens mij de nieuwe manier van omkatten/terugkatten(en ik heb pattent op die naam!)
Je snapt zelf wel wat je moet doen om een chassis blanco te maken.
Nu ben ik echt niet de slimste van het stel maar denk je niet dat in de toekomst after '86 chassis hiervoor gebruikt gaan worden?
Hierin is mijn standpunt vrij blanco.
Als de staat het zo burocratisch maakt dat het aankomt op een paar nummers , cijfers ergens in een stuk metaal..............................
En , waarom niet?
Waarom zou je een goed stuk ijzer weg moeten doen om een ander te kopen?
Ik ben tegen kapitaalvernietiging en dat is het.
Serie 3 diesel is meestal de meest milieuvriendelijk wagen , waarom? , alleen wat onbruikbaar is geworden(rot) wordt weggegooid , de rest gaat op in andere wagens , no problem.
Ik hoop dat het net zo gaat met alle defenders , maar helaas de kentekens zijn in NL dan geen zak waard.
Jammer , echt jammer maar voor mijn part katten ze maar zo veel mogelijk terug , ...dat is minder slecht voor het milieu en nog slechter voor de economie.
Geweldig!

Re: chassis

Geplaatst: wo 10 mar 2010, 20:15
door bram-rrc
Idd nogal grijs allemaal,

Een opgeknapt koekblik met een helemaal nieuw gegalvaniseerd chassis, totaal gereviseerd blok,
nieuwe bak, assen etc van een nieuwer model mag. wat is daar dan nog origineel aan.

ook vet, een P38, 22inch rubbers op en 86er met 3.5 injec.

mooi man, maar daar zal niet iedereen het hier mee eens zijn,

Re: chassis

Geplaatst: wo 10 mar 2010, 20:52
door Bart van Dessel
Hé Bram, die P38, waar staat die? Of effe uit je dikke duim gezogen??

Gr, dikkop uit Meijel

Re: chassis

Geplaatst: wo 10 mar 2010, 20:54
door engel
Tjonge wat een discussie heb ik los gemaakt.
1/3 2/3 oke alles is toch origineel Landrover Grapje
Groeten Engel

Re: chassis/maar dan andersom

Geplaatst: wo 10 mar 2010, 21:17
door Exfietser
Bij mijn weten is omkatten:

Je steelt ergens een mooie auto. Daar zaag je het chassis nummer uit. Vervolgens koop je voor heel weinig een sloper met papieren. Helemaal legaal dus. Het chassisnummer zaag je uit de sloper en dat las je in de wagen die je gestolen hebt. Dat is dus illegaal.

De gestolen en van nieuw nummer en papieren voorziene wagen verkoop je dan voor veel geld.

Je bent dan een zware crimmineel die hardwerkende mensen besteelt en goed geld verdient.

Ik dacht dat, dat omkatten was.

Het andere waar ze het hier over hebben, dus het eerlijk kopen van twee auto's en daar een spiksplinternieuwe oldtimer van maken is eerder een vorm van belasting ontduiken. Tenzij je de wagen voor veel geld verkoopt als zijnde een zeer comfortablele oldtimer en daar dus ook aan verdient. En dan zit vervolgens de nietsvermoedende koper met een zeer groot en kostbaar probleem als hij wordt aangehouden en de wagen wordt gecontroleerd. In dat geval ben je vind ik ook een crimmineel. Er wordt toch iemand flink benadeelt. Afgelopen 7 jaar heb ik toch een x aantal keer op dit prikbord een aantal huilgevallen gezien van mensen die er op deze manier flink ingestonken zijn.

En als je hier ingstonken bent kun je echt nergens terecht. En de auto ben je of kwijt of als je mazzel hebt heeft de wagen bouwjaar nu. Dan moeten dus alle onderdelen aantoonbaar (door serienummers) niet gestolen zijn

Ik kan alleen maar zeggen, wees voorzichtig met dit soort dingen en vraag het de RDW. Ook over de discussie van wat een derde is en wat niet. Vraag het de RDW. Het is zo zonde als jij of een mogelijke toekomstige koper van jou wagen (Ook zonder boze opzet van jou zijde.) ooit met een groot probleem komt te zitten. Ook de redenatie van je wordt nooit aangehouden en de kans is zo klein etc. Nou er zijn een aantal mensen geweest hoor afgelopen jaren met een dergelijk probleem.

