Pagina 1 van 1
CVO - Ik snap 't niet meer.....
Geplaatst: di 12 jan 2010, 13:26
door Wilgert
Hallo allemaal,
Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen want ik wordt van 't kastje naar de muur gestuurd..
Ik woon nu nog in Engeland, maar keer over twee weken terug naar Nederland en neem m'n Defender mee als verhuisboedel.
Ik probeer nu een CVO certificaat te krijgen, maar LR UK zegt dat LR NL het moet afgeven en LR NL zegt dat LR UK het moet afgeven! Vraag aan jullie:
- Wie heeft gelijk?
- Heb ik een CVO echt nodig voor de keuring bij de RDW? Het is een 2003 Defender, met alle papieren op mijn naam (al 5 jaar!)
- Enig idee of ik legaal en verzekerd kan rondrijden met de auto totdat ik naar de keuring ga? IK scaht dat dat wel even kan duren namelijk met al die papierwinkel!
Veel dank alvast voor jullie reactie!
Wilgert
Re: CVO - Ik snap 't niet meer.....
Geplaatst: di 12 jan 2010, 13:42
door Eric_1
Hoi
Volgens mij zou het moeten komen via de importeur waar hij het eerst geregistreerd is. Bijv uit duitsland in duitsland aanvragen. Ik weet echter niet waar hij nieuw vandaan komt?
Ik geloof dat het nu bij een jongere auto geen probleem meer is, omdat die een E-keurmerk of typegoedkeuring hebben. (volgens mij staat het e-nummer op je typeplaatje bij hoofdremcylinder). Ik had het namemlijk ook niet bij mijn Defender uit 2000 erbij en die kwam ook uit UK. Ik had het vooraf nagevraagd en was geen probleem als alles klopte op het V5. Ik weet wel dat het voorheen niet lukte zonder CVO. Volgens mij is het echter bij 2003 bouwjaar geen probleem.
Keuren kun je vaak binnen 2 dagen al; en na een week het kenteken in huis.
Re: CVO - Ik snap 't niet meer.....
Geplaatst: di 12 jan 2010, 13:53
door Wilgert
Hoi Eric,
De auto komt uit de UK; ik heb ze al drie keer gebeld, maar het is "policy" bij LR UK om CVO alleen af te geven aan auto's die de UK in komen.
M'n V5 is in orde, dus als ik het goed begrijp gaat dat wel lukken bij de RDW? De reden dat ik denk dat het een tijdje gaat duren is dat ik eerst moet wachten op een vergunning vrijstelling BPM van de belastingdienst. En ik kan dat formulier pas insturen als ik een inschrijving in een NL gemeente heb, wat een bureaucratie.....ik wil gewoon rond toeren, meer niet!
Groet!
Re: CVO - Ik snap 't niet meer.....
Geplaatst: di 12 jan 2010, 14:12
door Boelo
Wilgert,
Volgens mij krijg je te maken met 2 instanties, de RDW en de Belastingdienst.
Wanneer je naar de RDW gaat voor omkeuren naar NL kenteken heb je je V5 doc nodig, meer niet volgens mij.
Dit alles doe je natuurlijk nadat je de auto hebt ingevoerd bij de douane, de belastingdienst zal je vervolgens aanslaan voor restwaarde BPM en BTW. Maar als je aan kunt tonen dat de auto al langer in je bezit is en wanneer je de auto niet binnen een jaar verkoopt kom je in aanmerking voor een speciale regeling. Kijk even op de site van de belastingdienst over het fijne ervan.
Succes, Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/01/2010 13:12 door Boelo.
Re: CVO - Ik snap 't niet meer.....
Geplaatst: di 12 jan 2010, 21:47
door Oscar
Wilgert,
Let er in dat 1e jaar in NL goed op dat er NIEMAND anders dan jijzelf (en/of je partner als die ook mee verhuisd is) in de auto rijdt, anders kan je als nog aangeslagen worden en een boete verwachten.
Bij dure auto's wordt men steekproefs gewijs gevolgd door de belastingdienst in bijna onopvallende auto's. Ook worden er dan foto's gemaakt van auto en bestuurder. Hoe ze met LR's omgaan weet ik niet, maar ik zou het risico niet lopen.
Groet,
Oscar
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/01/2010 20:48 door Oscar.
Re: CVO - Ik snap 't niet meer.....
Geplaatst: di 12 jan 2010, 23:29
door Johanh
Een CVO is vooral belangrijk om alle gegevens juist op het kenteken te krijgen maar niet (strikt) noodzakelijk bij de RDW. Dit op basis van ervaring met het importeren van een Audi. Maar het lijkt mij dat de oorspronkelijke importeur/distribiteur in het land van levering, dus Land Rover UK, het bewijs dat de auto een Europese Typegoedkeuring heeft moet kunnen leveren. En bij een NL auto zou dat dus de NL importeur zijn.