Hulp gevraagd in Zuid Limburg verlichtingsprobleem Series 3

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Pamela

Hulp gevraagd in Zuid Limburg verlichtingsprobleem Series 3

Bericht door Pamela »

Ik zoek iemand in zuid limburg waar ik mijn series 3 heen mag berngen en die samen met mij of alleen kijkt naar de verlichting.

Het volgende is het probleem:

het gewoon licht doet het gewoon zonder problemen, vlak voor ik naar de keuring ging deed mijn grootlicht het ook gewoon (geprobeerd en getest)eenmaal bij de keuring deed het grootlicht het niet meer.

Thuisaangekomen wat gefrutseld en gedaan (niks bijzonders gewoon beetje rommelen) en hij deed het weer.
Je raad het al, weer bij de keuring deed het grootliht het niet meer.

Nieuwe verlichtingsschakelaar (zo een met knipperlicht etc. erin) geplaatst en nog niks.

Ik heb geprobeerd het door te meten, maar snap er niet veel van (zo technisch ben ik niet, al leer ik wel snel)

Wie o wie wil mij hierbij helpen tegen betaling of andere tegenprestatie.

Liefst in zuid limburg (woon zelf in Nuth en auto staat nog bij Thorn).

Laat even weten of je het probleem denkt opgelost te krijgen, wat me dat gaat kosten, of je mijn hulp nodig hebt en hoe lang je er mee bezig dnekt te zijn en wat ik eventueel aan voorbereidend werk moet/kan doen?

Alvast superbedankt, dit is namelijk het laatste punt om hem APK gekeurd te krijgen en na 6 jaar eindelijk in Nederland te kunnen laten rijden.

"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD

&

"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD

(Zuid Limburg)

"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
Marijn & Simba

Re: Hulp gevraagd in Zuid Limburg verlichtingsprobleem Series 3

Bericht door Marijn & Simba »

Je kunt natuurlijk even kijken of je met een gewone schakelaar wel grootlicht blijft houden.

Zoek even een wisselschakelaar op met een 1-0-2 of 0-1-2 verdeling, (0= uit, 1 is normaal en 2 is groot licht) en sluit die aan.
Als je licht het dan normaal doet heb je een brakke schakelaarpook en anders ligt het waarschijnlijk aan de bedrading of de massa vanaf de lampen. Eigenlijk hele simpele dingen om uit te zoeken.
Ik heb tijd genoeg, en wil het wel gratis doen als je de materialen zelf betaalt maar je moet de auto dan wel naar mij brengen en dat kost je 4,5 uur met een trailer dus ik hoop dat je hier evt. wat aan hebt.

Marijn & Simba & Serious

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fc6d3e124b7753ac8ebe8ea46d28e4aa', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 10833961, 600, 600, 'Loading image ...', false);
plaetje

Bericht door plaetje »

Je kunt bij mij komen kijken hoe het in mijne is gemaakt, kan ik hier niet helemaal uitleggen.
Heb ook veel problemen gehad maar met railys opgelost.
Dus even een belletje en je weet het.
Je mag het ook met mijn apperatuur maken, raily's heb ik niet

plaetje
een leven, leef het

denk aan landroverlimburg rit op 21 maart
Michel

Bericht door Michel »

Ik zou inderdaad eerst zelf eens een beetje zoeken, meestal is het een slecht contactje (geroest) aan een draadje of een slechte massa (- pool, dat is de auto). Als dat begint te roesten/corroderen kan er ook geen stroom meer door. Heb je zelf een simpele multimeter?

Ik zit zelf ook een beetje uit de buurt, maar er zijn zeker wel prikkers in Limburg hoor!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/02/2010 22:22 door Michel.
luc.b

Bericht door luc.b »

Hoi,

Ik zou eens naar de massa punten kijken, desnoods gewoon een nieuwe draad trekken direct aan de accu ( niet zo moeilijk bij een series ). Als het probleem blijft ben je welkom in Berg en terblijt, dan kunnen we samen wel even kijken.

Vriendelijke groet

Luc

def 90 TD5
Laro 110 200TDI
Laro 88 2.25b

[www.finaldrive.nl]
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Aangezien het dimlicht nog gewoon werkt hoef je het probleem niet te zoeken in de massa van de koplampen, want anders deed het dimlicht het ook niet meer.
Als het grootlicht controlelampje het ook niet meer doet, dan lijkt het probleem in de stekkerverbinding te zitten tussen de stuurkolom schakelaar en het vaste deel van de bedrading.
Mogelijk is de pen of bus in de zwarte meerpolige stekker deels weggebrand of zo ruim geworden dat deze geen contact meer maakt.
Als de controlelamp van het grootlicht nog wel werkt zit het probleem na de hiervoor genoemde stekker en is de meest logische plaats de connector waar de blauw/witte draad naar de koplampen gesplitst wordt naar de linker en rechter koplamp.

Dennis B
luc.b

Bericht door luc.b »

idd, had ik even overheen gelezen... toch maar even naar de schakelaar/stekker/bekabeling naar het grootlicht kijken.
Je hebt toevallig niet het een en ander apart afgezekert ?

Vriendelijke groet

Luc

def 90 TD5
Laro 110 200TDI
Laro 88 2.25b

[www.finaldrive.nl]
Pamela

Bericht door Pamela »

Dank allemaal voor de reacties, inmiddels heb ik de auto hier bij mij thuis gekregen, heeft er iemand zin en tijd eventueel vandaag (of morgen) even mee te kijken OF hier of ik kom even langs (als het in de buurt is)?

Alvast bedankt!

"Pamela"

&

"Crocky"

(Zuid Limburg)

[www.scoutinglaros.nl]
Pamela

Bericht door Pamela »

owja..... in het geval van relais (waarvan IK denk dat het het probleem is), welke relais moet ik dan hebben? en hoeveel?

Ik heb laatst wel zoiets bij de 110 gedaan omdat daar de schakelaar telkens wegsmolt als ik de aanhanger of caravan erbij had hangen maar weet niet of ik hier exact hetzelfde voor moet hebben en welke dat ook alweer waren.

Bedankt weer voor de info enzo..

"Pamela"

&

"Crocky"

(Zuid Limburg)

[www.scoutinglaros.nl]
Plaats reactie