hoofkoppelingcilinder td5 1999 vervangen
Geplaatst: wo 13 jan 2010, 16:20
De toenmalige ontwerper van het koppelingsysteem was denk ik een directe afstammeling van de marquise de Sade. De 90 van Irene had geen koppelingsdruk meer en een leeg reservoir. Nieuwe hoofdremcilinder gehaald en even vervangen dacht ik. Ik heb wel eens vaker wat gesleuteld dus dat moet lukken. Alleen deze waardeloze "onconstructie" wil niet meewerken. Het begint al met de strategische plaats van de ontluchtingsnippel aan de verkeerde kant waardoor je een half uur verder bent voor het ijskoude en dus harde plasic dopje los is om de vloeistof eruit te laten.
Maar dat is allemaal gelukt. De cilinder zit echter met twee bout/moer combinaties vast. De bovenste is geen probleem. De stang zal met veel geduld ook wel lukken maar de tweede zit onder de cilinder en onder de stang. Je kunt daar dus echt niet bij. Geen probleem dacht ik, we halen even het pedaalhuis los (na bergen bekleding) en dan kan ik het rustig zittend aan de werkbank doen. Maar een of andere idioot heeft bedacht dat het wel handig was de remleidingen precies zo te plaatsen dat je dat huis er dus met geen mogelijkheid uit krijgt. Kantelent kan ik wel bij die bout of de moer maar nooit bij alle twee en dat moet echt want anders draait het tweede deel mee
Het spatbord dan maar even eraf, ehm, dat hebben ze ergen tussen nu en 1948 ook haast onmogelijk gemaakt. De remcilinder/vacuumtrommel los laat nog steeds die twee leidingen in de weg zitten.
Kortom ik weet echt niet hoe ik nu dat kreng er het makkelijkst uit krijg... Ik ben nu in staat om een gat in het spatbord te zagen. Alleen denk ik dan dat ik echtelijke problemen krijg.
(ze vindt het denk ik ook geen goed idee om de td5 voor een series in te wisselen)
Iemand ervaring hier mee
Fred101`
Maar dat is allemaal gelukt. De cilinder zit echter met twee bout/moer combinaties vast. De bovenste is geen probleem. De stang zal met veel geduld ook wel lukken maar de tweede zit onder de cilinder en onder de stang. Je kunt daar dus echt niet bij. Geen probleem dacht ik, we halen even het pedaalhuis los (na bergen bekleding) en dan kan ik het rustig zittend aan de werkbank doen. Maar een of andere idioot heeft bedacht dat het wel handig was de remleidingen precies zo te plaatsen dat je dat huis er dus met geen mogelijkheid uit krijgt. Kantelent kan ik wel bij die bout of de moer maar nooit bij alle twee en dat moet echt want anders draait het tweede deel mee
Het spatbord dan maar even eraf, ehm, dat hebben ze ergen tussen nu en 1948 ook haast onmogelijk gemaakt. De remcilinder/vacuumtrommel los laat nog steeds die twee leidingen in de weg zitten.
Kortom ik weet echt niet hoe ik nu dat kreng er het makkelijkst uit krijg... Ik ben nu in staat om een gat in het spatbord te zagen. Alleen denk ik dan dat ik echtelijke problemen krijg.
(ze vindt het denk ik ook geen goed idee om de td5 voor een series in te wisselen)
Iemand ervaring hier mee
Fred101`