Pagina 1 van 1
hoge koelvloeistof druk
Geplaatst: wo 17 feb 2010, 20:27
door plaetje
mijn motor 2,5na heeft bij 5minuten lopen een groot probleem, hij gooit alle koelvloeistof er uit.
vandaag de koppakking vervangen (geen lekkage) ook het blok doorgespoel (geel vuil er in) en loopt goed door.
thermostaat gekontolleert en goed (82gr)
ben maar weer begonnen het in elkaar te zetten.
waar kan ik nog zoeken (radiateur nog niet door gespoeld) maar volgens mij helemaal schoon.
plaetje
een leven, leef het
21 maart landrover-limburgrit
Re: hoge koelvloeistof druk
Geplaatst: wo 17 feb 2010, 20:40
door Wim
Jo,
Is het blok dan al warm / heet?
Haal de thermostaat er eens uit. En kijk naar de stroom in de watervuldop. Borrels / of alleen de flow van de pomp?
Enige drukopbouw is normaal. Maar dus geen fontein als je de dop eraf gehaalt hebt (en de druk eerst langszaam hebt laten ontsnappen).
Blijft alleen nog de pomp over, of . . . . een gescheurde kop.
Mvg
Wim
Re: hoge koelvloeistof druk
Geplaatst: wo 17 feb 2010, 21:08
door Lennart SII 109 2.25B
of toch een verstopte radiator, dit was bij mij het geval.
Mijn auto had een tijdje stil gestaan en na enige korte ritten zat de radiator vol roest en andere troep, dit gaf de zelfde verschijnselen.
Lennart
Re: hoge koelvloeistof druk
Geplaatst: wo 17 feb 2010, 21:22
door plaetje
Wim, het gebeurt bij lauw/ warme motor.
Van die druk weet ik, maar niet alles er uit via het opvangtankje (leeg voor starten over lopen bij 5 minutten lopen)
Kop is er afgeweest en heb nergens een scheurtje kunnen vinden.
Zal morgen de radiator nog eens doorspoelen.
En dan als laaste kijken of er iemand in de buurt een ander waterpomp heeft.
Maar hij is niet vast geslagen (draait gewoon rond)
Anders moet ik toch de andere blok er in lepelen (het is alleen een beetje koud buiten) zeker er onder.
plaetje
Re: hoge koelvloeistof druk
Geplaatst: wo 17 feb 2010, 21:29
door Wim
Jo,
waterpomp heb ik nog liggen, als je het wil proberen.
Mvg
Wim
Re: hoge koelvloeistof druk
Geplaatst: wo 17 feb 2010, 21:36
door plaetje
ja, zal je wel bellen, op je mobiel
als je de wim out de baek bis.
plaetje
Re: hoge koelvloeistof druk
Geplaatst: wo 17 feb 2010, 21:38
door Wim
Yep
Re: hoge koelvloeistof druk
Geplaatst: wo 17 feb 2010, 21:54
door Wim Janssen
Welke Wim oet Baek?
Groeten van Wim oet Aelse
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[wim-janssen.fotopic.net]
Re: hoge koelvloeistof druk
Geplaatst: wo 17 feb 2010, 21:57
door plaetje
Dich heuf neet alles te weten, ich ken hem.
plaetje
Re: hoge koelvloeistof druk
Geplaatst: do 18 feb 2010, 15:40
door Bart van Dessel
Stomme Limburgs dialect...effe normaal a.u.b.!! Jo, een scheurtje in de kop is meestal pas waarneembaar bij het afpersen door een revisiebedrijf. Ik breng iedere kop weg bij koppakking wissel, dan hoef je de klus niet 2 keer te doen. Ik zou 'm inderdaad eerst 's proberen zonder thermostaat.
Groetjes, Bart uit Meijel (Limburg....)