Discovery Series II DISTRIBUTIE

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
martijn bachman

Discovery Series II DISTRIBUTIE

Bericht door martijn bachman »

land rover discovery distributie VRAAG:
beste prikkers wie kan mij zeggen wat voor soort distrubutie er in de land rover discovery type 2 2,5 liter 5 cilinder bj 2000 is gemonteerd , ik bedoel dus een ketting of een riem .
tevens zou ik willen weten wanneer deze eventueel moet worden vervangen cq worden afgesteld .
Daar ik een td5 kan kopen maar niemand weet wat er de laaste 50000 km aan onderhoud is geweest .
en misschien weet er ook nog iemand wat hier van de kosten ongeveer zijn
alvast bedank
martijn
Marc-my-Words

Re: Discovery Series II - Td5 distributie = ketting

Bericht door Marc-my-Words »

Td5 heeft een ketting die een motorleven mee kan dus dat zit wel goed.
Voor de rest: kijk misschien nog meer naar hoe die gebruikt is als hoe die onderhouden is.

Marc

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/01/2010 13:38 door Marc-my-Words.
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Kleppen stellen hoeft ook niet, die zijn hydraulisch. Bij oliewissel wel de goede specificaties nemen, 5W40 of 5W30 en het speciale oliefilter vervangen dan met een dekseltje geborgen zit.

gr, Bart
Alex aka Grizzly

Bericht door Alex aka Grizzly »

waar zit dit oliefiltertje met een dksel dat geborgd is? aangezien ik van plan ben om mijn olie te gaan verversen.

mvg

Alex / Grizzly

Landrover Defender 110

[www.lr-discovery.nl]
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

als je van boven op de motor kijkt zi je hem zitten bij de turbo net naast/onder het spruitstuk en achter een evt aanwezige airco pomp, zit vast met een twee tal M6 boutjes , zorg wel dar de motor hier omheen mooi schoon is en dat er geen zand of ander rommel in het filter huis valt.

Groetjes Andrew
Paul Stroink

Bericht door Paul Stroink »

En kijk uit dat je het schroefdraad niet stuk draait als je het nieuwe rotorfilter heb geplaatst. Zit maar in een paar mm aluminium getapt namelijk.
Erwin 110TD5

Bericht door Erwin 110TD5 »

Ooit eens gevonden op Internet (volgens mij via de prik trouwens...) : Linkje over TD5 motor en wisselen olie en filters Misschien handig

Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
Plaats reactie