Pagina 1 van 1

impco vraagje

Geplaatst: do 28 jan 2010, 23:12
door tijdrovers
hallo (mede) prikkers/ priksters

ik heb sinds kort een rang rover classic.
het is een 4 deurs auto uit '75.
dit is volgens mij omgebouwd, want voor '80 waren er toch geen 4 deurs uitvoeringen?
maar nu ligt hier een 3.9i v8 in.
nu vraag ik mij af of dit binnen de 2/3 regeling valt.

mijn vermoeden is, niet.
ik wil eigenlijk binnekort naar de RDW om mijn trekhaak te laten keuren en het aantal zit plaatsen.
daarom zit ik te denken om er weer carburateur(s) op te zetten.
maar er zit een impco gas installatie in.
kan ik op deze installatie ook de orginele SU carb's aansluiten?
of kan dat alleen met een enkele (weber o.i.d.) carburateur?

wie heeft er een antwoord voor mij?

groeten Henri

Re: impco vraagje

Geplaatst: do 28 jan 2010, 23:16
door Rangie110 'Last Dime'
nee hoor kan ook met de SU's.
je zult alleen een beetje creatief moeten zijn met een stukkie 2,5" pijp, en wat bochtjes.
wanneer je de 2 orginele bochten van de carb's gebruikt, en deze naar voren zet, daartussen een stuk 2.5" pijp, met een t-stuk er tussen gelast, die je weer naar achteren zet, kun je daar de mixer aan bevestigen en je luchtfilter.
Snap je het nog?

Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007

"per aspera ad astra"

Re: impco vraagje

Geplaatst: do 28 jan 2010, 23:37
door tijdrovers
ja, ik snap het.
dat ik inderdaad een idee.

hoe gaat dat trouwens? SU's op gas?
heb wel eens gehoord dat de vlotter naalden slijten.

Re: impco vraagje

Geplaatst: vr 29 jan 2010, 00:49
door bertil
hoi,

als de range "omgebouwd" is ingevoerd is er volgens mij niets aan t handje en mag dit gewoon, heeft er iemand zitten knutselen zonder bij de rdw geweest te zijn val je niet meer onder 1/3-2/3 regeling en dit kan dus een probleem worden, chassis 1/3, aandrijving 1/3, koets 1/3

gr bertil

Re: impco vraagje

Geplaatst: vr 29 jan 2010, 10:38
door Rangie110 'Last Dime'
het is idd zo dat de naalden nogal willen slijten, maar zorg ervoor dat er olie in de carb's blijft, en rij af en toe gewoon even op benz, dan gaat het wel goed.

Rij inmiddels zelf met een weber 500, en een impco 2.25 mixer :-)

Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007

"per aspera ad astra"

Re: impco vraagje

Geplaatst: vr 29 jan 2010, 11:42
door tijdrovers
een weber 500.
zijn dat dure dingen?
ik heb zelf al een 225mixer in de auto zitten

Re: impco vraagje

Geplaatst: vr 29 jan 2010, 12:24
door bram-rrc
Zou eerst de RDW bellen om na te vragen met hoeveel deuren de auto daar bekend is.

Aan wat voor een balk zit het A-frame vast, een vierkante of een ronde?

Trekhaak kan je gewoon op kenteken laten zetten. of het is bekend bij de rdw of je moet een blad aanvragen bij landrover nederland
en dat indienen. maar is hier al eens beschreven.

Re: impco vraagje

Geplaatst: vr 29 jan 2010, 13:31
door Benno
Kijkook meteen even naar je achterschokbrekers. Als die allebei de zelfde kant opwijzen heb je ook nog een nieuw chassis en is er waarschijnlijk alleen een oud serienummer in gelast, lekker omgekat dus zoals we met RRc wel vaker zien. Als de schokbrekers wisselend gemonteerd zijn, 1 naar voren en 1 naar achteren dan zou het nog kunnen dat je een oud chassis hebt en dan is er nog iets legaal aan die kist. Ik vrees echter met vreze

groet,

Benno

Re: impco vraagje

Geplaatst: vr 29 jan 2010, 13:37
door bram-rrc
Dat is niet altijd waar, als er een nieuwere as onder geplaatst is kan het zijn dat de schokbrekersteunen daarvoor zijn verplaatst.
zo worden ook steunen voor de stabilisator stangen gewoon op een oud chassis gelast.

Re: impco vraagje

Geplaatst: vr 29 jan 2010, 15:22
door Mud Machine
Aantal zitplaatsen komt niet op kenteken en voor een trekhaak op geel kenteken hoef je ook niet naar de RDW.
Gewoon het blad aanvragen bij de fabrikant (van de trekhaak dacht ik en niet LR NL) en opsturen naar de RDW voor vermelding op je kenteken.

Re: impco vraagje

Geplaatst: vr 29 jan 2010, 16:09
door bram-rrc
moet niet denken...

bij landrover nederland formulier aanvragen waar trekgewicht van de auto opstaat, dat wordt dan op je kenteken vermeld.
van de trekhaak hoeft je niets bij te voegen.

Re: impco vraagje

Geplaatst: vr 29 jan 2010, 18:09
door tijdrovers
het is een oud chassis met een vierkante balk.
ook de steunen waar de spiraalveren ondersteunen hebben GEEN velsrand (zoals bij moderne types) waar de veer achter blijft zitten.

aantal deuren staat niet op kenteken en aantal zitplaatsen ook niet.
is wel een grijskenteken.
motorvermogen ook niet en de cilinder inhoud ook niet.
heb dit ook na gevraagd bij de RDW.

maarja, een injectie motor is van veraf te herkennen en een bedrijfswagen met achterbank...
dus, ik wil graag de auto zo bouwen dat ik weer binnen de 2/3 regeling val.
.

groeten Henri

Re: impco vraagje

Geplaatst: vr 29 jan 2010, 18:18
door bram-rrc
Chassis iig goed, dat is al heel wat.

Het aantal deuren staat niet op kenteken, maar moet wel bekend zijn bij de RDW.
Heb je daar ook voor gebeld??

Als blijkt dat dit 4 deurs is, moet je volgens mij goed zitten. Maar een setje carb. erop
zetten is misschien geen slecht plan, voor de zekerheid.

Re: impco vraagje

Geplaatst: vr 29 jan 2010, 21:15
door Bart van Dessel
Hoi Henry,

komt die auto toevallig uit Waardenburg? Ik zou alles proberen zonder een bezoekje te brengen aan de RDW om problemen te voorkomen.

Groetjes, Bart