Arnold.

Re: chassis/maar dan andersom

Geplaatst: wo 10 mar 2010, 21:43
door Jurriaan
Omkatten, belastingontduiking, blancomaken... In Engeland hoorde ik nog 'ringing'... Vind het allemaal 1 pot nat, ik doe er niet aan mee. Mijn zaken gaan via de RDW, simpel.

Wat de rest allemaal doet, en of het al dan niet zonde is om weg te gooien...Ik heb straks allemaal outtrigers en een harde achterbalk te koop van het oude chassis in ieder geval. Die gaat vrolijk in tweeën, en het stuk met het chassisnummer wordt netjes in bij de RDW ingeleverd waarna ze voor mij hetzelfde nummer inslaan in m'n nieuwe chassis. Restant gaat ontdaan van outtriggers en eventueel ander nuttigs naar de metaalrecycling, waarna er ongetwijfeld ook weer in wat nuttigs van gemaakt wordt.


Jurriaan.

Re: chassis

Geplaatst: wo 10 mar 2010, 21:55
door bram-rrc
Uit m'n dikke duim ja, maar lijkt me wel wat. En dan natuurlijk gewoon met 4.6

Re: chassis

Geplaatst: wo 10 mar 2010, 22:13
door Rickske
en als je nou zeg dit jaar bijvoorbeeld een "nieuw" marsland chassis onder je auto hangt, wat een vervangingsdeel is van het oude. Dan kunnen ze toch niet bijvoorbeeld over 5 jaar gaan zeuren als je een andere tor er in wilt hangen? of geld een origineel vervangingsdeel ook als 1/3e?

Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8ad7caf72fbdb3ee584cd3bc2df7063d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 10963229, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"

Re: chassis

Geplaatst: wo 10 mar 2010, 22:17
door Bart van Dessel
Wie moet d'r nou zeuren, nummer omslaan en chassis terugplaatsen, bij APK wordt alleen gekeken of het juiste nummer er in staat.

Gr, Bart

Re: chassis

Geplaatst: wo 10 mar 2010, 22:27
door Rickske
tja dat weet ik ook niet. Het moge duidelijk zijn dat ik van regeltjes en dergelijke geen verstand heb. Maar dat ik nu een andere 2,25d er in heb betekend dus niet dat ik niet meer een vers chassis er ooit onder kan gooien. Das mooi! Alhoewel ik denk dat ik de komende 5 jaar nog prima van dit chassis kan genieten!

Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2f51f6dfe366b6b5a8b4a83429770871', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 10963381, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"

Re: chassis

Geplaatst: wo 10 mar 2010, 22:32
door Bart van Dessel
Ik kan je niet volgen, wat heeft een andere 2.25 D met een ander chassis te maken?

Re: chassis

Geplaatst: wo 10 mar 2010, 22:41
door De Waldpiek
de motor blijft orrigineel dus verandert er niks wat betrefd 1/3 2/3 regel .

ik den k dat dat bedoeld wordt

groet Nimrod

Re: chassis

Geplaatst: wo 10 mar 2010, 23:02
door Eric&Betty Boop
Voor zover ik weet kun je gewoon de body verwisselen zolang je niets anders verwisseld.

Als je een wing kapot rijdt van een 86er en je zet er de wing van een TD5 op is er niemand die het verschil ziet.
Dit geld ook voor de rest van de body.
Het dashboard is een beetje anders maar ik geloof nooit dat dat heel zwaar meetelt bij de RDW.
Zolang de motor,aandrijflijn en chassis aantoonbaar origineel zijn is er niets aan de hand.
Ik begrijp de reactie van Gert dan ook niet als hij dit "illegale praktijken" noemt

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3280c173c8dbbf140217ab5941172b4a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 10963760, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('3c4e36281e8f80902fea1ab9728d3eae', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 10963760, 600, 600, 'Loading image ...', false);



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/03/2010 22:06 door Pepé le Pew&Betty Boop.

