Pagina 1 van 1
wide angle propshaft
Geplaatst: vr 29 jan 2010, 20:58
door jan 130 nl
Hoi allemaal,
Ik heb in de kerst vakantie m`n defender 130 5cm verhoogd met een terra firma set die heeeel erg goed bevalt,maar nu is mijn vraag is het nodig om naar de voorste as een andere steekas te monteren zodat de kruisje minder stressen of breken als ik het terrein in ga,en zo ja moet ik dan gaan voor een steekas die meer ruimte aan de kruisjes bied(wide angle) of is het beter een steekas met nog een extra kruisstuk te monteren.En nartuurlijk als jullie bedrijven weten die goede kwaliteit voor een schappelijke prijs weten lees ik dat ook graag.
Jan
Re: wide angle propshaft
Geplaatst: zo 31 jan 2010, 13:32
door bowy
Jan,
Een andere aandrijfas is alleen nodig als je auto nu gaat brommen, rammelen of wat dan ook als je van het gas af gaat met ca 100 km/u.
Grotere kruisjes met een wide angle is natuurlijk wel sterker maar aangezien de aandrijfas meestal niet stuk gaat bij een landrover is dat niet direct nodig.
Gr Bowy
Re: wide angle propshaft
Geplaatst: vr 20 aug 2010, 13:53
door arjen
Jan,
In de praktijk gaat niet alles gelijk stuk dus je hebt wel even tijd.
Wel gaat bij verhogen van meer dan 1,5 " normaal gesproken de voorste as het eerst stuk op het achterste kruisstukje.
Aangezien dit altijd op een onverwacht en ongewenswt moment komt...,maar dan ben je voorbereid, kan je beter vooraf wat maatregelen nemen en zaken vooraf overdenken.
Je problemen beginnen met onbalans en trillingen door de auto met name bij het toevoeren van snelheid, bij gas loslaten of ontkoppelen, zijn de problemen dan weer weg.
Dus als je dit gaat ervaren dan weet je waar je moet zoeken.
Advies om te werken met een wide angle as zonder extra kruizen.
Dit omdat de elk krijsstuk wat er in de aandrijflijn komt een stukje onbalans kan veroorzaken en er veel energie/ vermogen in kwijtgeraakt wordt.
Dus kies voor een normaal maar wel wide angle propshaft.
Wil je meer weten of adressen / prijzen eetc. dan hoor / zie ik jouw reactie wel.
In ieder geval veel rijplezier en groeten Arjen van Ettinger - LRCH/ 90 -
Re: wide angle propshaft
Geplaatst: vr 20 aug 2010, 14:31
door Lucas van Lierop
Heb je ook al andere radius arms zodat je castor weer in orde is?
Zie bv:
[www.vislandrovers.nl]
Groet
Lucas
Re: wide angle propshaft
Geplaatst: za 21 aug 2010, 13:32
door ToyRoverlander
Quote Advies om te werken met een wide angle as zonder extra kruizen.
Dit omdat de elk krijsstuk wat er in de aandrijflijn komt een stukje onbalans kan veroorzaken en er veel energie/ vermogen in kwijtgeraakt wordt.
Mooi advies word hier weer gegeven.....
Hier is wat leesvoer:
[www.4xshaft.com]
High-angle yokes zijn ook niet sterker, ze laten gewoon een grotere hoek toe.
Krik de auto zo op dat de vooras los hangt van de grond, als je cardanas dan gewoon prima kan draaien en er nog ruimte is tussen de 'yokes' , dan is er niks aan de hand.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/08/2010 11:32 door ToyRoverlander.