Pagina 1 van 1
verschil 101 as of defender as
Geplaatst: zo 24 jan 2010, 22:00
door Johan
Zijn de assen van een 101 anders dan die van de 'bekende' defender/Discovery 1/RRC. Het gerucht is dat ze sterker zijn, zit er dan ook een ander diff in? Of zijn het salisberry assen? Die ken ik wel als achteras van een 110, zijn die er misschien ook als vooras?
Groeten, Johan
Re: verschil 101 as of defender as
Geplaatst: zo 24 jan 2010, 22:22
door bowy
Het zijn Salisbury assen die ook nog eens 4 inch (kan ook 6 inch zijn weet ik niet meer zeker) breder zijn dan Defender assen. Daarnaast onverwoestbare CV als je onder de 37 inch blijft qua bandenmaat.
Trouwens ook 6 gaats steek.
Gr Bowy met Salisbury voor en achteras onder zijn 110!
Re: verschil 101 as of defender as
Geplaatst: ma 25 jan 2010, 03:01
door Dennis101
Er rijden zelfs diverse 101's met 40" en zelfs nog groter (tot 45" zonder problemen.
Nog een verschil is dat ook de steekassen nog een maatje dikker zijn en dat de overbrengingsverhouding van de differentieels 5.57:1 bedraagt.
Dennis B
Re: verschil 101 as of defender as
Geplaatst: ma 25 jan 2010, 12:25
door bowy
Dennis,
Ik ging er bij die 37 wel vanuit dat je aan het andere einde van de aandrijflijn 400+ PK zet Maar idd dan is 42 inch ook een goede optie
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/01/2010 11:25 door bowy.
Re: verschil 101 as of defender as
Geplaatst: ma 25 jan 2010, 21:58
door johan
Jajuist. Dat ze stevig zijn is dus wel duidelijk. Alleen is dan het nadeel dat alle onderdelen anders zijn dan wat ik op voorraad heb, en wat andere mensen als reservedelen meenemen. Maar goed, ik ben nu aardig geinformeerd. Johan
Re: verschil 101 as of defender as
Geplaatst: ma 25 jan 2010, 23:41
door neef Henk
De assen zijn ook redelijk zeldzaam, zou leuk zijn als ze onder de 101's blijven
Groeten neef Henk
Re: verschil 101 as of defender as
Geplaatst: di 26 jan 2010, 20:22
door Disco
volgens mij is een 101 bladgeveerd en een110 niet(toch??????)
dus past niet zonder aanpassingen onder een 110
Theo
Re: verschil 101 as of defender as
Geplaatst: di 26 jan 2010, 22:27
door Scratch
neef Henk Schreef:
-------------------------------------------------------
> De assen zijn ook redelijk zeldzaam, zou leuk zijn als ze onder de 101's blijven
Dan moet je de motor er ook ik laten vind ik
gr Eric
laroup4.gif --> mod_embed_images_loadimage('58f76b526492abfb415cbff61fa32d16', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', 'http://img210.imageshack.us/img210/7148/laroup4.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', '', 10667050, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: verschil 101 as of defender as
Geplaatst: di 26 jan 2010, 23:30
door Anton (Rumble)
Er zullen van die 3500 101 wel niet heel veel meer rondrijden, ze worden zo langzaam aan erg zeldzaam. aan orginele reserve delen zal ook steeds moeilijker te komen zijn.
Groeten Anton
Re: verschil 101 as of defender as
Geplaatst: di 26 jan 2010, 23:45
door johan
Ik hoorde "iemand" zeggen dat deze 101assen hetzelfde zijn als een Dana 60. Lijkt me in eerste instantie klinkklare onzin, of is het toch waar?
Johan
Re: verschil 101 as of defender as
Geplaatst: wo 27 jan 2010, 00:32
door Dennis101
De Dana en Salisbury assen zijn nagenoeg hetzelfde, zelfs de pignons en kroonwielen zijn onderling uitwisselbaar zodat je de verhouding van beide geheel naar smaak aan kunt passen.
Dennis B