Pagina 1 van 1
Landy Rally 2010, route
Geplaatst: ma 22 feb 2010, 23:58
door Cadarn
Voor de liefhebbers van een echte vakantie...........
Op de site van de Landy Rally ( forum) is de voorlopige route voor de rally van dit jaar geplaatst..
Om jullie lekker te maken plaats ik ook maar even hier.
Vertalen was me iets teveel werk sorry.
Ik kan het jullie aanbevelen, het is een pracht evenement.
[www.landyrally.com]
Jaap
So, Wayne (your Event Manager for LR`10) and I spent most of yesterday going through the proposed route of Landy Rally 2010, and boy was it worth it. We have created a route which is definitely the best yet, with more off-roading than ever. Exactly how this was achieved I still can’t fathom out, but one big factor was the fresh focus Wayne brought to the table. Events sometimes need a new perspective, that’s exactly what took place.
To whet your appetite, here is the daily types of roads over which we’ll be travelling though the 11 countries, plus the evening campsites:-
Day 1: Official start in Maastricht, Holland. Main roads, motorways. Six countries on the first day. Camping in Feldkirch, Austria where we’ll meet up with some local off-roaders for a little tipple!
Day 2: Main roads, three more countries, three mountain passes including the incredible Stevio Pass in Italy with its 60+ hairpins, camping by Lake Como, Italy.
Day 3: A misty 40 mile lakeside drive early morning as the sun comes up, then boring motorway to make up time (well, maybe not so boring as you’ll be competing for space with mad Italian drivers!!!!!!!!), off-roading at the largest/highest/most beautiful off-road centres in Europe - Val d’Isére, camping in Val d’Isére village.
Day 4: Mountain roads, main roads, motorways, camping at a beach resort on the Mediterranean (a first for Landy Rally).
Day 5: Mountain roads and passes, main roads, shopping in the tax-free haven of Andorra (another completely new location), a glorious off-road route down into Spain, camping in the Catalan Pyrénées.
Day 6: Main road, Spanish greenlanes, camping in west of the Pyrénées.
Day 7: Driving the area I call the ‘dustbowl’. As there is so much more to see and drive in there, it is Wayne’s intention to carry out a reconnoitre there this summer (this being completely independent of my recee of the entire 3,000 LR`10 route in June – including the dust bowl) so come September it will be all mapped out and therefore sheer heaven! Afterwards it will be main roads. Camping in the North Western Pyrénées in France.
Day 8: Main roads, half-day driving with French off-roaders in the Dordogne.
Day 9: Main roads, motorways. One hour less drive than LR`09, but still a long boring drive up to Calais – NO CHOICE! The lure of the prize-giving dinner at the Café de Paris keeps you going.
Again, be aware this is only the proposed route for LR`10, so nothing will be definite until carrying out the June recee. That said, it is 80% definite.
Also new will be the Road Rook. This will be completely revamped, making it far easier for first-timers and old-stagers alike.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/02/2010 23:01 door Cadarn.
Re: Landy Rally 2010, route
Geplaatst: di 23 feb 2010, 09:30
door vossehoff
Gaan er nog prikkers heen dit jaar? Wij overwegen dit jaar of anders volgend jaar mee te gaan (hangt er een beetje van af hoeveel tijd ik nodig heb om de 130 te prepareren).
gr Niels
Re: Landy Rally 2010, route
Geplaatst: di 23 feb 2010, 12:33
door Apen-nootjes
Klinkt wel als iets heel erg tofs om aan mee te doen! Alleen nog teveel te doen aan de series om dit jaar mee te doen, ook nog geen ervaring met offroad rijden, maar volgend jaar meedoen lijkt me wel erg tof ! Even kijken of die site iets van een nieuwsbrief ofzo heeft zodat ik op de hoogte kan blijven
Re: Landy Rally 2010, route
Geplaatst: di 23 feb 2010, 13:12
door sander
google translite
Dus, Wayne (uw Event Manager voor LR `10) en ik bracht het grootste deel van gisteren gaan via de voorgestelde route van Landy Rally 2010, en de jongen was het de moeite waard. We hebben een route die zeker het beste nog, met meer terreinrijden dan ooit. Hoe dit werd bereikt ik nog niet kan doorgronden, maar een grote factor was de verse focus Wayne gebracht naar de tafel. Evenementen soms behoefte aan een nieuw perspectief, dat is precies wat heeft plaatsgevonden.