Re: chassis

Geplaatst: do 11 mar 2010, 00:01
door Rickske
idd.. als je bv de motor kan wisselen voor wat er origineel ook in kan, waarom dan niet chassis enzo. zie niet in hoe als je je chassis verwisseld er iets veranderd waardoor je 1/3 kwijt bent of zo

Re: chassis/maar dan andersom

Geplaatst: do 11 mar 2010, 00:24
door Dennis101
Dan was het een chassis van een ander type 110.
Als het een chassis zou zijn geweest van hetzelfde type als de oorspronkelijke auto, dan zou het geen probleem geweest zijn.
Zie onderstaand deel uit de regeling voertuigen:

Artikel 6. Samengestelde voertuigen voorzien van een volledig dragend of semi-dragend
chassis, een carrosserie en een aandrijflijn
1. Indien het voertuig is voorzien van een volledig dragend of semi-dragend chassis en is samengesteld
uit drie hoofdonderdelen van gelijke typen voertuigen, wordt het voertuigidentificatienummer
bepaald door het chassis of door de carrosserie. Het oudste van beide laatstgenoemde
hoofdonderdelen is hierbij bepalend.
2. Indien twee hoofdonderdelen van een samengesteld voertuig dat is voorzien van een volledig
dragend of semi-dragend chassis afkomstig zijn van het oorspronkelijke type van het voertuig,
wordt het voertuigidentificatienummer als volgt vastgesteld. Indien het betreft:
a. het chassis en de aandrijflijn, dan is het chassis bepalend voor het voertuigidentificatienummer;
b. de aandrijflijn en de carrosserie, dan is de carrosserie bepalend voor het voertuigidentificatienummer;
c. het chassis en de carrosserie, dan is het oudste hoofdonderdeel bepalend voor het voertuigidentificatienummer
van het samengestelde voertuig.
3. Indien alle hoofdonderdelen van een samengesteld voertuig dat is voorzien van een volledig
dragend of semi-dragend chassis afkomstig zijn van verschillende typen voertuigen, wordt het
voertuigidentificatienummer bepaald door het chassis of door de carrosserie. Het jongste van
beide laatstgenoemde hoofdonderdelen is hierbij bepalend. In geval dat de carrosserie bepalend is
dient het chassisdeel van het oorspronkelijke chassis behorende bij de carrosserie met het door de
fabrikant aangebrachte voertuigidentificatienummer te worden overgelegd.
4. Vervanging van versleten, beschadigde of ernstig gecorrodeerde hoofdonderdelen door ongebruikte
onderdelen die volledig overeenkomen met het onderdeel waarvoor zij in de plaats komen,
worden als reparatie aangemerkt. In dat geval wordt het oorspronkelijke voertuigidentificatienummer
aangehouden behorende bij dat betreffende hoofdonderdeel. Indien het te vervangen
hoofdonderdeel het chassis betreft en het originele chassis wordt niet meer gefabriceerd en is niet
meer leverbaar, dan mag een door derden vervaardigd chassis zijn gebruikt, mits dit naar het
oordeel van de Dienst Wegverkeer of een bevoegde instantie van een lidstaat van de Europese
Gemeenschap gelijkwaardig is aan het originele chassis.
5. In aanvulling op het vermelde in vierde lid geldt dat in geval van het vervangen van het volledig
dragend of semi-dragend chassis het chassisdeel van het oorspronkelijke chassis met het door de
fabrikant aangebrachte voertuigidentificatienummer moet worden ingeleverd.
6. Indien één of meer hoofdonderdelen niet zijn te identificeren of indien blijkt dat één of meer
hoofdonderdelen van diefstal afkomstig zijn, wordt geen voertuigidentificatienummer vastgesteld.

Dennis B

Re: chassis/maar dan andersom

Geplaatst: do 11 mar 2010, 04:03
door Bart van Dessel
En welke gestoorde RDW keurmeester kent de verschillen tussen die 2 chassis? Een gezonde, praktijk gerichte, keurmeester gaat dat echt niet zo bekijken, die ervaring heb ik gelukkig niet en ben er misschien pas 100 keer geweest, dus veel ervaring heb ik er niet mee Als er een 300 tdi in hangt met 4 traps automaat en airco en 24 splines assen, ja dan kun je wat gedoe krijgen.

gr, Bart

Re: chassis

Geplaatst: do 11 mar 2010, 08:20
door paulus-109
welke regio zit jij juriaan?

