Pagina 1 van 1

remproblemen deel zoveel..

Geplaatst: di 19 jan 2010, 22:33
door Cor
Tja desperate people, desperate measures......

Voor degene die het nog niet weten: ik heb dus een remprobleem...

Ik krijg te weinig druk op het pedaal om genoeg remdruk te krijgen, hiervoor moet ik 2x pompen.
Wat ik t,n,t gedaan heb:
Remcylinders R en L voor vervangen (ja Britpart maar ze zijn lekkage tot nu toe)
Hoofdremcylinder vervangen..
Alles verschillende keren ontlucht (paar x met de "pompen,pompen vast methode en vandaag door het systeem onder druk te zetten)
Uiteraard de remmen V en A afgesteld.

Maar tnt help niet veel..

Wat me vandaag wel opviel, is dat ik de remmen achter niet afgesteld krijg zodat ze ietje aanlopen. Ook als de hevel op het hoogste punt komt te staan, blijven de remmen vrijlopen.
Ik heb de remschoenen gecontroleerd en hierop zit nog wel enkele mm remmateriaal, de cylinders zijn droog.

Zou het kunnen dat ik te weinig remdruk krijg doordat de remschoenen achter op zijn??


Vraag 2: welke remschoenen moet ik hebben (partnummer). Het is dan wel een SIII 88" uit 1977 maar de partmanual kan ik er niet op vertrouwen: m.i is in de loop van de jaren nogal iets vervangen.
Remtrommels achter zijn 10 inchm met 1 cylinder (boven) en 1 afstelschroef aan de achterkan.

Graag jullie mening, info....

Coe

Re: remproblemen deel zoveel..

Geplaatst: di 19 jan 2010, 22:49
door Bram109
-Remtrommels achter zijn 10 inchm met 1 cylinder (boven) en 1 afstelschroef aan de achterkan. -

De stelschroef (halve maan) moet aan de voorkant zitten, niet achter.
Doordat hij op de achterste zit trekt de bovenste veer de voorste remschoen elke keer helemaal terug. Hierdoor moet je een paar keer pompen voordat je druk hebt. De stelschroef moet dit voorkomen.

Probeer een boek te vinden (downloaden) voor een tekening, dat maakt het een stuk duidelijker.

Bram.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/01/2010 21:50 door Bram109.