Pagina 1 van 1
NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: ma 11 jan 2010, 19:49
door ds23man
Iemand er al ervaring mee? Vanmiddag 8 in mijn disco II geschroefd, 12 km gereden en merk verschil!
Groet Gerhard
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: ma 11 jan 2010, 20:02
door berrtil
hoi,
had er nog nooit van gehoord, is er veel verschil in prijs?
gr bertil
Re: NGK Laserline LPG bougies
Geplaatst: ma 11 jan 2010, 20:44
door wschutte
Wat zijn de verschillen? Groet, Wiecher.
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: ma 11 jan 2010, 20:46
door ds23man
Duur, maar dat zijn de originele platina dingen ook.
Groet Gerhard
Als je een beetje googeld, 80 pleurie de 4 incl verzendkosten.
Re: NGK Laserline LPG bougies
Geplaatst: ma 11 jan 2010, 20:51
door ds23man
Laserline
Groet Gerhard
Re: NGK Laserline LPG bougies
Geplaatst: ma 11 jan 2010, 20:53
door ds23man
Verder zijn ze af fabriek al krapper afgesteld, wat je bij de originele bijna niet lukt zonder ze te beschadigen.
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: ma 11 jan 2010, 23:39
door RoLandrover
"Verder zijn ze af fabriek al krapper afgesteld, wat je bij de originele bijna niet lukt zonder ze te beschadigen."
valt wel een beetje mee hoor, met beleid prima te doen. Ik vond die LPG bougies trouwens zo (excuseer mij) achterlijk duur,
dat ik het een beetje het nut mis,.. helemaal als je keer 8 moet afrekenen
Een andere warmtegraad voor LPG kiezen tov de standaard bougie heb je meer aan en kost niets extra.
grtn
Roland
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: di 12 jan 2010, 01:12
door RoLandrover
[www.preisroboter.de]
€17.95!!! = 145 euro aan bougies!
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: di 12 jan 2010, 09:37
door ds23man
Ben ik niet met je eens, de platina boegies die in de Thor motor worden gebruikt hebben een electrode afstand van 1,1 mm. Als je die terug stelt naar 0,8 dan staat de massa electrode scheef ten op zichte van de andere. Verder moet je er 8 afstellen en is de kans dat je er 1 beschadigt vrij groot. Dit merk je pas later als de electrodes weg fikken. De originele boegies zijn qua prijs ook niet voor de poes trouwens.
Groet Gerhard
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: di 12 jan 2010, 17:50
door ds23man
Vandaag 160km met de laserline's gereden. De motor is (heel) veel stiller geworden, het rauwe is er af. Stationair draait veel mooier rond en het ac en decelereren gaat veel soepeler. Merk weinig verschil meer tussen benzine en LPG qua koppel en vermogen ( Impco installatie). Verder "zaagt"de cruise control niet meer zo erg op gas. Morgen de gastank vullen en kijken of er nog invloed is op het verbruik.
Groet Gerhard
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: zo 31 jan 2010, 15:01
door ds23man
Ze zitten er nu 1000km in en geen enkele backfire meer meegemaakt ( daarvoor een paar keer per week!).
Groet Gerhard
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: zo 31 jan 2010, 16:25
door Bart van Dessel
Interesant, ik heb een oude RRC met 4.2i die ook rauw loopt en regelmatig back-fire, zal deze bougies serieus overwegen.
gr, Bart
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: zo 31 jan 2010, 18:33
door GeraRRCd
En? Is het verbruik ook verbeterd? Om die 160 euro's terug te verdienen is het wel fijn als het verbruik ook afneemt, 140 euro is toch zon 230 liter gas...
Ander vraagje: wat is het onderhoudsinterval van deze bougies, voor mijn huidige staat officieel 40K volgens het WPHB, als dit met deze bougies beter wordt, dan is dat ook extra meegenomen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze bougies, mijn RRC loopt stationair ook niet echt rustig/stabiel op LPG (maar ook niet op benzine) maar dat kan ook hele andere oorzaken hebben.
groet
Gerard
range%20liggend.jpg --> mod_embed_images_loadimage('757dad5e22d0cd366321c00d1ea412e0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/19667019/range%20liggend.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', '', 10700426, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: zo 31 jan 2010, 19:29
door D&G
Ik heb vorige week mijn blok helemaal goed laten afstellen en de juiste bougies laten monteren. Ook ik merk veel meer trekkracht en een fijner lopende motor. Echter wel met "standaard" bougies, wel de juiste!