Om uw eetlust opwekken, hier is de dagelijkse soorten wegen waarover we zullen reizen, maar de 11 landen, plus de avond campings: --
Dag 1: Officiële start in Maastricht, Nederland. Hoofdwegen, autosnelwegen. Zes landen op de eerste dag. Camping in Feldkirch, Oostenrijk, waar we ontmoeten met een aantal lokale off-roaders voor een beetje drankje!
Dag 2: Belangrijkste wegen, drie landen, drie bergpassen met inbegrip van de ongelooflijke Stevio Pass in Italië met haar 60 + haarspelden, camping bij het meer van Como, Italië.
Dag 3: Een mistige 40 mijl Lakeside Drive vroeg in de ochtend als de zon opkomt, dan saaie snelweg naar make-up tijd (nou ja, misschien niet zo saai als je zult concurreren om de ruimte met gekke Italiaanse chauffeurs !!!!!!! !), terreinrijden op de grootste / hoogste / mooiste off-road-centra in Europa - Val d'Isere, kamperen in Val d'Isere dorp.
Dag 4: Mountain wegen, hoofdwegen, snelwegen, kamperen op een badplaats aan de Middellandse Zee (een primeur voor Landy Rally).
Dag 5: Berg wegen en bergpassen, hoofdwegen, shoppen in de tax-free haven van Andorra (een geheel nieuwe locatie), een prachtige off-road route naar beneden in Spanje, kamperen in de Catalaanse Pyreneeën.
Dag 6: Main Road, Spaans greenlanes, kamperen in het westen van de Pyreneeën.
Dag 7: Driving het gebied noem ik de 'Dustbowl'. Omdat er zo veel meer te zien en te rijden is, is het voornemen van Wayne's voor het uitvoeren van een verkenning is er deze zomer (dit is volledig onafhankelijk van mijn recee van de hele 3000 LR `10 route in juni - met inbegrip van de Dust Bowl), zodat kom september zal het allemaal in kaart gebracht en dus pure hemel! Daarna zal worden hoofdwegen. Kamperen in de Noord-West-Pyrenees in Frankrijk.
Dag 8: hoofdwegen, een halve dag rijden met de Franse off-roaders in de Dordogne.
Dag 9: hoofdwegen, autosnelwegen. Een uur minder rijden dan LR `09, maar nog een lange saaie rijden tot Calais - GEEN KEUZE! De aantrekkingskracht van de prijsuitreiking diner in het Cafe de Paris houdt je gaat.
Nogmaals, weet dit is slechts de voorgestelde route voor LR `10, dus niets zal definitief zijn tot het uitvoeren van de in juni recee. Dat gezegd hebbende, het is 80% definitief.
Ook nieuw is de Road Rook. Dit zal volledig worden vernieuwd, waardoor het veel makkelijker voor de eerste-timers en oud-stagers gelijk.
Re: Landy Rally 2010, route
Geplaatst: di 23 feb 2010, 13:35
door Apen-nootjes
Oei! Dat is wel heel slecht vertaald, het maar even met de hand gedaan nu blijkt dat daar behoefte aan is Zal ook niet perfect zijn maar beter als dat van google :p
Wayne (jouw Evenement Manager voor LR’10) en ik hebben gisteren het grootste gedeelte van de dag besteedt aan het doornemen van de voorgestelde route voor Landy Rally 2010, en ik kan je verzekeren, dat was het waard! We hebben een route gemaakt welke zeker weten de beste tot nu toe is. Hoe dit precies bereikt is kan ik nog niet vertellen, maar 1 van de grootste factoren was de nieuwe blik die Wayne gaf. Evenementen hebben af en toe een nieuw perspectief nodig, en dat is precies wat is plaatsgevonden.
Om je alvast een beetje lekker te maken, hier zijn de dagelijkse types weg waar we over zullen rijden in de 11 landen en de kampeergelegenheden.
