EFI lampje Range Rover
Geplaatst: vr 12 feb 2010, 03:30
Zijn hier Range Rover kenners die een oplossing hebben voor het volgende probleem?
Betreft Range Rover classic, 3.9, bj '89 met ECU unit zonder uitleescode.
Op het dashboard gaat regelmatig het EFI lampje aan waardoor de motor op noodprogramma gaat. In principe rijdt hij nog prima, zit weinig verschil met gewoon programma, er wordt alleen wel erg veel benzine ingespoten. Het stinkt erg.
Ik krijg het lampje uit door de stekker van de brandstof temperatuur zender los te halen en deze in te spuiten met contact spray. Daarna accupool los om ECU te resetten. Dit gaat een tijdje goed en dan brandt het lampje weer, altijd gelijk na starten van de motor. Ik herhaal de procedure weer en het gaat weer een tijdje goed. Slecht contact zou je zeggen temeer omdat zonder de contact spray de procedure niet werkt.
Dus de zender vervangen zonder resultaat en daarna de kabelboom vervangen. Ook zonder resultaat. Het probleem doet zich echter steeds vaker voor, voorheen om de paar dagen nu een paar keer op een dag.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen ?
Ik heb nog een sloop RR van 1993 staan met een ECU mét uitleescode, kan ik deze ECU zo omzetten ?
Betreft Range Rover classic, 3.9, bj '89 met ECU unit zonder uitleescode.
Op het dashboard gaat regelmatig het EFI lampje aan waardoor de motor op noodprogramma gaat. In principe rijdt hij nog prima, zit weinig verschil met gewoon programma, er wordt alleen wel erg veel benzine ingespoten. Het stinkt erg.
Ik krijg het lampje uit door de stekker van de brandstof temperatuur zender los te halen en deze in te spuiten met contact spray. Daarna accupool los om ECU te resetten. Dit gaat een tijdje goed en dan brandt het lampje weer, altijd gelijk na starten van de motor. Ik herhaal de procedure weer en het gaat weer een tijdje goed. Slecht contact zou je zeggen temeer omdat zonder de contact spray de procedure niet werkt.
Dus de zender vervangen zonder resultaat en daarna de kabelboom vervangen. Ook zonder resultaat. Het probleem doet zich echter steeds vaker voor, voorheen om de paar dagen nu een paar keer op een dag.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen ?
Ik heb nog een sloop RR van 1993 staan met een ECU mét uitleescode, kan ik deze ECU zo omzetten ?