Het ontstekingstijdstip en de duur van de vonk is heel belangrijk. Het toegevoegde nut van de "speciale" LPG bougies werd door diegene die mijn blok deed sterk in twijfel getrokken.
Debbie & Gerard
90" 200tdi 1985 "Jeremy"
88" 2 liter Series 1 1958
BLRC Website
BLRC Facebook pagina
Zo langzaam als het kan, zo snel als het moet.
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: zo 31 jan 2010, 20:52
door ds23man
De bruto adviesprijs voor deze lpg boegies is 29 euri, de ngk platina boegies 27 euries. Dus het prijsverschil is niet zo groot. De originele Champion boegies van de dealert zijn goedkoper, maar zijn na 15k op gas af ( platina en gas gaan niet samen). Gezien de vele backfires en de schade aan mijn luchtfilters, betaald dit zich snel terug. Mijn verbruik is iets gezakt, ik kom ongeveer 20km verder op 55 lieter gas. Wat iedereen vergeet is, dat de motoren met bosch motronic niet op goedkope boegies draaien i.v.m. het misfiresysteem.
Groet G
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: zo 31 jan 2010, 21:23
door RoLandrover
bedoel je met 'misfiresysteem' een wastedspark syteem? maw de bougies worden ontstoken per 2 stuks tegelijk?
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: zo 31 jan 2010, 21:27
door ds23man
Nee, de Thor motoren hebben een uitgebreid meet en regelsysteem via de ontsteking, je kunt er niet zomaar andere boegies in douwen, krijg je problemen mee zoals noodloop.
Groet G
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: ma 01 feb 2010, 00:23
door Gert
Inderdaad. De afstelling zal een groot deel bepalen. Als je je oude bougies vervangt door exact dezelfde dan zou je al resultaat moeten merken. Ik denk dat dit echt een typisch product is met een mooi verhaal, zodat ze extra geld kunnen vragen.
Groeten,
Gert
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: ma 01 feb 2010, 09:24
door ds23man
Ben ik niet met je eens, in moderne motoren worden tegenwoordig longlife platina boegies gebruikt, die ook al duur zijn ( bij de V8 thor 85 euri bij de dealer). De NGK vervanger kost bruto advies 27 euri per stuk! Goedkope boegies geven vaak problemen bij deze motorem i.v.m. de meetsystemen over het ontstekingsproces. De originele longlife boegies gaan op gas maar 15000 km mee i.p.v. 60000. Als de laserline op gas 60000 km meegaan, ben je goedkoper uit. Afgezien dan van de backfire schades.
Groet Gerhard
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: ma 01 feb 2010, 10:34
door G-men
Ik denk zelf dat je bij moderne motoren met electronisch geregelde injectie geen risico moet nemen gezien de schades die er kunnen ontstaan door backfires e.d. En zeker bij deze lean burn afgestelde blokken.
Voor wat oudere motoren met carburateurs lijkt het plaatsen van dit soort bougies me niet echt nuttig. Zeker als ze voorzien zijn van een conventioneel LPG systeem. Daar zijn de toleranties qua afstelling en door slijtage al dusdanig groot dat het m.i. een stukje sub-optimalisatie is. Standaard bougies, eventueel een graadje warmer gaan in mijn V8 op ga rustig zo'n 10000km mee. (uit '83) Heeft wat tijd en een nieuwe carburateur gekost; maa nu geen enkel backfire meer en loopt als een trein. En dan ben je voor 15 Euro aan bougies klaar...
Gerrit
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: ma 01 feb 2010, 11:52
door Dennis101
Dat moet je dan maar afwachten, want je schrijft zelf dat ze er nu nog maar 1000 km inzitten.