Dag 1: officiële start in Maastricht, Nederland. Hoofdwegen, snelwegen. Zes landen op de eerste dag. We kamperen in Feldkirch, Oostenrijk waar we nog een aantal lokale off-road rijders zullen ontmoeten voor een kleine rit.
Dag 2: Hoofdwegen, nog 3 landen, waaronder de fantastische Stevio Pass in Italië met zijn 60+ haarspeldbochten, we kamperen bij Lake Como, Italië.
Dag 3: Een mistige 40 mile lange rit in de vroege ochtend als de zon op komt, dan wat saaie snelwegen om wat tijd goed te maken (nouja, misschien ook wel niet zo heel saai aangezien je voor een plekje zal moeten vechten met de gekke italiaanse chauffeurs), dan een stuk offroad in het grootste/hoogste/mooiste offroad centrum in Europa – Val d’lsére, kamperen in Val d’lsére.
Dag 4: Bergwegen, hoofdwegen en snelwegen, kamperen op een strandverblijf in de mediteriaan (eerste keer voor Landy Rally)
Dag 5: Bergwegen en passen, hoofdwegen, belastingvrij winkelen in Andorra (ook een compleet nieuwe locatie), Een fantastische off-road route naar Spanje. Kampereren in de Catalese Pyrineën.
Dag 6: Hoofdwegen, Spaanse greenlanes, kamperen in het westen van de Pyrineën.
Dag 7: We rijden het gebeid wat ik de ‘stofkom’ noem. Omdat er daar nog zoveel meer te bekijken en rijden is, is Wayne van plan om daar een verkenningstocht te houden deze zomer (Dit helemaal onafhankelijk van mijn verkenning van de complete 3000 mile LR’10 route in Juni – inclusief de stofkom), dus in September zal alles op kaart staan en daarvoor hemel op aarde! Naderhand zullen het hoofdwegen zijn. We kamperen in het Noord Westen van de Pyrineën in Frankrijk.
Dag 8: Hoofdwegen, halve dag rijden met Fransen off-roaders in de Dordogne.
Dag 9: Hoofdwegen, snelwegen. Een uur minder rijden dan LR’09 maar nog steeds een lange en saaie rit naar Calais – GEEN KEUZE! Het lonken van de prijsuitrijking in Café de Paris houdt je op de been.
Nogmaals, let erop dat dit alleen nog maar een voorgestelde route voor LR’10 is, niks is definitief tot Juni. Dat gezegd hebbende: 80% is definitief.
Er zal ook een nieuw Road Book zijn, dit is compleet veranderd, wat het een stuk gemakkelijker te lezen maakt voor First-timers en veteranen.
Re: Landy Rally 2010, route
Geplaatst: di 23 feb 2010, 20:55
door Cadarn
He, dank je wel voor de vertaling.
Vind ik erg tof van je.
Wat betrefd de vraag of er Prikkers meegaan: IK ga in ieder geval weer mee met de 130, heb er ontzettend van genoten. En ik moet uiteraard mijn eerste plaats verdedigen. Alles dat fout kon gaan organisatorisch ging fout, dat maakte het uiteindelijk een echte challenge. Maar buiten dat, was het een vreselijk mooie route om te rijden, soms wel zwaar door de lange dagen, maar geen zwaar off-road. Buiten het rijden om hebben we een heel gezellige tijd gehad met, toen, uitsluitend Britten. Lange avonden met veel bier, wat wil je nog meer?
Voor de mensen met heel veel geduld: op mijn fotosite staan een gigantische hoevelheid foto's van de rit
www.flickr.com/photos/cadarn
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/02/2010 19:57 door Cadarn.
Re: Landy Rally 2010, route
Geplaatst: wo 24 feb 2010, 10:18
door Apen-nootjes
Super gave foto's! Ik ga echt proberen de editie van 2011 mee te gaan maken, lijkt me echt super tof als ik de foto's zo zie!
Alvast heel veel succes! En hier natuurlijk na afloop wel foto's en een verslagje plaatsen !