Re: chassis/maar dan andersom

Geplaatst: do 11 mar 2010, 10:32
door Exfietser
Jullie zijn alleen maar bang van keurmeesters. Maar volgens mij kijken die hier niet of nauwlijks naar en kan het dus eindeloos lang goed gaan.

Maar er zijn ook politiecontroles met technische onderzoeken om gestolen wagens en gevallen van belastingontduiking te vinden. En verder kan er na een ongeval ook een technisch onderzoek plaats vinden. En in het laatste geval ben je dus echt vies de pisang omdat je dan dus mischien niet eens meer verzekerd bent.

Af en toe lees je ook verhalen van iemand die is aangehouden omdat die al 40 jaar rondrijdt zonder ooit een rijbewijs gehaald te hebben. Dat is toch ook geen reden om ook maar geen rijbewijs te halen?

Arnold.

Re: chassis

Geplaatst: do 11 mar 2010, 13:04
door Marijn & Simba
Een body van een moderner model heeft het chassisnummer (VIN) ook op de body zitten.
Als jij een 2004 body op een 1986 chassis met bijv. een 2.5TD zet is er niets aan de hand. 2/3 van de auto, is conform hetgeen Dennis reeds liet zien uit het Regelement, nog steeds origineel.
Mijn punt is alleen, waarom je dat zou doen, want die body is door diverse modificaties volgens mij toch zwaarder geworden wat weer effect heeft op de rest. Dan moet je de rest ook hierop aanpassen lijkt me.
De RDW maalt daar op papier niet om, al vinden ze het wel prettig om je auto te zien na de aanpassing. En een bultneus uit 1986 is toch minstens verdacht te noemen voor de heren en dames in t blauw.

In het regelement wordt het chassis toch overwegend als bepalende factor aangeduid, daarna de opbouw en dan pas de aandrijflijn. Het voorstel van Engel kan wel, maar controleer tevoren goed of je aandrijflijn uit dezelfde periode komt als het chassis, want een 300tdi in een 84'er, dan zit je al op 2/3 en zul je bij een wissel van opbouw dus een kenteken uit 2000 krijgen!!
Ik zie daar de voordelen niet van. Als je luxer wilt rijden, koop dan nieuwe stoelen en zet je dashbord om en je hebt hetzelfde effect met minder kosten en werk. En een motorkap met bult kun je ook los kopen

Marijn & Simba & Serious

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6921c790837c0f4a3996000c3702ce6e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 10966010, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: chassis

Geplaatst: do 11 mar 2010, 15:09
door Jurriaan
Net onder Rotterdam Paul. Was al van plan eens een mailtje jouw kant op te doen als de auto waar ze in moeten eens netjes op z'n wielen staat. M'n vader heeft wel een setje wat nog ouder is, misschien kun je daar ook nog wat moois mee?

Jij zat net onder Roosendaal toch?


Jurriaan.

Re: chassis

Geplaatst: do 11 mar 2010, 15:40
door paulus-109
yep inderdaad.

heb toevallig laatst twee scheel stoelen voorzien van vroege one-ten stof, dat bruine.
in combi met kunstleder aan de achtezijde etc.
was niet van een prikker, en heb helaas geen pic,s.
bijna alle originele stoffen zijn los te koop dus je kan alle kanten op. ook van scheel zelf overigens.
deze stoelen bouw je ook makkelijk om naar losse zitting, maar daar had jij al ervaring mee toch?

goed je weet me te vinden.
succes met de opbouw!

zelf zet ik twee recaro,s in grijze techno voor in m,n 109 stawag, de rest van de auto voer ik ook á la one-ten uit behalve de hemel denk ik.

paul

Re: chassis

Geplaatst: do 11 mar 2010, 18:57
door Jurriaan
Yep, heb al voor beide auto's 1 stoel met demontabele zitting. Misschien ook de bijrijderskant maar eens doen

Hou het in gedachten, als ik een keer in de buurt ben geef ik wel een berichtje/mailtje van tevoren zodat je ze dood kunt verklaren of een reanimatieplan kunt maken 'k Ga zelf eerst maar eens de elastieken onder de zitting vervangen, want die zijn een beetje slecht geworden.

Maar ja, voor ik daar aan toe ben, zoals je gezien hebt staat er nu alleen nog een kaal chassis


Jurriaan.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/03/2010 18:01 door Jurriaan.