Dennis B
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: do 25 feb 2010, 22:05
door ds23man
Even een kleine update, ben nu 5000km verder op de Laserlines.
GEEN ENKELE BACKFIRE MEER MEEGEMAAKT!!!!!!!!!!!!
Had dat toch een paar keer per week, ook met de originele champion boegies. Voor mij geen andere pluggen meer!
Groet Gerhard
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: vr 26 feb 2010, 10:28
door D&G
Ik heb ook nog geen backfire gehad, maar ik heb gewone bougies...
Backfire heeft imho meer te maken met een verkeerd afgestelde ontsteking en kleppen.
Gerard
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: vr 26 feb 2010, 16:09
door ds23man
Disco II heeft hydr. klepstoters en ontsteking via Bosch motronic! Valt niets aan af te stellen. Verder heb ik een Impco 200 mixer met Dualcurve lambda regeling, valt ook niets aan af te stellen. Toch had ik vaak een backfire als ik bij 1000-1200 toeren had gaspedaal te diep intrapte, dat is nu volledig over. Dus voor mij geen andere boegies meer.
Groet Gerhard
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: vr 26 feb 2010, 17:21
door Ploertje
Hoi Gerhard
Heb je ook een idee wat deze bougies nu betekenen voor het verbruik?
Verder ben ik benieuwd of de motor soepeler is / meer vermogen heeft.
Ik moet binnenkort ook nieuwe bougies voor een V8 van de P38, maar moet nog wel even slikken voor de prijs.
240 euro voor bougies..............
Maar als ze ook weer langer meegaan ...............
Ik ben benieuwd naar het vervolg.
Richard
( Stoere mannen eten geen honing................die kauwen op bijen ! )
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: vr 26 feb 2010, 20:36
door ds23man
Hallo Richard,
240 euries is te veel, je kunt ze via marktplaats krijgen per 4 stuks voor 85 euri. De originele champions voor de Thor motor kosten bij de dealer ongeveer 85 euries de 8 ( die na 15K naar de klote zijn op lpg!). De Laserline is dus een keer zo duur. Ik doe nu 290km op 54 liter gas, boven de 1 op 5 dus en dat met winter lpg ( Hoger verbruik). Voorheen kwam ik in de zomer niet verder dan 270km op 54 liter. Eigenlijk kan ik op het moment niet veel verschil meer merken tussen benzine en lpg, ligt mede ook aan de impco mixer. Werkt veel beter dan een gasmengstuk.
Groet Gerhard
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: za 27 feb 2010, 22:53
door waterman
Ik heb in mijn bmw 520i, die ook op LPG loopt, al meer dan 60.000km een set van deze bougie's. Ik heb ze na 40.000 km goed schoongemaakt en weer teruggeplaatst. Die dingen gaan gewoon erg lang mee. Super spul. Duur, maar mijns inziens de hoge prijs meer dan waard!
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: vr 16 apr 2010, 21:30
door ds23man
Een kleine update:
Nu 12.000 km gereden met deze boegies. Geen enkele backfire!!!!! Verbruik een stuk lager en hij gaat nog steeds als de brandweer. De originele hadden nu al problemen gehad ( platina Champion). Hulde aan de mannen van NGK!
GRG
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: za 17 apr 2010, 00:15
door Dirk109
Wat is de afstand van de electrode?Heb je die nog aangepast of zo gelaten.
En zijn ze gewoon bij automat.handel te koop of een speciaal adresje?
Bedankt Dirk109 2.25 lpg
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: za 17 apr 2010, 09:40
door ds23man
De laserlines hebben standaard al een kleinere electrode afstand, hoef je niets aan te doen. Op marktplaats staan regelmatig advertenties waar ze zeer scherp worden aangeboden ( 85 euri de 4).
GRG
Re: NGK Laserline LPG boegies
Geplaatst: ma 19 apr 2010, 01:19
door Dirk109
Hallo ds23man weet jij welk type er voor een 2.25 geschikt zou zijn ?Is er bij deze bougies nog verschil in 7:1 of 8:1 motor?
Bedankt Dirk