Re: Landy Rally 2010, route
Geplaatst: wo 24 feb 2010, 14:07
door vossehoff
Hele gave foto's (krijg spontaan weer zin om te reizen). Doen er ook series mee trouwens?
En hoe zit het eigenlijk met het tempo? Als ik de routes zo op papier bekijk moet dat er behoorlijk inzitten (vanuit een Landrover perspectief dan).
gr Niels
Re: Landy Rally 2010, route
Geplaatst: wo 24 feb 2010, 20:21
door Cadarn
Vorig jaar een serie 2 a, alleen die kwam niet door de bergen, remmen konden het niet aan.
Dit jaar in ieder geval een lightweight.
Doorrijden valt wel mee, meeste wegen zijn 2 baans, snelweg komt niet zoveel voor. Juist daardoor mag je er van uitgaan, dat voor iedere deelnemer zeer lange dagen kunnen optreden. Langste voor mij was de 1ste dag: 14 uur sturen. het is voor de auto's niet zo zwaar, maar het is ook echt niet rustig vakantie vieren. Reken maar dat het een uitdaging is. Trouwens ook het navigeren was geen makkie, met een uitgeschreven route in het Engels, ruim voorzien van spreektaal.
Jaap
Re: Landy Rally 2010, route
Geplaatst: do 25 feb 2010, 17:44
door Apen-nootjes
Hmm... zelf wil ik dus ook met een 2a gaan als het lukt volgend jaar... Lag het echt aan de remmen? Gewoon qua constructie, of zouden de remmen het normaliter wel aan moeten kunnen (zijn op een 2a trommelremmen, geen idee wat dat op een moderne laro is ?)
Re: Landy Rally 2010, route
Geplaatst: do 25 feb 2010, 18:33
door vossehoff
Schijfremmen op een moderne laro. Ben ook wel benieuwd waar het aan heeft gelegen aangezien je in de bergen een aardig potje kan remmen op de motor met een Series (de dieseltjes iedergeval wel). Als je echter veel met de remmen moet werken (en je kunt niet echt veel 'rusten' met je auto omdat je een rally aan het rijden bent) dan zijn trommels niet echt ideaal in de bergen.
gr Niels
Re: Landy Rally 2010, route
Geplaatst: do 25 feb 2010, 19:21
door Cadarn
Tsja, wat precies de reden was weet ik niet zeker. Misschien wel oude remolie. Feit was: remmen werden bloedheet en auto verloor al zijn remdruk. Dag later weer ok. Auto was seriews 2 a, aangepast voor rolstoelgebruiker (dwarslaesie) mogelijk zat er een automaatbak onder, maar dat weet ik niet.
Je mag er volgens mij vanuit gaan dat met een goed remsysteem en de juiste rijstijl ( desnoods lage gearing) een series hier geen enkel probleem moet hebben.
Overigens hadden de automaten ( disco range) ook behoorlijk hete remmen, logisch als je slecht op de motor kan remmen.
Al met al mag je zeggen dat de auto's wel in een goede conditie dienen te zijn.
Jaap
Re: Landy Rally 2010, route
Geplaatst: vr 26 feb 2010, 12:38
door Apen-nootjes
Ahh ok Wel een aandachtspuntje idd! Heb zelf een benzine motor (2,25), maar idd van tevoren wel goed oefenen op het correct afdalen van hellingen
Wat ik me dan trouwens wel afvraag, als de remdruk weg was, kon die dan nog wel remmen? Of is het allemaal maar net goed gegaan en had het ook heel vervelend af kunnen lopen
Re: Landy Rally 2010, route
Geplaatst: vr 26 feb 2010, 20:08
door Cadarn
Hij kon dus niet meer remmen. Remmend op de motor en met handrem tot stilstand gekomen. Met bergingsvoortuig boven van de berg geplukt. Dag erop remde hij weer. Is toen op zijn gemakje teruggereden naar GB.
Re: Landy Rally 2010, route
Geplaatst: za 27 feb 2010, 11:46
door richard78
een dual line remsysteem is dan een goede aanpassing lijkt me!!! Heb je nog iets meer remdruk over als het misgaat.
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('69910d07c7c89ec908780d0ca01366b4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 10884506, 600, 600, 'Loading image ...', false);